Koelvloeistof op bestuurdersmat
- Oceanracer
- Geartronic member
En moet ik dat nu doen? Nu de mat nog nat is, of juist als ie droog is?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als ze nog nat is.
Maar ik denk dat je een goede ontvetter nodig zal hebben, een goede schrob borstel en hoge druk, of water zuiger. Kvs is namelijk wat vettig en dringt echt door en door de vezels van bekleding.
Maar ik denk dat je een goede ontvetter nodig zal hebben, een goede schrob borstel en hoge druk, of water zuiger. Kvs is namelijk wat vettig en dringt echt door en door de vezels van bekleding.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb er zojuist nogal wat zout opgestrooid. De matten waren nog wat vochtig. Morgen maar eens kijken. Eerst het zout er dan weer uit stofzuigen zeker?
- sbv
- 6th Gear member
Is het onder de vloerbedekking ook nat ? anders de vloerbedekking verwijderen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Even met de borstel er op en dan weer afspoelen.
Ik weet niet of het verstandig is om de matten de hele nacht in het zout te laten staan.
Zover gaat mijn ervaring niet.
Ik weet niet of het verstandig is om de matten de hele nacht in het zout te laten staan.
Zover gaat mijn ervaring niet.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb beide matten (losse mat + tapijt) gisteren afgespoeld in bad, met koud water. Afgedroogd met oude handdoeken, ingestrooid met zout en laten drogen met een luchtontvochtiger. Vanmorgen heb ik het zout van de matten afgezogen met de stofzuiger. Het blauw is grotendeels weggetrokken. Ik heb er wel vrede mee zo. De losse mat is mooi schoon, de vaste mat minder, maar daar ligt de automat toch overheen. En ach, de auto is 7 jaar oud en heeft 275.000 km gereden. Dan kan je ook niet alles als nieuw houden, wel?
Nu nog de lekkage zelf verhelpen. Ik heb er gisteren even een keukenpapier omheen gedrukt, maar die was net al weer klets nat. Dus enige haast is wel geboden. Even rondbellen.
Nu nog de lekkage zelf verhelpen. Ik heb er gisteren even een keukenpapier omheen gedrukt, maar die was net al weer klets nat. Dus enige haast is wel geboden. Even rondbellen.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Mooi dat het allemaal weer "schoon" is maar is het verstandiger om eerst de oorzaak aan te pakken en dan de bijeffecten?
Neem aan als er 2 nwe rubbers in komen dat er ook wel een beetje gemot gaat worden , maar aan de andere kant je weet nu dan het schoon kan
Succes met je nieuwe leven en met je V70
Neem aan als er 2 nwe rubbers in komen dat er ook wel een beetje gemot gaat worden , maar aan de andere kant je weet nu dan het schoon kan

Succes met je nieuwe leven en met je V70
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Zoiets als, eerst examen doen en dan rijlessen nemen?V70 T5 assen schreef:Mooi dat het allemaal weer "schoon" is maar is het verstandiger om eerst de oorzaak aan te pakken en dan de bijeffecten?

- Oceanracer
- Geartronic member
Ik leg die matten natuurlijk niet terug in de auto voor dat de lekkage is verholpen!
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik heb exact hetzelfde probleem, ook een natte bestuurdersmat en groenblauwe vloeistof. In mijn geval is het wel-is-waar een S60 D5 (212000k) maar dat zal niet verschillen van een V70.
Afspraak met m'n dealer staat al voor reparatie. Ik wil je geen schrik-plaatje voorspiegelen maar naar wat die me vertelde moest het dashboard eruit om bij de verwarmingsbox te komen. Dus ook al is het alleen maar een slang of rubbertje, de hele mikmak zou eruit moeten. Als m'n dealer het liegt, lieg ik het ook, ik vertrouw echter op z'n oordeel.
De tijdspanne die voor die reparatie staat is 5,5 werkuur, onderdelen weet ik niet. Wordt dus een duurdere reparatie, je hebt echter geen keus in mijn optiek. Blijven rijden met lek gaat natuurlijk niet.
