Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.03.2009 - 09:59
door scoopV50
Heb onlangs na twee Renault Meganes en een enorme berg ellende een gebruikte V50 2.4 aangeschaft. Hoop dat de Volvo me meer plezier geeft dan die Franse prutsbakken. Koop liever stokbrood. Het enig wat me totnutoe verontrust is vocht onder de achterbank van de Volvo. Desondanks veel plezier gewenst!
Geplaatst: 10.03.2009 - 11:08
door Peter
Hé die Hans, succes ermee. Denk dat deze renault je caravan ook wel over de bergen brengt, toch?
Geplaatst: 10.03.2009 - 17:01
door marsm104
Tsja, Volvo kan niet elke wens vervullen...
Succes met de Renault.
En.. tot over 3,5 jaar?
Geplaatst: 10.03.2009 - 20:04
door Paul
Ik hoop overigens dat deze Renault je net zo'n veilig gevoel gaat geven wat de V50 je heeft gegeven. Kan me het ongeluk van je vrouw nog herinneren.
Heb je daar overigens later ooit nog wat van gemerkt met de auto?
En heeft je vrouw er nog veel last van gehad?
Geplaatst: 10.03.2009 - 20:07
door Cocky
Mja, op vlak van veiligheden denk ik toch dat je zal moeten inboeten.. Volgens mij kunnen er maar weinig tippen aan Volvo op dat vlak..
Geplaatst: 12.03.2009 - 16:15
door Bakboord1
@cocky een uitvallende remdrukbekrachtiger (nooit opgehelderd) waardoor je ineens wel bijzonder hard moet trappen of een kapotte brandstofinspuiting (terugroepactie op 2.4) waardoor de auto inhoudt zijn nu ook niet bepaald veilig te noemen. De bemoeienis van Ford heeft Volvo geen goed gedaan.
Dat is de reden dat ik zowel Volvo als Ford (voorlopig) laat voor wat het is.
Daarnaast haalt Renault in de euroncap doorgaans bijzonder veel punten.
@scoopV50 check even of je auto in aanmerking komt voor bovenstaande terugroepactie of dat je auto wellicht al een nieuwe module heeft gehad.
Geplaatst: 12.03.2009 - 22:34
door Paul
Over dat EuroNCAP, hmm ik ga daarmaar even niet op in....
Geplaatst: 13.03.2009 - 08:59
door Cocky
en de lijst van akkefietjes die een vriend met z'n laatste megane had, daar breek ik me nu even de mond niet over open, ik zeg alleen dat ik nooit ingestapt ben.. Die auto kwam standaard met automatische reminstabiliteit zonder doorremmen en liefst tegen 120 op autostrade. Maar dat testen ze wellicht niet op Ncap

Geplaatst: 13.03.2009 - 20:26
door +++t blijft behelpen+++
Het is natuurlijk waar dat onvervormbare kooien bijdragen aan de eigen persoonlijke veiligheid tijdens een botsing.
Maar Runno heeft natuurlijk verder niks gedaan aan innovatie of veiligheid.
Die botsproeven is puur een staaltje marketing op basis van de NCAP cijfers. Want dat is wat "de mensen" willlen. en dus gaan dit soort merken met het woordje veiligheid aan de haal
Als je echt aan veiligheid doet , dat wil zeggen aan zowel actieve als passieve veiligheid, moet je voor heel andere zaken zorgen dan alleen een paar sterren of een airbagje meer .
Bijvoorbeeld zorg je ervoor dat je elektrische systemen goed blijven werken. Of dat je goede whiplashbeschermende stoelen monteert.
Of je zorgt ervoor dat je ontwerp geen grote dode hoeken heeft, of een waarschuwing geeft als er iets in je dode hoek bevindt.
of dat je koplampen zo afgesteld zijn dat je je tegenligger niet verblindt. en dat die het altijd doen. Of dat je aan roestpreventie doet zodat je als je botst je auto niet afbreekt.
Dat je deuren goed toegankelijk zijn. Dat de afwerking netjes is, ook na 100.000 km
En zo zouden er nog wel 100 dingen opgenoemd kunnen worden.
Die dingen worden in de NCAP niet vermeld.
Het woordje NCAP alleen heeft voor mij dus niet zo veel waarde. Daar hoort meer bij. En daartoe zijn maar een paar merken in staat. Maar die komen niet uit Frankrijk.