Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10.02.2009 - 21:07
door Graph-x
Sorry, dat ik het zeg maar auto rijden kost geld dat weet iedereen toch.
Ik reed een paar jaar geleden nog een SEAT IBIZA sdi en betaalde bij de dealer 560,-euro per beurt, soms zelfs 660,- euro.
Dus hé waar hebben we het over.Tuurlijk wil ik ook goed koper, maar wat ik helemaal niet wil is mijn motor in de soep draaien.
Trouwens APK,viergasmeting en roetmeting hebben we aan de overheid te danken.
Die stomme roetfilters aan de milieu zeurders. Globle warming!! ( dit was de koudste januari in 12 jaar).Kortom laten we de beurt maar betalen en lekker weer een jaar rond rijden.

Geplaatst: 05.03.2009 - 21:16
door CJ
Heb afgelopen week prijs gevraagd voor de 120k beurt bij de dealer. De vaste Volvo-prijs hiervoor is 490 euro ex BTW.

Op de proforma factuur staat:
- oliefilter D5 (terwijl ik toch echt een 2.4i benzine heb)
- bougieset
- filterelement
- multifilter
- ruitensproeiervloeistof
- 5,8 liter volsynthetische olie 0W30 (moet dacht ik 5W30 zijn??)
- diverse pakkingen

Naar mijn idee allemaal dingen die (m.u.v. de pakkingen misschien?) vrij eenvoudig zelf te doen zijn. De materialen kosten ook geen vermogen, behalve de olie dan.

Wat wordt er normaliter bij zo'n beurt nog meer gedaan door de dealer? Alleen het onderhoudsinterval resetten en een stempel in het boekje zetten?

Geplaatst: 18.03.2009 - 07:40
door Frederik Welvaert
Mootje schreef:Mijn volvo s40 2.0d heeft net een 140.000 km beurt gehad.
Kosten waren 375,- euro incl. hierbij hebben ze helemaal niets vervangen dus alleen de onderhoud volgens schema.
Dat is stevig!
Mijn V50 heeft vorige week ook de 140k beurt gehad.
Alle standaard dingen
+ nieuwe remblokken achteraan

Heb ik in totaal 251,20 EUR voor betaald...

Geplaatst: 18.03.2009 - 08:41
door Walter
CJ schreef:Heb afgelopen week prijs gevraagd voor de 120k beurt bij de dealer. De vaste Volvo-prijs hiervoor is 490 euro ex BTW.

Op de proforma factuur staat:
- oliefilter D5 (terwijl ik toch echt een 2.4i benzine heb)
- bougieset
- filterelement
- multifilter
- ruitensproeiervloeistof
- 5,8 liter volsynthetische olie 0W30 (moet dacht ik 5W30 zijn??)
- diverse pakkingen

Naar mijn idee allemaal dingen die (m.u.v. de pakkingen misschien?) vrij eenvoudig zelf te doen zijn. De materialen kosten ook geen vermogen, behalve de olie dan.

Wat wordt er normaliter bij zo'n beurt nog meer gedaan door de dealer? Alleen het onderhoudsinterval resetten en een stempel in het boekje zetten?
Het verkeerde filter kan een foutje in het menu-systeem zijn. Prijs van het filter zal niet veel verschillen en hoeveelheid olie is ook gelijk. De 0W30 is een volsyntheet die Volvo adviseert.

De veronderstelling dat de techniscus bij een beurt alleen de geleverde delen monteert, is een foute. De hele auto wordt nagekeken, remmerij, ophanging, foutcodes, banden, verlichting, stuurinrichting, alles. Men is dus wat langer bezig dan olier-erin-olie-eruit

Walter

Geplaatst: 18.03.2009 - 13:38
door Oceanracer
Hans, heb je dit topic toevallig ook al gelezen. Leesvoer genoeg...

Geplaatst: 18.03.2009 - 13:50
door Thuurc
VolvoMafia schreef: De veronderstelling dat de techniscus bij een beurt alleen de geleverde delen monteert, is een foute. De hele auto wordt nagekeken, remmerij, ophanging, foutcodes, banden, verlichting, stuurinrichting, alles. Men is dus wat langer bezig dan olier-erin-olie-eruit

Walter
Juist, bij mijn dealer krijg ik altijd de checklist mee. Dat zijn 2 A4'tjes vol met specifiek gecheckte punten en wat de bevindingen zijn bij dit punt. Dit zullen zo'n 50 punten zijn.

Geplaatst: 20.04.2009 - 16:13
door Pritchard
Vandaag factuur ontvangen voor 60.000km onderhoud: 409 € btw incl.

Geplaatst: 20.04.2009 - 22:02
door sequence
251 euro voor de 140k beurt bij een Volvo dealer ???
ppFreddy schreef:
Mootje schreef:Mijn volvo s40 2.0d heeft net een 140.000 km beurt gehad.
Kosten waren 375,- euro incl. hierbij hebben ze helemaal niets vervangen dus alleen de onderhoud volgens schema.
Dat is stevig!
Mijn V50 heeft vorige week ook de 140k beurt gehad.
Alle standaard dingen
+ nieuwe remblokken achteraan

Heb ik in totaal 251,20 EUR voor betaald...

