Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28.01.2009 - 20:30
door Paul
Ik kan me het herinneren...
Geplaatst: 28.01.2009 - 22:27
door toppertje
Bover schreef:Blijft geining totdat de brandweer met
breekijzer en blusser op je nieuwe volvo afstapt.
Heb ik gehad :redhotevil:
even off topic:
stel dat.....
wie draait er dan voor de evt schade op?
tenslotte heb je niet zelf de brandweer ingeschakeld toch?
en er is geen brand tenslotte
Geplaatst: 08.02.2009 - 14:20
door Bover
nou de eigenaar van de volvo dus zegt de verzekering
Geplaatst: 08.02.2009 - 14:43
door Hans
Auw...
Geplaatst: 14.02.2009 - 19:38
door Bover
@#$%^begint die weer zwart te roken.
Dealer zegt dat alles al is ver repareerd tot kabelboom aan toe.
Zucht
Geplaatst: 01.02.2010 - 02:19
door 132460
Bij mij zat het verwarmingselement binnen in de standkachel los waardoor de diesel net niet goed / voldoende verbrandde. De garage heeft hem helemaal gedemonteerd en extra goed / opnieuw in elkaar gezet. Roken is over.
Geplaatst: 06.02.2010 - 21:00
door ehoningh
Mijn D5 (bj2003) heb ik in september uit duitsland gehaald.
Ook voorzien van een standkachel die zowel via de boardcomputer handmatig, per timer in te stellen is maar hij schakeld met een lage buitentemp ook bij.
Mijn standkachel begint na een korte aanloop tijd enorm wit te roken voor ca. 1 minuut. Het maakt niet uit hoe de kachel start (handmatig of automatisch). Na de minuut is de rook weg (de kachel is blijkbaar een beetje warm maar de motor nog niet). Als er rook is, stinkt de kachel ook enorm en als de rook weg is, niet meer.
De kachel werkt verder prima en maakt de auto goed warm. Ook zie ik geen zwarte rook als ik de motor nogmaals start terwijl de kachel nog aan het nadraaien is.
Ook bij mij hebben de andere weggebruikers weinig begrip met dit onschuldige maar lastige euvel.
De dealer heeft er al eens kort naar gekeken en dacht dat de kachel eens goed schoongebrand moest worden. Dus hebben ze de kachel handmatig een uur laten draaien zonder resultaat.
Het is dus of zo laten of helemaal uit elkaar en maar zien wat het probleem is.
Heeft er iemand ervaringen van gelijke aard?
Ik zou toch wel van de rook en stank af willen ook al lijkt het grappig...
Geplaatst: 06.02.2010 - 23:39
door Bover
We zijn inmiddels een jaar later na de start met dit toppic en een stevige winter.
Deze ronde geen enkele klacht. :?
Alsof de standkachel geniet van het koude weer.
Vorig jaar is er wel nogmaals een kabelboom aansluiting vernieuwd en nieuwe software geprogrammeerd. ( onder garantie )
nu alles toppie!

Geplaatst: 06.03.2010 - 19:20
door stippie
Kan de temp. waarbij de standkachel aanslaat, 5 graden celsius, ook verlaagd worden dmv de software te wijzigen?
Zou je de automatsche inschakeling ook uit kunnen zetten, zodat de kachel alleen op commando inschakeld?
Ik rijd namelijks dagelijks op en neer tussen twee gebouwen, waarbij iedere keer de standkachel zichzelf activeerd. Dit is irritant en niet goed voor de kachel natuurlijk, weet iemand raad?
Stippie
Geplaatst: 06.03.2010 - 20:07
door Ben
Je moet de standkachel bewust aanzetten.
Voor zover ik weet gaat hij nooit automatisch aan.
Geplaatst: 07.03.2010 - 09:06
door stippie
Ben schreef:Je moet de standkachel bewust aanzetten.
Voor zover ik weet gaat hij nooit automatisch aan.
Ben,
Hij gaat zeker wel automatisch aan, teneinde snel op bedrijfstemp te komen.
Bij korte stukjes van 500 meter is er geen spraken van opwarmen, maar schakelt de standkachel toch steeds in om snel bij te verwarmen. Voor behoud van de standkachel zou ik dit uit moeten kunnen schakelen.
Geplaatst: 07.03.2010 - 09:40
door ehoningh
Het klopt dat de standkachel automatisch ingschakeld.
volgens mijn Volvo dealer alleen bij lage temperaturen. Daarnaast is de kachel natuurlijk altijd via een timer of handmatig direct aan te schakelen.
Volgens mijn dealer kan hij de automatische inschakeling niet uitschakelen in de computer, helaas.
Geplaatst: 07.03.2010 - 18:34
door toppertje
ehoningh schreef:Het klopt dat de standkachel automatisch ingschakeld.
volgens mijn Volvo dealer alleen bij lage temperaturen. Daarnaast is de kachel natuurlijk altijd via een timer of handmatig direct aan te schakelen.
Volgens mijn dealer kan hij de automatische inschakeling niet uitschakelen in de computer, helaas.
je kunt wel de zekering(no. 1 onder de motorkap) er uit
halen.
de standkachel zal dan niet meer aanslaan(ook niet handmatig)
Geplaatst: 07.03.2010 - 19:19
door stippie
toppertje schreef:ehoningh schreef:Het klopt dat de standkachel automatisch ingschakeld.
volgens mijn Volvo dealer alleen bij lage temperaturen. Daarnaast is de kachel natuurlijk altijd via een timer of handmatig direct aan te schakelen.
Volgens mijn dealer kan hij de automatische inschakeling niet uitschakelen in de computer, helaas.
je kunt wel de zekering(no. 1 onder de motorkap) er uit
halen.
de standkachel zal dan niet meer aanslaan(ook niet handmatig)
Mijn dealer zei ook dat het niet uit te schakelen was, dat van die zekering is wel een goede tip. Je zou zeggen dat je er eigenlijk ook gewoon een schakelaar tussen zou moeten kunnen zetten?
Geplaatst: 07.03.2010 - 20:15
door BlackSapphire
Waarom zou je een standkachel helemaal willen uitschakelen door de zekering te verwijderen?
Geplaatst: 07.03.2010 - 21:27
door toppertje
BlackSapphire
BerichtGeplaatst: Zo 07 Mar, 2010 8:15 pm Bericht onderwerp:
Waarom zou je een standkachel helemaal willen uitschakelen door de zekering te verwijderen?
misschien hierom?
stippie
BerichtGeplaatst: Zo 07 Mar, 2010 9:06 am Bericht onderwerp:
« Ben » :
Je moet de standkachel bewust aanzetten.
Voor zover ik weet gaat hij nooit automatisch aan.
Ben,
Hij gaat zeker wel automatisch aan, teneinde snel op bedrijfstemp te komen.
Bij korte stukjes van 500 meter is er geen spraken van opwarmen, maar schakelt de standkachel toch steeds in om snel bij te verwarmen. Voor behoud van de standkachel zou ik dit uit moeten kunnen schakelen.
Geplaatst: 08.03.2010 - 20:03
door stippie
Het bij kleine stujkes van een paar honderd meter scakelt de standkachel steeds in als het onder de 5 graden is. Als ie net aan is moet ie al weer doven omdat het contact uit gezet wordt. Dit 10 keer op een dan is slecht voor de standkachel denk ik.