Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09.01.2009 - 16:55
door blaastoeter
Bij autobazaarutrecht staat er ook 1. www.autobazaarutrecht.nl
Bouwjaar 2004 met maar 48000km op de klok?
Vraag prijs is € 28950,00.
Ben niet wezen kijken is boven mijn budget maar wie weet voor de liefhebbers hier een optie.

Geplaatst: 09.01.2009 - 17:14
door volvov70r
De interieurkleuren waren:

dark blue (op het eerste gezicht kan dit zwart lijken)
beige
en het bekende aniline (oranje)

Re: V70R 06/2004 awd

Geplaatst: 09.01.2009 - 17:19
door Wolfs XC
Satwilly schreef:Ik wil een V70R awd kopen juni 2004 safierzwart met een zwart lederen interieur, nav en blauwe tellers. Klopt dit, ik dacht dat er alleen oranje interieur uitvoeringen waren. Zijn er, behalve de beurten nog dingen waar ik extra op moet letten? Is het inbouwen van parkeersensoren makkelijk te doen (t meisje is niet zo handig...)
Ook welkom hier.

Geplaatst: 09.01.2009 - 17:21
door Wolfs XC
PhysicalZen schreef:Is de R in Middelie een bekende van dit forum (vorige eigenaar bedoel ik).
Wij kunnen niet zoeken op kentekens van forum-leden en zo de vorige eigenaar achterhalen hè?
Lijkt me niet.....wie doet z'n "R" nou weg!

Gewoon in het boekje kijken waar de auto in onderhoud is geweest. Met een beetje hulp van de dealer kan je er vast achterkomen.

Geplaatst: 09.01.2009 - 18:16
door Hapee
PhysicalZen,
Om de keuzeproblematiek wat te vergroten: Autopolar (Volvospecialist, zie http://www.autopolar.nl/) heeft een 2.5T staan van september 2004 met 87 KKM voor hetzelfde geld als de "R". Sterkte :) !

Geplaatst: 09.01.2009 - 18:46
door Summum
blaastoeter schreef:Bij autobazaarutrecht staat er ook 1. www.autobazaarutrecht.nl
Bouwjaar 2004 met maar 48000km op de klok?
Vraag prijs is € 28950,00.
Deze auto heb ik gezien (helaas alleen vanachter glas, de showroom was dicht). Een plaatje, het betreft een MJ2005, dus met in kleur gespoten stootstrips. Verder Electric Silver met donkere achterramen, dakspoiler en 18" velgen. Het is een automaat met slechts 48.000 km op de teller, in 2006 geïmporteerd blijkens het kenteken.

Vergelijkbare R-en kosten elders minimaal 32.000 euro en dan hebben ze 80.000 km of meer gereden. Kortom, een zeer scherpe prijs voor een prachtige auto!
blaastoeter schreef:Ben niet wezen kijken is boven mijn budget maar wie weet voor de liefhebbers hier een optie
Jammer dat hij net boven budget is Blaastoeter! Omdat ik je de tip had gegeven had ik hem hier nog even niet genoemd, om te voorkomen dat iemand hem voor je neus zou wegkapen. Maar nu kan ik vrij spreken ;-)

Geplaatst: 09.01.2009 - 20:13
door Carfreak
Damn wat een schitterende R. I Lika alotta!!

Geplaatst: 09.01.2009 - 23:43
door T5je
PZen:
Heb vorig jaar mijn V70 T5 gekocht. Was een import uit Dld en van particulier gekocht. Voor de aankoop heb ik de auto laten keuren. Technische keuring. Kostte toen 75 euro. Alles is nagelopen. Bleek alleen wat speling op de rubbers bij de voorwielen. Gedacht werd dat de spiegelverwarming het niet zou doen en de voorruit zat er niet helemaal goed in. Heb de auto gekocht en er geen spijt van gehad. Rubbers vervangen gaat tegen de 1000 euro kosten maar heb er tot nog toe geen last van. Spiegelverwarming doet het gewoon blijkt en alleen bij harder dan 160 km/uur hoor je gefluit vanaf het voorraam. En dat rij je hier toch zelden.

Bedoel: Ga voor wat je hart je ingeeft. Laat een technische keuring er op los en als dat goed is gewoon genieten.

Succes met je besluitvorming.

Geplaatst: 10.01.2009 - 16:31
door Rob2u
T5je schreef: Bedoel: Ga voor wat je hart je ingeeft.
Dat is meestal niet zo'n goed argument om een auto te kopen.....
T5je schreef: Laat een technische keuring er op los en als dat goed is gewoon genieten.
.... en dit is altijd aan te bevelen!