Geplaatst: 20.04.2009 - 22:06
door Fredhead
In België zijn de tarieven lager dan in Nederland

Geplaatst: 20.04.2009 - 22:24
door fjrene
bougies verieuwen bij een 2.4 is een aardig klusje want het spruitstuk moet hiervoor los gehaald worden.

Geplaatst: 20.04.2009 - 22:28
door sequence
fredhead schreef:In België zijn de tarieven lager dan in Nederland
Ok wist ik niet.

Geplaatst: 20.04.2009 - 22:44
door Bleu_volvo
ik kan enkel zeggen dat de prijzen van diverse merken bij elkaar in de buurt komen.

Heb bij mijn vorige V50 1.6D minder betaald voor een 60.000km onderhoud daan voor de Ford ka die een 45.000km onderhoud had gekregen!!!!

Geplaatst: 21.04.2009 - 21:50
door DavidV50BE
ik heb een 3tal weken geleden ook een 60.000km onderhoud laten doen aan mijn V50 1.6D en ben toch ook geschrokken als ik de factuur kreeg: 466.94€ dat was wel effe slikken..

Geplaatst: 22.04.2009 - 07:59
door Boswachter
ach bij mij was diezelfde beurt 680 of zoiets.... (zonder extra werkzaamgheden behalve een achterruitewissertje)

Geplaatst: 22.04.2009 - 09:55
door Plex
Boswachter schreef:ach bij mij was diezelfde beurt 680 of zoiets.... (zonder extra werkzaamgheden behalve een achterruitewissertje)
en U vind dat normaal???
Voor de meeste mensen is dit echt wel heel veel geld hoor...

Geplaatst: 22.04.2009 - 10:10
door Thamar
'k Heb liever wat meer te betalen en dat er dingen preventief vervangen worden dan dat men ze overslaat en je achteraf miserie hebt...


Maar bv ruitenwissers vervangen zonder dat ik het vraag daar ben ik dan weer niet met akkoord. Zie ik zelf wel van dat ze versleten zijn.
En ruitenwisservloeistof aanrekenen daar krijg ik ook de kriebels van.

Geplaatst: 22.04.2009 - 14:19
door sequence
Gisteren 140.000 beurt laten doen bij Autotechniek in Raalte, was 315 euro. Het gaat dan om olie (5,5ltr) oliefilter, interieurfilter en de check rondom, portieren smeren etc. Als extra heb ik ook het luchtfilter laten vervangen omdat deze redelijk zwart was (20 euro incl). en automatische dagrijverlichting laten uitschakelen. Dit kon alleen met andere software inladen van Volvo, kosten 17 euro. Omdat ik daar voor het eerst kwam heb ik ook een kortingsbon van 35 euro kunnen verekenen, dus de beurt zelf was dit keer 280 euro. Monteur is ongeveer 3 tot 3,5 uur bezig geweest.

Mocht meekijken en vond het een super service daar, remblokken achter en remvloeistof werd geadviseerd om de volgende keer de vervangen.
Werd mij nog gevraagd of de auto door de wasstraat mocht, ik heb niet gedaan maar doen ze normaal wel als service. Ik ben niet zo gek op wasstraten, heb de auto vanmorgen met de hand gewassen en hij staat weer mooi te glimmen.

Ik heb zowel voor de verkoop / magazijnmeester en monteurs niets dan lof, helemaal top. En drowel nog bedankt voor de tip, ze kennen je goed daar ! :D

Wat mij wel opviel is dat mijn voorwielophanging redelijk veel oppervlakkige roest vertoont, de monteur had dit nog niet eerder gezien. Ik vermoed dat de vorige eigenaar door een of andere goedje is gereden bij wegwerkzaamheden ofzo......

Geplaatst: 22.04.2009 - 16:35
door Fredhead
Klinkt zeer goed :)

Geplaatst: 25.04.2009 - 16:37
door eds
afgelopen week naar Toncar geweest voor 160000 beurt + vullen Airco.
was in totaal kwijt € 421,-

auto is volledig conform volvo richtlijnen nagekeken.
ik denk dat dit een scherpe prijs is. bovendien zeer vriendelijke mensen met verstand van zaken. ik kreeg zelfs een korte rondleiding, ze restaureren hier ook klassieke auto's.

opvallend op de factuur is het uurloon van slechts €54,50 ex.

Geplaatst: 25.04.2009 - 17:53
door Tarantino
@Sequence, Autotechniek Raalte is een zelfstandige dochter van 'mijn' dealer in Apeldoorn, Volvo Nieuwenhuijse. Eigenlijk niets dan lof over de dames en heren daar. Jou ervaring komt me dan ook bekend voor. Goed te horen dat je tevreden bent! (mocht je een keer in Apeldoorn zijn, loop dan eens bij hen naar binnen, zitten langs de A1).