Neem me niet kwalijk, maar ik vind het een gedoe en ook niet mooi.
Hebben we zulke mooie Volvo/caravan combinaties en dan gaan we lopen klooien met boutjes en ducktape, zonde van het aanzicht.
Hoeveel breder is zo'n orginele spatbordspiegel t/o van die Special Mirror; nauwelijks.
En het monteren van die spatbordspiegel: klep open [moet toch even open om de olie etc. te controleren.], spiegel inhaken aan spatbord en uittrekken tot hij in de spatbordrand valt>>>> klaar, 5 seconden werk.
Groet Henk
de zomer komt er weer aan, caravanspiegels.....
- Robert Haven
- 4th Gear member
ik blijf het toch wel raar vinden hoor, dat die spiegels dan zo ver van je af staan...
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Ik kan me nog wel herinneren, weet je nog wel oudjeRobert Haven schreef:ik blijf het toch wel raar vinden hoor, dat die spiegels dan zo ver van je af staan...

Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
Ik heb ze geprobeerd die spatbord spiegels, maar ik vind het een ramp.
Oja, ik heb daar al eens een hoop schade van gezien.
Maarja, iedereen zijn ding.
Bedankt voor de opmerking aanlopen klooien met boutjes en ducktape.
Daar zie je helemaal niets van als ik je voorbij kom met 100 km/h.
Daarbij, volgende week wordt het in productie genomen............
Het gaat om kwaliteit, bevestigen zonder de kans op verliezen.
Oja, ik heb daar al eens een hoop schade van gezien.
Maarja, iedereen zijn ding.
Bedankt voor de opmerking aanlopen klooien met boutjes en ducktape.
Daar zie je helemaal niets van als ik je voorbij kom met 100 km/h.

- Henkvdz
- 3rd Gear member
Hi Alex,AlexV70 schreef: Bedankt voor de opmerking aanlopen klooien met boutjes en ducktape.
Daar zie je helemaal niets van als ik je voorbij kom met 100 km/h.![]()
Sorry, ik wilde je niet beledigen, het was niet denigrerend bedoeld, smilie vergeten.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat ''de handel'' voor de accessoires moet zorgen en als die er dan zijn, gebruik ik ze graag, ook al kosten ze een godsvermogen. Ik laat m'n vrouw gewoon een baantje erbij nemen. :twisted:
Klooien met boutjes en ducktape doe ik alleen bij pech in het buitenland, want ik heb het wel bij me.
Wat betreft het passeren met 100km/h, zwaai je wel even, al zal dat niet meevallen wanneer je 200 km/h rijdt en het is ook nogeens ongunstig voor je gemiddelde brandstofverbruik.
Verder hoop ik dat je veel succes hebt met je uitvinding/gewijzigd model en vertrouw erop dat je octrooi hebt aangevraagd.

@Waytogo: Waar zie jij ducktape op mijn auto, volgens mij heb ik niets gebruikt.
Groet Henk
- Waytogo
- 2nd Gear member
Ik dacht dat die twee grijze stukjes wel eens ducktape konden zijn.
Vlak bij de spiegel.
Zo niet dan bied ik meteen mijn verontschuldigingen aan.
Zelf vind ik het soms lastig kiezen om in de vier of vijf te rijden met oog op het brandstof verbruik.
Of je moet 100 gaan rijden maar ik heb een hekel aan bekeuringen.
Vlak bij de spiegel.
Zo niet dan bied ik meteen mijn verontschuldigingen aan.
Zelf vind ik het soms lastig kiezen om in de vier of vijf te rijden met oog op het brandstof verbruik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Edition Black Sapphire met Thor Silver Bright 2001.
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
Ik heb nu dezelfde spiegels als Alex op mijn V70 zitten. Jaren heb ik met deur opzetspiegels gewerkt maar dat kan gezien de mooie lijn in de V70 deuren niet meer en heb ik de overstap gewaagt naar opzetspiegels en met veel plezier.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Even off topic.Waytogo schreef:Zelf vind ik het soms lastig kiezen om in de vier of vijf te rijden met oog op het brandstof verbruik.
Sowieso niet in 5 gaan rijden.
Ten eerste vergt dit veel van je versnellingsbak en ten tweede, in de 5 zuipt ie als een grote.
Ik kwam daar achter, toen ik de 1e keer met mijn 2.4 benzine (LPG) reed op de CC.
Ik wilde even wat gas bijgeven, ik zat bijna op de bodem voor het pedaal reageerde.
Ik vond het al vreemd dat de brandstofmeter zo snel terug liep. :? Dit was gewoon in Nederland, beetje vals plat misschien.
Probeer het maar eens.
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Die grijze stukjes zijn gewoon stukjes plat metaal, zwart gespoten en bedoelt als bevestiging voor de spanveer. waarschijnlijk lijken ze grijs door de lichtinval.Waytogo schreef:Ik dacht dat die twee grijze stukjes wel eens ducktape konden zijn.
Vlak bij de spiegel.
Ook ik rijd meestal in z'n 4, nieteens vanwege het verbruik maar de motor loopt/reageert wat soepeler bij 2500 tot 2800 tpm.
Groet Henk
Dat vind ik toch niet mooi, doet een beetje goedkoop aan.Henkvdz schreef:Die grijze stukjes zijn gewoon stukjes plat metaal, zwart gespotenWaytogo schreef:Ik dacht dat die twee grijze stukjes wel eens ducktape konden zijn.
Vlak bij de spiegel.

