Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.12.2008 - 16:42
door Sam
hij komt uit de fabriek als drive dus blijft hij ook drive.
het enige verschil is dat je bij de C30 een bodykit bij de dealer kan krijgen, en dat je voor je golf of gelijk wat naar aftermarket spullen toe moet.

een seat ibiza ecomotive met 18" velgen ipv die lullige 15'ers, blijft ook een ecomotive, alleen inderdaad met bijbehorende stijging in de uitstoot.

dat de wetgeving over die bijtelling ondoordacht is aangaande het verschil tussen een drive met of zonder bodykit, is natuurlijk de dealer zijn probleem niet, hij doet maar wat hij kan voor de klant :)

ik wil maar zeggen, wie het niet weet dat die bodykit niet 'mag', zal het ook niet opmerken.

eigenlijk is dit maar een triest geval van 'hij heeft een beter speeltje dan ik en dat is niet eerlijk'

Geplaatst: 21.12.2008 - 17:19
door Paul
Weet trouwens niet of de DrivE spoiler op een normale C30 als accessoire leverbaar is. Zal absoluut passen, maar je moet dan ook weer een andere achterruitenwisser.

Geplaatst: 21.12.2008 - 19:36
door tjompe
En waar is de diffusor achteraan ?

Geplaatst: 21.12.2008 - 20:32
door den toerist
Graph-x schreef:Hoe, weet je dat dit een DRIVe is?
Want ik weet wel dat je zo'n achter spoiler ook op een gewone c30 kunt bestellen.
Of word alles er bij de dealer er weer afgesloopt en daarna een bodykit gemonteerd, Dat kan natuurlijk ook.
Het is een aangepaste achterspoiler ( het optionele exemplaar ziet er anders uit. (kleiner)) die te samen met de aangepaste achterbumper met diffusor, de lucht achter de wagen tesamen trekt. Dit vormt 30% van de afname van de luchtweerstand voor de C30 DRIVe. Goed voor 3.5 gram/km minder kooldioxideuitstoot.
Onderpanelen en een verlaagd chassis leveren 30% van de lagere luchtweerstand op voor de C30.
De gedeeltelijke afgedekte grille in combinatie met de voorspoiler en wielkasten bij de voorwielen leveren 30 tot 75% van de verlaagde luchtweerstand op, afhankelijk van het model.
Dit zijn de uiterlijke kenmerken van de C30 DRIVe.

Geplaatst: 21.12.2008 - 20:44
door den toerist
Sam schreef:hij komt uit de fabriek als drive dus blijft hij ook drive.
Ze kunnen niet buiten wat er op het gelijkvormigheidsattest staat, daar staat op dat het een DRIVe is, dus veranderd een bodykit er niets aan, het blijft een DRIVe.
Sam schreef: ik wil maar zeggen, wie het niet weet dat die bodykit niet 'mag', zal het ook niet opmerken.
Ja en nee, ken een collega met een C70 T5 (vorig model) die af-fabriek 2cm verlaagd is en toch merken ze dit steeds op op de technische autokeuring. Een gelijk aardig geval van een collega met een BMW Z3 die ook origineel verlaagd is hij moet ook steeds voorleggen dat de wagen zo origineel afgeleverd is. Dus merken ze wel degelijk op als er iets van de standaard afwijkt. (helaas) :?

Geplaatst: 22.12.2008 - 13:12
door Stevys88
Zou je die grile ook op een 2.0D kunnen zetten? Of heb ik dan te weinig koeling? Lijkt mij namelijk behoorlijk effectief, zeker als ik die achterspoiler van de R-line vervang voor die van de DRIVe?

Geplaatst: 22.12.2008 - 13:14
door Paul
Ik denk dat je die grill inderdaad kan overzetten.

Geplaatst: 22.12.2008 - 13:27
door Stevys88
Maar hoe zit ik dan met mijn koeling, of is dat gat onder in de bumper dan toereikend genoeg?

Geplaatst: 22.12.2008 - 22:18
door Graph-x
Conclusie?! Een DRIVe kan (mag) dus geen bodykit hebben,
jammer maar helaas.Die 20procent bijtelling leek mij anders ook wel wat.
Maar ik wou zo graag een bodykit dat we toch voor een 1.6d zijn gegaan.
Trouwens ik word ook helemaal schijtziek van het gezeur over het milieu.
Laat mij toch lekker dieselen.Als ze echt wat willen laat ze de groene golf weer in voeren. Dan heb je geen fijnstof van al het gerem en de uitstoot is ook minder omdat je niet steeds op hoeft op te trekken. Dit help echt, ook tegen file's.

Geplaatst: 22.12.2008 - 22:25
door Sam
Stevys88 schreef:Zou je die grile ook op een 2.0D kunnen zetten? Of heb ik dan te weinig koeling? Lijkt mij namelijk behoorlijk effectief, zeker als ik die achterspoiler van de R-line vervang voor die van de DRIVe?
let wel; ik las laatst ergens dat de spoiler een significante wijziging in de downforce van de wagen meebrengt, en daarom niet geleverd wordt voor gewone 1.6D's e.d

Geplaatst: 22.12.2008 - 23:14
door Autogek
Ben schreef:Dan is dus de concrete vraag:
Kun je een Drive bestellen, er een bodykit op laten monteren en dan toch de 25% bijtelling ontlopen.
M.a.w. staat hij bij de dealer dan nog als Drive in de boeken?
Ik kan me niet voorstellen dat dit gecontroleerd gaat worden.
Maak er gebruik van zolang het kan! De regering veranderd dit met een jaar? paar jaar toch weer!
Ze hebben de stelling alles mag als het maar bugetneutraal is d.w.z.
op het moment dat het geld gaat kosten gaat de regeling er weer uit!

We worden in Nederland tch wel gepakt!!

Geplaatst: 24.12.2008 - 23:01
door Bover
het is hetZelfde als tuning.
Mag ook niet want officieel verander je je motormanagement.
Meer PK's meer BPM enz. enz.

Je koopt bij de dealer de E drive en na de koop monteer je bij een volvospecialist de bodykit.
Klaar is kees! :)

Nergens zoveel geregel met bpm en milieu als Holland.
Soms we moe van :x
(

Mijn vrouw heeft vandaag een C30 zwart metaallak advantage gekocht uit de showroom. Over twee weekjes ophalen.)

We doen daar trouwens geen body kit onder :D

Geplaatst: 24.12.2008 - 23:43
door Goelette
Wie zou er achter moeten komen dat die spolier en bumpers niet mogen op een Drive? Niemand die er wat van ziet. Is puur een fiscale maatregel. Snappen agenten en keurmeesters echt niet. Gelukkig is het in Nederland nog niet zo erg als in duitsland en belgie, waar je nog niet een andere bandenmaat mag monteren zonder het op je papieren te laten bijschrijven... :)
Trouwens wat hebben we het over een paar gram uitstoot? Als je goed voor het milieu wilt zijn pak je toch zeker de fiets? Ik zou het gewoon er op zetten als je het mooi vindt. Al wordt het dan natuurlijk wel een beetje een schaap in wolfskleren, en of je dat nou wil... :)