Geplaatst: 10.01.2009 - 18:05
door blaastoeter
summum het was een mooie tip heb nog lang getwijfeld over deze auto.
Maar in overleg met het thuisfront heb ik besloten er maar vanaf te zien.

Zoals je zelf al zegt het was een plaatje met alles er op en er aan.
Maar we zoeken gewoon door dus alle tips en trucks zijn welkom.

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:08
door PhysicalZen
Dank voor de sterkte. Ga eerst een proefrit maken bij de dealer hier in de buurt. een zilvergrijze. een stuk duurder maar misschien valt er in deze tijd behoorlijk te handelen. De vaste kosten zijn gewoon een stuk hoger dus zo snel worden ze niet verkocht en tijd is geld (afschrijving hè :bday: ). In dit geval in mijn voordeel, vooral met mijn mogelijkheden om te handelen!

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:17
door v70rhaarlem
V70-D5 schreef:
PhysicalZen schreef:Is de R in Middelie een bekende van dit forum (vorige eigenaar bedoel ik).
Wij kunnen niet zoeken op kentekens van forum-leden en zo de vorige eigenaar achterhalen hè?
Lijkt me niet.....wie doet z'n "R" nou weg!

Gewoon in het boekje kijken waar de auto in onderhoud is geweest. Met een beetje hulp van de dealer kan je er vast achterkomen.
LOL, nou dat ben ik geweest. De wagen die hier te koop staat is mijn oude liefde. De wagen is super goed onderhouden geweest, voor iedere piep, kraak of twijfel naar de dealer gegaan. Recentelijk zijn er trouwens nog nieuwe banden onder geplaatst. PM me maar voor meer details of vragen.
Ik heb hem in onberispelijke staat ingeruild op mijn Audi S6 avant :P
Ook eigenlijk de enige auto waarom je een R inruilt en vreemdgaat ;o)

Het is overigens een BTW wagen, snap niet dat er op de site staat dat het een marge wagen is. Of hij moet in de tussentijd nog door een particulier zijn gekocht. Kortom, vragen? Laat maar horen!

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:23
door v70rhaarlem
PS. vergeten: het enige euvel wat nagenoeg alle R'ren hebben is de zgn "Clunk in the Trunk". Een vreemd geluid wat je achterin kan horen als je over een hobbel rijdt. Zoek maar eens op het V70R.com forum hiervoor. Is iets wat 99% vd R'ren hebben en te maken heeft met het advanced chassis.

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:45
door PhysicalZen
Ps, de combinatie van 1st gaan voor je Hart
dan 2de analyse om te kijken hoe en of het praktisch verantwoord is in te vullen!

Dat is een van mijn hoofdmottos in het leven :turn-l:

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:57
door Wolfs XC
T5je schreef:PZen:
Heb vorig jaar mijn V70 T5 gekocht. Was een import uit Dld en van particulier gekocht. Voor de aankoop heb ik de auto laten keuren. Technische keuring. Kostte toen 75 euro. Alles is nagelopen. Bleek alleen wat speling op de rubbers bij de voorwielen. Gedacht werd dat de spiegelverwarming het niet zou doen en de voorruit zat er niet helemaal goed in. Heb de auto gekocht en er geen spijt van gehad. Rubbers vervangen gaat tegen de 1000 euro kosten maar heb er tot nog toe geen last van. Spiegelverwarming doet het gewoon blijkt en alleen bij harder dan 160 km/uur hoor je gefluit vanaf het voorraam. En dat rij je hier toch zelden.

Bedoel: Ga voor wat je hart je ingeeft. Laat een technische keuring er op los en als dat goed is gewoon genieten.

Succes met je besluitvorming.
Heb je de keuring bij een Volvo dealer laten doen? Zo ja, vond je deze uitgebreid genoeg?

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:59
door Wolfs XC
PhysicalZen schreef:Dank voor de sterkte. Ga eerst een proefrit maken bij de dealer hier in de buurt. een zilvergrijze. een stuk duurder maar misschien valt er in deze tijd behoorlijk te handelen. De vaste kosten zijn gewoon een stuk hoger dus zo snel worden ze niet verkocht en tijd is geld (afschrijving hè :bday: ). In dit geval in mijn voordeel, vooral met mijn mogelijkheden om te handelen!
In deze tijden valt er zeker goed te onderhandelen. Persoonljk zou ik zo'n auto ook eerder bij een Volvo dealer of goede bekende Volvo specialist kopen.

Ben benieuwd!!!

Geplaatst: 10.01.2009 - 21:03
door v70rhaarlem
v70rhaarlem schreef:PS. vergeten: het enige euvel wat nagenoeg alle R'ren hebben is de zgn "Clunk in the Trunk". Een vreemd geluid wat je achterin kan horen als je over een hobbel rijdt. Zoek maar eens op het V70R.com forum hiervoor. Is iets wat 99% vd R'ren hebben en te maken heeft met het advanced chassis.
PPS. op de site van middelie staat ook dat hij houtinleg heeft, klopt niet dat moet aluminium zijn. Zie de foto.

