Pagina 2 van 3
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:53
door Goelette
ik had een vialle op mijn 2.2 vtec honda. Dat was ook niet standaard maar door een specialist speciaal gebouwd. Maar dat was waarschijnlijk alleen haalbaar omdat de vorige eigenaar zelf die dingen kon inbouwen en programmeren, anders was het vast behoorlijk duur geweest

Maar het zou me dus niet verbazen dat het wel zou kunnen met een volvo v8. Maar dus wel ongeveer 2x zo duur omdat je 2x zoveel injectoren nodig hebt inderdaad

Geplaatst: 15.01.2009 - 19:56
door Ludo
nou Bart, van dit soort knip en plakwerk zoals jij het noemt, zou Volvo nog een puntje kunnen zuigen.
enkele lpg installateurs (die internationaal samenwerken!), en een systeem perfect afgeregeld krijgen, daar mag zelfs jij je petje voor afdoen.
de tekst staat er inderdaad verkeerd als V6.
en er zitten echt wel 6 injectoren in hoor.
momenteel word er bij Vialle ook gewerkt aan een systeem voor hoog vermogen motoren.
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:59
door bart simpson
Knap hoor van Vialle, en al helemaal als ze ook nog ondersteuning gaan krijgen van Volvo.
Geplaatst: 15.01.2009 - 20:15
door V480-S60
Jongens, jongens.
Jullie reageren weer op elkaar als een stier op een rode doek. Doe dat nu niet!
Geplaatst: 15.01.2009 - 20:25
door bart simpson
Je hebt gelijk er zijn wat harde tamelijk rationele argumenten tegen en zeer zwaarwegende emotionele argumenten voor
Geplaatst: 15.01.2009 - 20:59
door Ben
De hoeveelste herhaling van zetten is dit nu? #-o
Ludo en BS: kappen svp.
Voer die discussie maar via PB. :boxing:
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:35
door Ludo
wat is er dan verkeerd gezegd Ben?.
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:38
door bart simpson
ik zal me van verder commentaar onthouden in deze topic
Geplaatst: 16.01.2009 - 12:09
door HSRN850
Zouden jullie wel samen een biertje kunnen drinken en over vrouwen of voetbal kunnen praten?
Dat zou me gerust stellen
Of is dit offtopic?

