Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.12.2008 - 16:01
door drowel
Dat de 5 cilinder wegvalt is inderdaad jammer... maar als je ziet dat een hoop prijzen dan ook drastisch dalen!
Wat ik erg opvallend vond was de V70 T6, deze zou aankomend jaar door de sluptax 3000 euro duurder moeten worden. Echter word de auto !6000! Euro goedkoper.
Geplaatst: 23.12.2008 - 16:15
door michel-C30
Volvo plans hybrids and more eco-mods
09 Dec 08 13:08
Volvo C30 DRIVe
Volvo may be awaiting news of its fate as its owner Ford plans its sell-off, but it's 'business as usual' in its product development department, according to company insiders.
Volvo is keen to cast itself as an environmentally-friendly car-maker capable of meeting upcoming emissions legislation and able to meet future buyer demands for more fuel-efficient vehicles.
article continues below
Advertisement
Volvo ReCharge gallery
While it has been slower than some rivals to produce super-efficient cars - its vehicles are relatively heavy, due to the high levels of safety equipment and focus on crash protection - but it is now working on a whole series of new models, and modifications to existing models, to bring down its overall fuel consumption and emissions.
First up are the so-called DRIVe C30, S40 and V50, with enhanced aerodynamics, revised gear ratios and a version of the 1.6-litre diesel engine tweaked to emit less than 120g/km of carbon dioxide.
These replace the previous 1.6 diesels and are on sale now - and Volvo intends to get these models emitting less than 100g/km within a few years.
DRIVe models will be added to other Volvo ranges; there will be an S60 emitting less than 120g/km by 2011, says Volvo, an S80 emitting less than 130g/km and an XC60 emitting less than 140g/km.
A micro-hybrid will join the range in 2011. It will be available with both petrol and diesel engines and manual or automatic transmissions. This comprises a stop-start system plus brake energy regeneration, and promises overall fuel savings of up to 5% but greater benefits in urban driving.
A full hybrid - capable of electric-only propulsion - will be available with the D5 diesel engine from 2012, giving fuel savings of up to 15%; a range-extended plug-in hybrid (as previewed by the ReCharge concept) said to be capable of over 60 miles in electric-only mode comes later.
Before the hybrids, however, come a new series of direct-injection petrol engines. Badged GTDi (Gas Turbine Direct Injection), these promise five-cylinder performance from four-cylinder engines, with fuel savings and emissions
channel4.com
Geplaatst: 05.01.2009 - 23:09
door qatsanqat
michel-C30 schreef:
Volvo is keen to cast itself as an environmentally-friendly car-maker capable of meeting upcoming emissions legislation and able to meet future buyer demands for more fuel-efficient vehicles.
Daar zijn ze wel erg laat mee. Volvo heeft de boot gewoon gemist t.o.v. de duitse concurrentie die veel sneller zich hierop heeft voorbereid. Dat kost volvo nu dan ook verkopen.
Geplaatst: 07.01.2009 - 10:07
door michel-C30
Dat de Volvo S80 een D5 diesel met 205 pk zou krijgen wisten we al, nu heeft Volvo meer gegevens over het nieuwe motorblok. Dat heeft twee turbo´s en voldoet aan de Euro 5 emissienormen.
Volvo heeft het 2,4-liter vijfcilinderblok flink onder handen genomen. Piëzo-injectoren, keramische gloeibougies en twee turbo´s zijn er verantwoordelijk voor dat de motor niet alleen krachtiger wordt, hij is ook een stuk schoner. Het verbruik daalt naar 6,2 liter diesel per 100 kilometer en daarmee stoot de S80 D5 164 gram CO2 per kilometer uit. De kleinere turbo zorgt bij lagere toerentallen voor de voortstuwing, bij hogere toeren neemt de grote turbo het over. Maximaal 420 Nm levert de D5, en dat doet de motor tussen 1.750 en 3.000 toeren. Een verbeterd EGR-systeem zorgt ervoor dat de uitstoot van stikstofoxide afneemt en zodoende voldoet de auto aan de Euro 5-emissienormen. Een SCR-katalysator die stikstofoxide omzet in stikstof en water heeft deze Volvo echter nog niet. Wat de S80 D5 kost weten we al, wanneer de nieuwe D5 in de andere modellen leverbaar wordt is nog niet bekend.
autoweek
Geplaatst: 07.01.2009 - 11:25
door mightyspawn
elektronische stuurbekrachtiging? dus geen aandrijving door de motor meer? Of is de overbrenging van het stuur richting de wielen digitaal en niet direct meer. Zoals het gas/rem/koppeling pedaal ook elektronisch geregeld zijn en er geen kabels meer door het schutbord komen richting de motorruimte.
Geplaatst: 07.01.2009 - 18:52
door Paul
Ik snap er niks van, ik dacht dat die S80 D5 al reed met de Bi-Turbo. De eerste zijn toch al geproduceerd?