Geplaatst: 11.01.2009 - 10:03
door crackedtooth
V70-D5 schreef:
T5je schreef:PZen:
Heb vorig jaar mijn V70 T5 gekocht. Was een import uit Dld en van particulier gekocht. Voor de aankoop heb ik de auto laten keuren. Technische keuring. Kostte toen 75 euro. Alles is nagelopen. Bleek alleen wat speling op de rubbers bij de voorwielen. Gedacht werd dat de spiegelverwarming het niet zou doen en de voorruit zat er niet helemaal goed in. Heb de auto gekocht en er geen spijt van gehad. Rubbers vervangen gaat tegen de 1000 euro kosten maar heb er tot nog toe geen last van. Spiegelverwarming doet het gewoon blijkt en alleen bij harder dan 160 km/uur hoor je gefluit vanaf het voorraam. En dat rij je hier toch zelden.

Bedoel: Ga voor wat je hart je ingeeft. Laat een technische keuring er op los en als dat goed is gewoon genieten.

Succes met je besluitvorming.
Heb je de keuring bij een Volvo dealer laten doen? Zo ja, vond je deze uitgebreid genoeg?
ik laat mijn keuring ook altijd bij mijn eigen dealer doen...
meestal niet voor de koop.. maar ik koop de auto met 6 of 12 maandne volledige garantie... dan eerst aankoopkeuring vlak na koop bij eigne dealer... evt items op schrifte en naar verkoper..

en vlak voor einde garantie hetzelde.

en daar word vind ik erg goed naar gekeken ja, veel items vinden ze altijd als die er zijn.

Geplaatst: 11.01.2009 - 20:10
door Carfreak
Ik zie trouwens nu ineens dat de R die bij de Autobazaar te koop staat nieuwe achterlichten heeft. Schadegeval of gewoon omdat het mooi staat?

Geplaatst: 12.01.2009 - 12:13
door Summum
Carfreak schreef:Ik zie trouwens nu ineens dat de R die bij de Autobazaar te koop staat nieuwe achterlichten heeft. Schadegeval of gewoon omdat het mooi staat?
Dat komt omdat het een MJ 2005 is, hij is nl. van september 2004. Op de site staat abusievelijk dat hij van april 2004 zou zijn.

Ik ben zaterdag wezen kijken bij Autobazaar en heb de R van binnen en buiten kunnen inspecteren. Het betreft een van origine Duitse auto, die in 2006 naar NL is geïmporteerd. De km-stand is ongeveer 48.000 volgens de teller. Boekjes zitten erbij en daaruit blijkt dat hij bij 27500 km een beurt heeft gehad bij een NL-dealer. Hij is dus nu wel toe aan een nieuwe beurt.

De aanwezige verkopers maakten een correcte indruk. Het is een auto die door Hessing is ingeruild, maar omdat ze in hun nieuwe pand allen nog maar ruimte hebben voor Lambo's, Bentley's, RR-en en dat soort spul wordt het minder exclusieve werk doorgezet naar Autobazaar (hoezo een R niet exclusief? :shock: ) Overigens stond er ook een Caddilac Escalade 6.2, een BMW 760 en ander "niet exclusief spul".

Ongevraagd wees een verkoper (een oud-medewerker van Hessing die ondanks VUT nog wel als oproepkracht hobbiet) mij op een klein deukje in de motorkap en wat parkeerschade aan de velgen. Verder een smetteloze auto, van binnen met het blauw-zwarte leer, schuifdak, RTI-navigatie, HU-850 en geïntegreerde telefoon. OOk een Webasto standkachel is present. Onder de kap alles netjes (maar ik ben geen techneut). De hele voorzijde is voorzien van doorzichtig folie tegen steenslag. Als je dit er aftrekt moet de auto als nieuw op te poetsen zijn.

De auto wordt verkocht in de staat waarin hij is, zonder beurt en garantie en in principe ook zonder inruil. Vandaar ook de scherpe prijs. Omdat het een eigen Hessing-auto is zou inruil eventueel bespreekbaar zijn, afh. van waar je mee komt. Proefrit en evt. keuring zou wel mogelijk zijn.

De auto stond buiten en moest de showroom in. Ik mocht even meerijden en daarbij is niets vreemds opgevallen, alles klonk prima. Binnen in de showroom werd de R geparkeerd naast een Ford GT, een Ferrari 599 en een nieuwe Maserati Quatroporte. :D