Afspraak met m'n dealer staat al voor reparatie. Ik wil je geen schrik-plaatje voorspiegelen maar naar wat die me vertelde moest het dashboard eruit om bij de verwarmingsbox te komen. Dus ook al is het alleen maar een slang of rubbertje, de hele mikmak zou eruit moeten. Als m'n dealer het liegt, lieg ik het ook, ik vertrouw echter op z'n oordeel.
De tijdspanne die voor die reparatie staat is 5,5 werkuur, onderdelen weet ik niet. Wordt dus een duurdere reparatie, je hebt echter geen keus in mijn optiek. Blijven rijden met lek gaat natuurlijk niet.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als het kachelhuis lekt, moet de hele boel inderdaad los. Maar ik heb mij laten vertellen dat dit ook in 3,5 uur kan. Maar onze forum-monteur Hadico stelde dat het in mijn geval slechts gaat om een lekkende afdichtingsrubber. Nou hoop ik niet dat jouw dealer straks onnodig de hele zaak loshaalt voordat wordt gecontroleerd of je kachel zelf wel lekt...
Het vervangen van het rubbertje en daarna afpersen is een fluitje van een cent. Maar ik moet er nog even een afspraak voor maken. Druk druk druk...
Het vervangen van het rubbertje en daarna afpersen is een fluitje van een cent. Maar ik moet er nog even een afspraak voor maken. Druk druk druk...
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik zei bij het maken van mijn afspraak voor reparatie idd ook van die afdichtingsrubbers verteld, maar dat maakte vlgs de dealer niets uit.
Eerst even kijken/checken waar de locatie van het lek zit, daarna de nodige onderdelen bestellen. Ook al zouden het alleen de slangen of rubbers zijn dan nog zou de verwarmingsbak eruit moeten. Ik kan natuurlijk niet inschatten of je overal (makkelijk) bij kan als je bepaalde onderdelen moet gaan vervangen.
Opgegeven schema van reparatie:
0800 kijken/checken waar het lekt
0930 voor die tijd onderdelen besteld dan zijn die om 1430 binnen
1430 aanvang reparatie
1700 sluiten werkplaats
0800 weer verder met reparatie
..........?? klaar
Ik ben m'n auto dus zeg maar twee werkdagen kwijt, daarvan bestaad het meeste uit wachten op onderdelen en overnacht stalling.
Kan iemand hier vertellen wat de onderdeelprijzen zijn voor zo'n reparatie?, daar heb ik eigenlijk niet naar geinformeerd.
Is dit lekken een vaker voorkomende klacht, en kan dit komen door de koude weerstomstandigheden van afgelopen dagen of is dit gewoon reguliere slijtage?
Eerst even kijken/checken waar de locatie van het lek zit, daarna de nodige onderdelen bestellen. Ook al zouden het alleen de slangen of rubbers zijn dan nog zou de verwarmingsbak eruit moeten. Ik kan natuurlijk niet inschatten of je overal (makkelijk) bij kan als je bepaalde onderdelen moet gaan vervangen.
Opgegeven schema van reparatie:
0800 kijken/checken waar het lekt
0930 voor die tijd onderdelen besteld dan zijn die om 1430 binnen
1430 aanvang reparatie
1700 sluiten werkplaats
0800 weer verder met reparatie
..........?? klaar
Ik ben m'n auto dus zeg maar twee werkdagen kwijt, daarvan bestaad het meeste uit wachten op onderdelen en overnacht stalling.
Kan iemand hier vertellen wat de onderdeelprijzen zijn voor zo'n reparatie?, daar heb ik eigenlijk niet naar geinformeerd.
Is dit lekken een vaker voorkomende klacht, en kan dit komen door de koude weerstomstandigheden van afgelopen dagen of is dit gewoon reguliere slijtage?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zie dat je bij mij in de wijk woont en kan je adviseren even contact op te nemen met deze(klik) mensen.
