Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.08.2010 - 15:14
door Flurk
@HansJan.
Ik rijd met een V50 1.6 diesel bouwjaar okt 2006. Ik heb de laatste maanden ook soms van die schokken.
De EGR klep werd reeds gecalibreerd, luchtmassameter vervangen, 2 software updates maar het probleem blijft zich voordoen.

Is jouw probleem ondertussen opgelost en wat was de oplossing?
Bedankt

Geplaatst: 12.08.2010 - 19:38
door Swoop
Na vele garage bezoeken en 2 kapotte injectoren zijn we naar een diesel-specialist gegaan. Daar zagen ze direct dat het de brandstofpomp was. Deze verloor stukjes? waardoor de injectoren kapot gingen.
Doordat de garage (officiƫle volvo garage) dit niet kon vinden en we er maar mee door bleven rijden is er opnieuw een injector kapot gegaan. Totale reparatie kosten voor alle injectoren, reparaties en brandstof pomp 3000,- Sad

Maar sinds deze vervangen/gereviseerd is is het probleem opgelost. Ik heb wel het idee dat bij het optrekken de koppeling erg gevoelig reageert sindsdien. Maar dit is niet echt een probleem.

Gr.

Geplaatst: 13.08.2010 - 12:03
door Flurk
Bedankt !

Geplaatst: 18.08.2010 - 20:10
door HansJan
@Flurk:

Het korte inhouden bij verschillende momenten (accelereren, constant) bestaat nog steeds en voornamelijk in de ochtend. Het enige wat de dealer elke keer weer doet is het motormanagement upgraden, maar een structurele oplossing voor het probleem lijkt niet te bestaan.

Voor mij onbegrijpelijk, want gezien alle reacties op dit forum lijkt dit toch een bekend euvel waar oplossingen voor zijn. Over een half jaar kan ik weer een nieuwe auto uitzoeken. Ik betwijfel of het, na alle ellende die ik heb gehad, weer een Volvo wordt ...

Suc6!

Geplaatst: 18.08.2010 - 22:52
door Flurk
@Hansjan Bedankt voor je reactie.
Voorlopig weten ze in de garage niet wat het is. Er kwam wel een voorstel om mijn auto aan de pc te koppelen en zo een week rond te rijden. Of in het ergste geval de auto naar de fabriek doen voor onderzoeken.
De oplossing van Swoop die het volgens mij bij ons ook is, daar zijn ze voorlopig niet van te overtuigen.
We hebben beslist om met de auto te blijven rijden zoals hij is (met de schokken dus). Ik heb geen zin meer om hier nog meer geld in te investeren zonder te weten of we wel met de juiste oplossing bezig zijn.

Geplaatst: 19.08.2010 - 09:03
door MauritsvdT
@ beide: al eens besloten om naar een andere dealer te gaan?
HansJan gaf aan dit te gaan doen, maar in zijn reacties hier kan ik niet opmaken of dat ook gebeurd is eigenlijk.

In ieder geval Volvo blijven rijden !!! ;)
Je leest hier zoveel verhalen van mensen die meer dan tevreden zijn over hun auto (Volvo), dus laat je niet meteen van de wijs brengen.

Geplaatst: 19.08.2010 - 11:09
door HansJan
Ik moet met schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik dit nog niet heb gedaan, gemiste kans! :oops:

Verder zijn het niet alleen motorische problemen die de kop op hebben gespeeld. Voordat die waren opgelost had ik de auto al 2 jaar in gebruik. En dan doel ik met name op de (bouw)kwaliteit. Misschien veroorzaakt door een assemblagemedewerker met een slecht humeur (ik had hem wel erg snel na de bestelling). Al met al drukt dit een stempel op het merk, alhoewel de dealer altijd erg netjes is geweest met het oplossen van de problemen. Alleen dit probleem is voor hun ook ongrijpbaar.

Ik kreeg laatst een uitnodiging van een andere dealer uit de regio voor een check-up, misschien moet ik die toch maar eens bellen ...