
Verbrand rubber lucht na het rijden XC70 MY07
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
oooooh....zo zie je maar....heb meer verstand van andere dingen 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12899
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Gelukkig voor de mensen op die operatietafel wel ja 

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Die hoeven niet bang te zijn nee 
Nog iets moois vandaag.... ik wilde een bewijs dat ik een roetfilter heb. Bij navragen blijkt dat ze die er helemaal niet onder hebben gezet destijds. Omdat de wagen in 2005 is geleverd en tot 2006 in de showroom heeft gestaan.
Bij aflevering aan mij hebben ze even in het systeem gekeken en gedacht dat de wagen van 2006 was mét roetfilter.
Ik kan 'm dus weer een dag wegbrengen.
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?

Nog iets moois vandaag.... ik wilde een bewijs dat ik een roetfilter heb. Bij navragen blijkt dat ze die er helemaal niet onder hebben gezet destijds. Omdat de wagen in 2005 is geleverd en tot 2006 in de showroom heeft gestaan.
Bij aflevering aan mij hebben ze even in het systeem gekeken en gedacht dat de wagen van 2006 was mét roetfilter.
Ik kan 'm dus weer een dag wegbrengen.
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- jao037
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:09
Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ze gaan er (onder garantie) naar kijken. Krijg ook nog het roetfilter. (hahaha Loek, die had ik dus toch niet)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dag HAns,
Je bak spoelen doet wonderen.
Doen ze bij de volvo of als je tuned bij Fasttech.
@Hans,
Die ietje vage lucht herken ik wel. Ik schrijf hem toe aan de renegreren of zoiets van de roetfilter.
Mag toch hopen dat het niet iets anders is. :oops:
Bij een XC70 diesel start ook automatisch de standkachel mee bij lage temperaturen.
En die ruik ik ook.
En morgen 1300u trouwens de C30 ophalen voor mijn vrouw!!
Je bak spoelen doet wonderen.
Doen ze bij de volvo of als je tuned bij Fasttech.
@Hans,
Die ietje vage lucht herken ik wel. Ik schrijf hem toe aan de renegreren of zoiets van de roetfilter.
Mag toch hopen dat het niet iets anders is. :oops:
Bij een XC70 diesel start ook automatisch de standkachel mee bij lage temperaturen.
En die ruik ik ook.
En morgen 1300u trouwens de C30 ophalen voor mijn vrouw!!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Heb je dan ook een vijfbak hans?hans anesthesie schreef:Ze gaan er (onder garantie) naar kijken. Krijg ook nog het roetfilter. (hahaha Loek, die had ik dus toch niet)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hey Bob,
Ja hoor, ik heb gewoon de vijbak met de 163pk 2.4D.
Zo'n dure 185pk zes bak kunnen wij toch helemaal niet betalen joh
Trouwens...een C30 voor je vrouw??? wouw man!!
Ja hoor, ik heb gewoon de vijbak met de 163pk 2.4D.
Zo'n dure 185pk zes bak kunnen wij toch helemaal niet betalen joh

Trouwens...een C30 voor je vrouw??? wouw man!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Precies...heel vreemd. De laatste dagen heeft hij het niet meer gedaan.jao037 schreef:Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Maar het komt dus vaker voor. Ben nog niet bij de dealer geweest. Geen tijd gehad.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
JAAAAAAAAAAAAaa :BIG:hans anesthesie schreef:Hey Bob,
Ja hoor, ik heb gewoon de vijbak met de 163pk 2.4D.
Zo'n dure 185pk zes bak kunnen wij toch helemaal niet betalen joh
Trouwens...een C30 voor je vrouw??? wouw man!!
Ik bedoel maar "volvo for life" en dat is mijn vrouw ook.
Mooie combi dus met de VOLVO C30.
ENNE....... weer iemand erbij voor de meeting......

