Pagina 2 van 6
Geplaatst: 13.01.2009 - 10:43
door Hans
oooooh....zo zie je maar....heb meer verstand van andere dingen

Geplaatst: 13.01.2009 - 13:37
door Bart
Gelukkig voor de mensen op die operatietafel wel ja

Geplaatst: 13.01.2009 - 14:27
door Hans
Die hoeven niet bang te zijn nee
Nog iets moois vandaag.... ik wilde een bewijs dat ik een roetfilter heb. Bij navragen blijkt dat ze die er helemaal niet onder hebben gezet destijds. Omdat de wagen in 2005 is geleverd en tot 2006 in de showroom heeft gestaan.
Bij aflevering aan mij hebben ze even in het systeem gekeken en gedacht dat de wagen van 2006 was mét roetfilter.
Ik kan 'm dus weer een dag wegbrengen.
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:20
door jao037
hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:57
door lkort
Die van mij schakelde na een software update veel vloeiender.
Geplaatst: 16.01.2009 - 13:55
door Hans
Ze gaan er (onder garantie) naar kijken. Krijg ook nog het roetfilter. (hahaha Loek, die had ik dus toch niet)
Geplaatst: 16.01.2009 - 19:56
door Bover
Dag HAns,
Je bak spoelen doet wonderen.
Doen ze bij de volvo of als je tuned bij Fasttech.
@Hans,
Die ietje vage lucht herken ik wel. Ik schrijf hem toe aan de renegreren of zoiets van de roetfilter.
Mag toch hopen dat het niet iets anders is. :oops:
Bij een XC70 diesel start ook automatisch de standkachel mee bij lage temperaturen.
En die ruik ik ook.
En morgen 1300u trouwens de C30 ophalen voor mijn vrouw!!
Geplaatst: 16.01.2009 - 19:59
door Bover
hans anesthesie schreef:Ze gaan er (onder garantie) naar kijken. Krijg ook nog het roetfilter. (hahaha Loek, die had ik dus toch niet)
Heb je dan ook een vijfbak hans?
Geplaatst: 17.01.2009 - 10:57
door Hans
Hey Bob,
Ja hoor, ik heb gewoon de vijbak met de 163pk 2.4D.
Zo'n dure 185pk zes bak kunnen wij toch helemaal niet betalen joh
Trouwens...een C30 voor je vrouw??? wouw man!!
Geplaatst: 17.01.2009 - 11:18
door Hans
jao037 schreef:hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.
Precies...heel vreemd. De laatste dagen heeft hij het niet meer gedaan.
Maar het komt dus vaker voor. Ben nog niet bij de dealer geweest. Geen tijd gehad.
Geplaatst: 17.01.2009 - 12:47
door Bover
hans anesthesie schreef:Hey Bob,
Ja hoor, ik heb gewoon de vijbak met de 163pk 2.4D.
Zo'n dure 185pk zes bak kunnen wij toch helemaal niet betalen joh
Trouwens...een C30 voor je vrouw??? wouw man!!
JAAAAAAAAAAAAaa :BIG:
Ik bedoel maar "volvo for life" en dat is mijn vrouw ook.
Mooie combi dus met de VOLVO C30.
ENNE....... weer iemand erbij voor de meeting......

Geplaatst: 17.01.2009 - 13:00
door Max
hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Nog iets moois vandaag.... ik wilde een bewijs dat ik een roetfilter heb. Bij navragen blijkt dat ze die er helemaal niet onder hebben gezet destijds. Omdat de wagen in 2005 is geleverd en tot 2006 in de showroom heeft gestaan.
Bij aflevering aan mij hebben ze even in het systeem gekeken en gedacht dat de wagen van 2006 was mét roetfilter.
Ik kan 'm dus weer een dag wegbrengen.
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Ik heb geen problemen met brandlucht. Mocht dat aan de roetfilter liggen, volgens de RDW heb ik die niet, of kan ik dat daar niet zien?
(met de Geartronic heb ik geen problemen, lekker soepel)
Geplaatst: 17.01.2009 - 19:03
door tuftuf
hans anesthesie schreef:jao037 schreef:hans anesthesie schreef:Die hoeven niet bang te zijn nee
Kunnen ze meteen even naar mijn Geartronic kijken. Vind namelijk dat die wat lomp aanpakt zo af en toe. (echt met een klap) Of is dat normaal?
Of het "normaal" is weet ik niet, maar die van mij doet dat ook, heel soms, zomaar, niet reproduceerbaar.
Precies...heel vreemd. De laatste dagen heeft hij het niet meer gedaan.
Maar het komt dus vaker voor. Ben nog niet bij de dealer geweest. Geen tijd gehad.
Als het echt KOUD is (vandaag weer -12) dan klapt die van mij ook af en toe.... kan het met de temperatuur te maken hebben?
Geplaatst: 17.01.2009 - 20:58
door Bover
als je geartronic klapt bij warme motor heb je een probleem lijkt mij
Geplaatst: 17.01.2009 - 23:57
door Gast
Reimerink schreef:Ik heb geen problemen met brandlucht. Mocht dat aan de roetfilter liggen, volgens de RDW heb ik die niet, of kan ik dat daar niet zien?
Kan je daar zien en Nee, die heb je nu niet en deze had er al gratis onder kunnen zitten.
De lease deed daar niet veel mee. Vreemd :?
Volgens mij is de actie verlengd en kan je weer gratis een roetfilter laten monteren. Vraag maar eens bij een Volvo-dealer.
Geplaatst: 18.01.2009 - 00:00
door Gast
Geplaatst: 18.01.2009 - 12:25
door hadico
Als er met een retrofit roetfilter word gereden dan zorgt deze zeker niet voor de brandlucht simpelweg omdat deze niet word geregenereerd , deze filters verzamelen alleen maar en moeten dan ook na 120/150dk km vervangen worden.
Helaas word dit niet altijd kenbaar gemaakt naar de klant toe daarbij komt dat hij nu bij het kenteken vermeld staat dus simpelweg de standaart pijp er weer onder is bij de apk een afkeur, het tweede filter is dan ook vol voor rekening berijder(ook hier hoor je de overheid niet over)
Geplaatst: 18.01.2009 - 13:18
door Hans
En die kost dan?......
Geplaatst: 18.01.2009 - 13:26
door Gast
hadico schreef:Als er met een retrofit roetfilter word gereden dan zorgt deze zeker niet voor de brandlucht simpelweg omdat deze niet word geregenereerd , deze filters verzamelen alleen maar en moeten dan ook na 120/150dk km vervangen worden.
Helaas word dit niet altijd kenbaar gemaakt naar de klant toe daarbij komt dat hij nu bij het kenteken vermeld staat dus simpelweg de standaart pijp er weer onder is bij de apk een afkeur, het tweede filter is dan ook vol voor rekening berijder(ook hier hoor je de overheid niet over)
Dus als ik het retrofit roetfilter "leeg" sla, dan moet het goed komen.
Of zou dit dan zichtbaar zijn bij de roetmeting?
Geplaatst: 18.01.2009 - 22:39
door hadico
Roetmeting is hier niet op aangepast zover gaat de overheid niet,het gaat hun er alleen om dat ze laten zien(eu) dat er iets gedaan word aan het milieu.
Wat de kosten dan zijn kan ik je nu niet zeggen ,zal ik eens nazien want ook de standaart roetfilters gaan ondanks dat ze regenereren niet allemaal eeuwig mee ook deze hebben een vervangingstermijn.