Geplaatst: 07.01.2009 - 19:25
door liquid_force
mightyspawn schreef:Of is de overbrenging van het stuur richting de wielen digitaal en niet direct meer.
dat mag volgens EU regels niet ... daarom hebben we ook nog steeds zo'n stuurwiel in de auto ipv een joystick
Geplaatst: 12.01.2009 - 09:47
door HV
Paul schreef:Ik snap er niks van, ik dacht dat die S80 D5 al reed met de Bi-Turbo. De eerste zijn toch al geproduceerd?
Dat meende ik ook te hebben begrepen; vanaf 2009 zou deze 205 pk/420nM bi-turbo diesel dan ook in andere modellen worden toegepast, met in zijn kielzog (wk 20 in NL) de vernieuwde 2.4D met 175pk, 400nM en lagere CO2 uitstoot alsmede verbruik. Die laatste komt zo ik begrijp in mei in de XC60, maar vermoedelijk dan ook meteen, of vrij snel erna, in de andere grote Volvo's.
Geplaatst: 12.01.2009 - 10:16
door bart simpson
Paul schreef:Ik snap er niks van, ik dacht dat die S80 D5 al reed met de Bi-Turbo. De eerste zijn toch al geproduceerd?
die moeten er inderdaad ook al zijn, nu bestellen is met +/- 6 weken rijden
Geplaatst: 12.01.2009 - 14:27
door Paul
Jammer dat we dan nog geen één in een magazine hebben gezien....
Geplaatst: 12.01.2009 - 15:45
door bart simpson
Het Volvoforum is klaarblijkelijk de plek voor primeurs:
MY Typ En SV B G S MC Col Uph O S-Msg Stat OT D.Date
09 124 70 13 1 0 1 21 019 2100 CAP 090222-0226
Geplaatst: 12.01.2009 - 16:18
door Fulaks
bart simpson schreef:Het Volvoforum is klaarblijkelijk de plek voor primeurs:
MY Typ En SV B G S MC Col Uph O S-Msg Stat OT D.Date
09 124 70 13 1 0 1 21 019 2100 CAP 090222-0226
Het zal wel aan mij liggen, maar een woordje uitleg hierbij zou prettig zijn. Ik neem aan dat die nummertjes op 't einde duiden op de code voor die nieuwe diesel ?
Op de NL configurator bij de S80 kan je die nieuwe diesel vanmorgen alvast niet terugvinden en de D5 van 185 PK is ook verdwenen, ik neem aan dat ze ermee bezig zijn. Op de Belgisch configurator staat de volledige lineup : 2.4D (163 PK), D5 (185 PK) en D5 (205 PK), enkel voor de S80.
Prijsverschil tussen D5 185 en D5 205 is slechts 500 €.
Geplaatst: 12.01.2009 - 16:34
door bart simpson
MY-09 = modeljaar
Typ-124 = S80
En-70 = motor (205pk diesel)
SV-13 = uitvoering (summum)
B-1 = normaal dak (geen schuifdak)
G-0 = Gearbox (6 speed automaat)
S-1 = steering (lefthand drive)
Mc-21 = marktcode (België/Nederland)
Col-019 = exterieurkleur (blackstone)
Uph-2100 = interieurkleur (leer zwart)
CAP = capaciteit = 22/02-29/02
Geplaatst: 12.01.2009 - 17:14
door Paul
En jij gaat hem binnenkort binnen krijgen ofniet?
Geplaatst: 12.01.2009 - 19:27
door V480-S60
Daar lijkt het wel op. Maar dat duurt dus nog een week of 6.
Geplaatst: 12.01.2009 - 20:04
door bart simpson
ik zeg alleen "vandaag besteld" is over 6 weken rijden, er zijn er 6 weken terug vast al de nodige besteld die of al rijden of ieder moment gaan rijden
Geplaatst: 12.01.2009 - 20:05
door jozic
Paul schreef:Ik snap er niks van, ik dacht dat die S80 D5 al reed met de Bi-Turbo. De eerste zijn toch al geproduceerd?
De huidige D5 rijdt met een Bi-Turbo maar de nieuwe 175pk komt met een TwinScroll Turbo als de T6. Maar wat het verschil is technisch, geen idee, maar het zal wel zuiniger zijn.
Geplaatst: 13.01.2009 - 10:49
door Johan
Het blijkt dat de nieuwe kleine turbo benzine motoren van ford zijn getuige dit bericht van Lincoln's Concept C:
Ja, de auto op de foto’s is echt een Lincoln. De auto weegt 1225 kilogram en heeft de nieuwe 1,6-liter EcoBoost motor van Ford onder de kap. De viercilinder turbomotor heeft een vermogen van 180 pk, het maximumkoppel bedraagt 245 Nm. De motor is gekoppeld aan een PowerShift-transmissie, eentje met dubbele koppeling dus.