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik heb geen problemen met brandlucht. Mocht dat aan de roetfilter liggen, volgens de RDW heb ik die niet, of kan ik dat daar niet zien?hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Nog iets moois vandaag.... ik wilde een bewijs dat ik een roetfilter heb. Bij navragen blijkt dat ze die er helemaal niet onder hebben gezet destijds. Omdat de wagen in 2005 is geleverd en tot 2006 in de showroom heeft gestaan.
Bij aflevering aan mij hebben ze even in het systeem gekeken en gedacht dat de wagen van 2006 was mét roetfilter.
Ik kan 'm dus weer een dag wegbrengen.
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
(met de Geartronic heb ik geen problemen, lekker soepel)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
Als het echt KOUD is (vandaag weer -12) dan klapt die van mij ook af en toe.... kan het met de temperatuur te maken hebben?hans anesthesie schreef:Precies...heel vreemd. De laatste dagen heeft hij het niet meer gedaan.jao037 schreef:Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Maar het komt dus vaker voor. Ben nog niet bij de dealer geweest. Geen tijd gehad.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
als je geartronic klapt bij warme motor heb je een probleem lijkt mij
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Kan je daar zien en Nee, die heb je nu niet en deze had er al gratis onder kunnen zitten.Reimerink schreef:Ik heb geen problemen met brandlucht. Mocht dat aan de roetfilter liggen, volgens de RDW heb ik die niet, of kan ik dat daar niet zien?
De lease deed daar niet veel mee. Vreemd :?
Volgens mij is de actie verlengd en kan je weer gratis een roetfilter laten monteren. Vraag maar eens bij een Volvo-dealer.
Zie hier de montage bij de mijne:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als er met een retrofit roetfilter word gereden dan zorgt deze zeker niet voor de brandlucht simpelweg omdat deze niet word geregenereerd , deze filters verzamelen alleen maar en moeten dan ook na 120/150dk km vervangen worden.
Helaas word dit niet altijd kenbaar gemaakt naar de klant toe daarbij komt dat hij nu bij het kenteken vermeld staat dus simpelweg de standaart pijp er weer onder is bij de apk een afkeur, het tweede filter is dan ook vol voor rekening berijder(ook hier hoor je de overheid niet over)
Helaas word dit niet altijd kenbaar gemaakt naar de klant toe daarbij komt dat hij nu bij het kenteken vermeld staat dus simpelweg de standaart pijp er weer onder is bij de apk een afkeur, het tweede filter is dan ook vol voor rekening berijder(ook hier hoor je de overheid niet over)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
En die kost dan?......
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Dus als ik het retrofit roetfilter "leeg" sla, dan moet het goed komen.hadico schreef:Als er met een retrofit roetfilter word gereden dan zorgt deze zeker niet voor de brandlucht simpelweg omdat deze niet word geregenereerd , deze filters verzamelen alleen maar en moeten dan ook na 120/150dk km vervangen worden.
Helaas word dit niet altijd kenbaar gemaakt naar de klant toe daarbij komt dat hij nu bij het kenteken vermeld staat dus simpelweg de standaart pijp er weer onder is bij de apk een afkeur, het tweede filter is dan ook vol voor rekening berijder(ook hier hoor je de overheid niet over)

Of zou dit dan zichtbaar zijn bij de roetmeting?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Roetmeting is hier niet op aangepast zover gaat de overheid niet,het gaat hun er alleen om dat ze laten zien(eu) dat er iets gedaan word aan het milieu.
Wat de kosten dan zijn kan ik je nu niet zeggen ,zal ik eens nazien want ook de standaart roetfilters gaan ondanks dat ze regenereren niet allemaal eeuwig mee ook deze hebben een vervangingstermijn.
Wat de kosten dan zijn kan ik je nu niet zeggen ,zal ik eens nazien want ook de standaart roetfilters gaan ondanks dat ze regenereren niet allemaal eeuwig mee ook deze hebben een vervangingstermijn.