Zeer betrouwbaar en meestal wat inventiever als de dealer in Helmond.
Daarnaast hanteerd hij een wat schappelijker uurtarief
Zeer betrouwbaar en meestal wat inventiever als de dealer in Helmond.
Daarnaast hanteerd hij een wat schappelijker uurtarief

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Dinsdagavond wordt de auto bij me opgehaald door een monteur van Combigarage. Dan wordt de auto woensdag nagekeken/gerepareerd. Ik blijf hopen dat Hadico gelijk heeft en dus alleen het afsluitrubber vervangen hoeft te worden. Als dat zo is, mogen ze gelijk wat andere rubbers ook vervangen. Want ik wil er graag nieuwe stabilisatierubbers inhebben. Maar ja, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, niet?
De matten zijn ondertussen weer redelijk schoon en opgedroogd.
De matten zijn ondertussen weer redelijk schoon en opgedroogd.
- dieselpower
- 4th Gear member
Vandaag is m'n klacht (koelvloeistof op bestuurdersmat) bekeken en verholpen. Afgelopen nacht hebben ze het koelsysyteem onder druk gezet om te kijken waar en hoeveel het lekte. Vanmorgen was duidelijk te zien waar het lek zat. Het bleek een o-ring/rubber aan (of bij) de kachelradiateur te zijn. Radiateur en slangen waren verder helemaal goed.
Het o-ringetje kost bijna niets (letterlijk nog geen 5 euro), de grootste post is toch arbeidsloon (afgaande op het factuurbedrag zo'n 4 uur nodig gehad). Men moet blijkbaar toch behoorlijk sleutelen om er bij te kunnen. Kost een paar stuivers maar dan heb je ook weer wat, in ieder geval snel en netjes geholpen..
Je hebt echter geen keuze, het enigste alternatief is doorrijden met een lek wat alleen maar erger wordt.
Alles zou nu weer vloeistfof-dicht moeten zijn. De bekleding is al droog omdat ik twee dagen met handdoeken op de bodem heb rondgereden, de mat is al uitgespoeld en gedroogd bij de verwarming.
De oorzaak van het lek zou kunnen zitten in de extreme kou van afgelopen tijd in combinatie met een hete kachel en daarbij de ouderdom van 7 jaar.
Het o-ringetje kost bijna niets (letterlijk nog geen 5 euro), de grootste post is toch arbeidsloon (afgaande op het factuurbedrag zo'n 4 uur nodig gehad). Men moet blijkbaar toch behoorlijk sleutelen om er bij te kunnen. Kost een paar stuivers maar dan heb je ook weer wat, in ieder geval snel en netjes geholpen..
Je hebt echter geen keuze, het enigste alternatief is doorrijden met een lek wat alleen maar erger wordt.
Alles zou nu weer vloeistfof-dicht moeten zijn. De bekleding is al droog omdat ik twee dagen met handdoeken op de bodem heb rondgereden, de mat is al uitgespoeld en gedroogd bij de verwarming.
De oorzaak van het lek zou kunnen zitten in de extreme kou van afgelopen tijd in combinatie met een hete kachel en daarbij de ouderdom van 7 jaar.
- Oceanracer
- Geartronic member
Zoals toegezegd is gisteravond de auto door een monteur opgehaald. Vanmorgen om 9:00 uur telefoon: Lek is verholpen. Rubber afdichtring is vervangen. Kosten incl afpersen: € 32,00 ex BTW. Ik vind het verschil tussen het aantal stuivers wat ik moet neerleggen en jij wel heul erg groot, hoor!
Omdat het bedrag dus reuze meeviel mochten ze gelijk even mijn draagarmen vervangen. Het prijsverschil tussen originele draagarmrubbers (€ 150,00 ex) of een complete set imitatie-draagarmen (€ 210,00 ex) was maar € 60,00 dus ik heb gekozen voor het vervangen van de complete set.
Verder was mijn accu op sterven na dood, dus die is ook vervangen.
