Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14.01.2009 - 12:01
door Baseman
LOEK VOLVO schreef: Wie o wie kan mij een schema leveren of vertellen waar ik een schema kan vinden.
Ik.
Stur me even een bericht met een mailadres waar de prent naartoe kan?

Geplaatst: 15.09.2010 - 12:19
door LOEK VOLVO
Baseman schreef:
homer schreef:
De LPI van Vialle schakelt over op basis van de weerstandswaarde van de ECU-temperatuurgever, die in het blok zit (een andere dus dan die voor de aanduiding in de tellerbak). Als die stuk is, loopt de auto én enorm te rijk of heel erg te arm, wat beide niet goed is, maar gezien het late overschakelen, zou ik verwachten dat ie te rijk loopt, behoorlijk hoog verbruik heeft dus, op zowel benzine als gas.
Doormeten is wel zo handig, lijkt me.
Meetwaarden staan hier: http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/14243 (forum-accountje nodig om te bekijken, denk ik.)

Plaatje erbij?
Afbeelding
Het probleem is eigenlijk nog steeds niet opgelost en komt nu ook voor in de zomer als het wat kouder is.
Ik zou graag willen weten waar de ECU-temperatuurgever in het blok zit.
Kan hem echt niet vinden, wie o wie kan mij dat uitleggen waar die zit ???

Geplaatst: 15.09.2010 - 12:50
door Baseman
Dit helpt denk ik wel?

Afbeelding

Geplaatst: 15.09.2010 - 17:46
door LOEK VOLVO
Baseman, bedankt voor de mooie duidelijke foto.
Ik heb de ECU-temperatuurgever bij mij in het blok zien zitten.
Het lijkt er op dat het hele inlaatspruitstuk met alle toeters en bellen er eerst af om de temperatuurgever te kunnen vervangen.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met het vervangen van deze temperatuurgever en mij een handige tip kan geven om deze gemakkelijk te vervangen.

Geplaatst: 15.09.2010 - 19:04
door Baseman
Zonder LPi en met verlengstukken aan de doppenset, met kruiskoppeling aan het eind, met een lange dop over de ECU-sensor, zou je mazzel kunnen hebben en kan het dat je er net bij kan.
Als je ruimte probeert te maken, door de carterontluchtingsslang en carterontluchtingsbox (die twee zwarte gaten onder de ECU-sensor, in het onderblok) zorg dan wel dat je het heel goed afdicht, want koelvloeistof en olie houden niet van mekaar.

Als je de buizen van het inlaattraject verwijderd, kun je een beetje beter manouvreren.

Blijft wel een lastige plek, maar je kan mazzel hebben.