Geplaatst: 16.01.2009 - 12:20
door S80T6G3
Ik denk dat er weinig merken zijn die een forum hebben met zoveel reacties en betrokken leden. Hulde aan dit forum en haar leden!
:wav:
Een aantal standpunten kan ik in komen, mijn belangtselling gaat met name uit naar technische argumenten.
Bijvoorbeeld is de 6 cilinder 3,2 motor nu wel of niet voorzien van zelfstellende kleppen?
Bart heeft emotionele bezwaren tegen het rijden op LPG, daar is hij niet mee geboren dus zal het gebaseerd zijn op praktijk ervaring. Nu doe ik nog niet zo lang mee op dit forum en proef eigenlijk dat er in het verleden al veel discussies over LPG gevoerd zijn. Graag zou ik ook meer horen van Bart wat hij in de praktijk zo al tegen gekomen is aan schade aan motoren veroorzaakt door het rijden op LPG.
Geplaatst: 16.01.2009 - 12:43
door Walter
ik denk dat er niet veel praktijkervaringen zijn. Er zijn weinig mensen die op gas rijden met dergelijke auto's, wat aangeeft dat er weinig vraag naar is. En daardoor is het gebruikt niet prettig verkopen en dat is een beetje waar Bart wellicht op doelt. Er zijn legio voorbeelden dat Volvo's het goed doen op lpg. Er zijn ook legio voorbeelden dat diesels op frituurolie rijden en ook dat is niet algemeen gebruik geworden. En de restwaarde van die frietkotten kun je je dan ook wel voorstellen.
Geplaatst: 16.01.2009 - 14:18
door edraket
Ludo schreef:nou Bart, van dit soort knip en plakwerk zoals jij het noemt, zou Volvo nog een puntje kunnen zuigen.
enkele lpg installateurs (die internationaal samenwerken!), en een systeem perfect afgeregeld krijgen, daar mag zelfs jij je petje voor afdoen.
de tekst staat er inderdaad verkeerd als V6.
en er zitten echt wel 6 injectoren in hoor.
momenteel word er bij Vialle ook gewerkt aan een systeem voor hoog vermogen motoren.
Volgens mij is dit een 5 cilinder, ik zie althans maar 5 injectoren!
Geplaatst: 16.01.2009 - 15:09
door Ludo
S80T6G3 schreef:mijn belangstelling gaat met name uit naar technische argumenten.
dat was dan ook mijn reden van posten in dit topic.
over verkoopwaarde had ik nooit geantwoord, want daar weet te weinig over omdat het niet interessant is, heb trouwens die vraag ook nergens gezien. :roll:
mijn antwoord was gericht op deze vraag:
S80T6G3 schreef:Als alternatief S80 II met de 3.2 V6 ....wie weet of die goed op gas gezet kan worden ook weer met het oog op kleppenstellen ?
over de zelfstellende kleppen kan ik geen antwoord geven.
wend je tot de inbouwer, die kan het je vast zo zeggen.
Geplaatst: 16.01.2009 - 15:09
door bart simpson
ik zag er ook maar 5, dit is alleen qua looks geen 5 cilinderblok
Geplaatst: 16.01.2009 - 15:12
door Ludo
VolvoMafia schreef:ik denk dat er niet veel praktijkervaringen zijn. Er zijn weinig mensen die op gas rijden met dergelijke auto's, wat aangeeft dat er weinig vraag naar is.
dat zal inderdaad een feit zijn.
maar dat neemt niet weg dat het technisch mogelijk is. (vraag van topicstarter)
neem ook maar aan, dat er geen enkele lpg specialist zich aan zal wagen, als het niet zou mogelijk zijn.
net zoals bij Volvo, zitten ook deze mensen niet te wachten op schadeclaims.
een systeem gaat pas de deur uit, als dat 100% is.
@ed, het is wel degelijk een 6 cilinder.
meestal zitten ze mooi op rij, maar soms moet het anders i.v.m. plaatsgebrek.
er zijn nog wel Volvo modellen waar de injectors op de onderkant zitten.
Geplaatst: 16.01.2009 - 15:59
door Walter
Ludo, probeerde alleen de reactie van Bart te verklaren, geef er zelf geen oordeel over. Alleen wat ik verwacht dat er gebeurd, meer niet.
Geplaatst: 16.01.2009 - 21:35
door Gast
Gewoon doen.
Maar of ik Vialle zou monteren..........?
Wat je in ieder geval er wel bij op moet zetten is Flashlube en dan de elektronische.
Geplaatst: 16.01.2009 - 22:31
door WimS60
Ik sluit me bij V480-S60 aan.
Geplaatst: 16.01.2009 - 22:52
door toppertje
bart simpson schreef:Paul schreef:Onverkoopbaar. Maar merk je dat nu niet al met je huidige T6 en de inruilprijs?
die kent een afschrijving die in dat segment normaal is, zou er gas inzitten ben je echt veel meer "achteruit"
wat mij al meerdere keren in verschillende topics opvalt,en wat ik niet begrijp is:kijk ik op marktplaats dan zie ik daar volvo,s met
lpg-g3 die fors duurder zijn dan vergelijkbare benzine modellen.
nu word er hier meerdere malen geroepen dat een auto op lpg
geen drol meer waard is.
de vraagprijzen op mp spreken dit tegen.
dat de (volvo-dealer)liever geen lpg auto inruild,kan ik nog wel
begrijpen. want:het is immers geen volvo produkt(lpg-instalatie)
en bij problemen/garantie brengt de dealer de lpg auto
vaak naar een lpg specialist,waardoor er minder op evt reparatie
zal worden verdiend.
Geplaatst: 16.01.2009 - 22:58
door bart simpson
Dat zijn doorgaans z.g. "vraagprijzen" dat is iets substantieel anders dan "krijgprijzen", die aanbieders vinden hun gasauto's zelf meer waard.
Ik heb het hier overigens steeds over Volvo's vanaf 2000, S60/S40/V50/C30/S80/C70/XC70 op LPG, zelfs van Aerle in Nuland wil daar niet op bieden.