Vanavond komt ie weer thuis. Wat zal ie weer heeeeeerlijk rijden.
Omdat het bedrag dus reuze meeviel mochten ze gelijk even mijn draagarmen vervangen. Het prijsverschil tussen originele draagarmrubbers (€ 150,00 ex) of een complete set imitatie-draagarmen (€ 210,00 ex) was maar € 60,00 dus ik heb gekozen voor het vervangen van de complete set.
Verder was mijn accu op sterven na dood, dus die is ook vervangen.
Vanavond komt ie weer thuis. Wat zal ie weer heeeeeerlijk rijden.

Nou @dieselpower, ik zou toch maar eens gaan reclameren, want dit verschil is wel heeeel erg groot.
- Oceanracer
- Geartronic member
Gisteren de mat en afdekkappen weer gemonteerd (ca 10 minuten werk), waarmee de klus van de lekkage helemaal is afgerond. Al met al is het dus erg meegevallen.
Ik heb gelijk even een proefrit gemaakt, en wat een verschil! De auto stuurt nu veel lichter, gaat strakker door de bocht en bij geen enkele hobbel, heuvel, spoorvorming of wat dan ook, merk ik daar nog iets van in het stuur! Wat een genot!
De rekening:
Totale arbeidstijd: 2:25 + uitlijnen
Lekkege verholpen en koelsysteem afgeperst (O-ring: € 1,75)
Draagarmen vervangen (€ 142,50 ex montage en BTW)
Uitgelijnd (€49,00 ex BTW)
Nieuwe accu geplaatst (€ 120,00)
Flexstuk rammelvrij gemaakt.
Totale kosten: € 520,00 inclusief BTW. (Werkplaatstarief is € 55,00 ex BTW)
Al met al zeer tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden!!!
Ik heb gelijk even een proefrit gemaakt, en wat een verschil! De auto stuurt nu veel lichter, gaat strakker door de bocht en bij geen enkele hobbel, heuvel, spoorvorming of wat dan ook, merk ik daar nog iets van in het stuur! Wat een genot!
De rekening:
Totale arbeidstijd: 2:25 + uitlijnen
Lekkege verholpen en koelsysteem afgeperst (O-ring: € 1,75)
Draagarmen vervangen (€ 142,50 ex montage en BTW)
Uitgelijnd (€49,00 ex BTW)
Nieuwe accu geplaatst (€ 120,00)
Flexstuk rammelvrij gemaakt.
Totale kosten: € 520,00 inclusief BTW. (Werkplaatstarief is € 55,00 ex BTW)
Al met al zeer tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden!!!
- dieselpower
- 4th Gear member
Misschien is het appels met peren vergelijken. Ik weet niet of ze bij mij hetzelfde rubber hebben moeten vervangen.AlexV70 schreef:Nou @dieselpower, ik zou toch maar eens gaan reclameren, want dit verschil is wel heeeel erg groot.
Mij is verteld dat ze de kachel hebben moeten demonteren, rubber vervangen, en weer terug monteren. Kachel was verder wel helemaal oke, evenals de slangen en de "aansluiting"op het schutbord.
Achteraf gaan zeuren over de prijs vind ik zo-wie-zo geen zin hebben, daar had ik dan van tevoren over na moeten denken en verder rond moeten vragen.
Mijn auto is door die dealer nieuw verkocht en sindsdien altijd in onderhoud geweest. Ik ben tweede eigenaar en wil dat onderhoud zo houden. Ik heb wat garantie-reparaties gehad (kostenloos) en verder gedurende 63000km alleen draagarmrubbers voor, en nu de kachel. Samen is dat voor rond de €600,- en dat vind ik (met de km-stand van 212k) in twee-en-een-half jaar gedurende 63000km niet verkeerd.
Ik heb in het verleden ook golf en audi gereden maar die waren duurder om te rijden qua onderhoud. Mijn onderhoud en aan/verkoop deed (en doe) ik wel altijd bij merkdealers.