Mooi stukje ducktape er op zal een aanmerkelijke verbetering geven.

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Emuk schijnt voor Volvo oké te zijn. Op mijn Passat heb ik de special Mirror. Wel wat gemodificeerd. Werken prima, wel bol glas.

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Alex,AlexV70 schreef:Die traanplaat op de dissel is dat origineel?
Trouwens mooie caravan, auto wat minder.
Nee dat heb ik gedaan uit puur gemak. De standaard plaatjes zijn te zwak om er op te kunnen staan of zitten. Vandaar dat ik eea zo gemaakt heb. Werkt perfect! Kan het je aanraden. Ook bij schoonmaken is het errug handig
gr Han(s)

Ik zat er ook aan te denken namelijk, idd erggg handig.Hans oet Twent schreef:Alex,AlexV70 schreef:Die traanplaat op de dissel is dat origineel?
Nee dat heb ik gedaan uit puur gemak. De standaard plaatjes zijn te zwak om er op te kunnen staan of zitten. Vandaar dta ik eea zo gemaakt heb. Werkt perfect! Kan het je aanraden. Ook bij schoonmaken is het errug handig
gr Han(s)
Hoe heb je die traanplaat vast gezet? Boren in chassis mag en kan namelijk niet.
Heb je de traanplaat laten buigen of is deze even groot als de dissel?
Heb je er misschien een duidelijke foto van?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Caravan staat in de stalling kan er zo geen foto van maken. Je hebt een peebeetje. Praten gaat soms wat sneller.AlexV70 schreef:Ik zat er ook aan te denken namelijk, idd erggg handig.Hans oet Twent schreef:Alex,AlexV70 schreef:Die traanplaat op de dissel is dat origineel?
Nee dat heb ik gedaan uit puur gemak. De standaard plaatjes zijn te zwak om er op te kunnen staan of zitten. Vandaar dta ik eea zo gemaakt heb. Werkt perfect! Kan het je aanraden. Ook bij schoonmaken is het errug handig
gr Han(s)
Hoe heb je die traanplaat vast gezet? Boren in chassis mag en kan namelijk niet.
Heb je de traanplaat laten buigen of is deze even groot als de dissel?
Heb je er misschien een duidelijke foto van?
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Wat jij Alex, de oude baas in de maling nemen?AlexV70 schreef:Dat vind ik toch niet mooi, doet een beetje goedkoop aan.Henkvdz schreef:Die grijze stukjes zijn gewoon stukjes plat metaal, zwart gespotenWaytogo schreef:Ik dacht dat die twee grijze stukjes wel eens ducktape konden zijn.
Vlak bij de spiegel.![]()
Mooi stukje ducktape er op zal een aanmerkelijke verbetering geven.![]()

Je wordt geschrapt uit mijn testament. :twisted:
Groet Henk
Oude baas? Tja, 65 vind ik wel oud, maar wat is oud?Henkvdz schreef:Wat jij Alex, de oude baas in de maling nemen?AlexV70 schreef:Dat vind ik toch niet mooi, doet een beetje goedkoop aan.Henkvdz schreef: Die grijze stukjes zijn gewoon stukjes plat metaal, zwart gespoten![]()
Mooi stukje ducktape er op zal een aanmerkelijke verbetering geven.![]()
![]()
Je wordt geschrapt uit mijn testament. :twisted:
Groet Henk

Bedenk wel: "geniet er van, want 't laatste hemd heeft geen buzen".