Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.02.2009 - 14:49
door Guestuser
Ik heb zojuist mijn auto terug gehaald van de dealer......Probleem is niet opgelost. Zoals jullie konden lezen, zou er een kortsluiting zijn geweest, vanuit het relais van de antenne. Dit zou betekenen dat desbetreffende kabels kaal moeten zijn en dat er enige vorm van "kleine brand resten" zou moeten zijn. Echter van dit alles is niets te zien. Alle kabels van achter naar voren en naar de zijkanten zijn helemaal intact. Visueel is er geen schade.
Ik heb de immobilizer vervangen, knipperlichten reageren, ledlampje gaat branden en gaat ook weer uit ( wat zou betekenen dat de immobilizer functioneert ). Alleen de brandstofpomp reageert niet. Ik heb deze gecontroleerd door er via een omweg stroom op te zetten.
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit elektrisch probleem kan oplossen??
Wim
Geplaatst: 16.02.2009 - 23:04
door Iroll
Controleer het brandstof pomp relais. Zit achter het handschoenenkastje met een witte relaisvoet. Verbind in de relaisvoet aansluiting 30&87 met een draadje. Contact aan zetten, de pomp moet nu gaan draaien. Doet ie het niet zekering (12 of 13) controleren.
Geplaatst: 17.02.2009 - 10:26
door Guestuser
Iroll schreef:Controleer het brandstof pomp relais. Zit achter het handschoenenkastje met een witte relaisvoet. Verbind in de relaisvoet aansluiting 30&87 met een draadje. Contact aan zetten, de pomp moet nu gaan draaien. Doet ie het niet zekering (12 of 13) controleren.
Hoi Iroll,
Heb dat gedaan wat je mij adviseerde.....Heb een verbinding gemaakt tussen 30 & 87. De motor draait en slaat aan. Ik kan rijden met de auto. Betekent dit dat het relais kapot is?
dank je, Wim
Geplaatst: 17.02.2009 - 12:05
door Iroll
Betekent dit dat het relais kapot is?
Ja, je relais is idd stuk. De bedrading ernaar toe is dus in orde als je pomp het nu wel doet. Even een ander relais plaatsen dus. Mooi dat het is opgelost.
Blijft natuurlijk een raar kortsluitingsverhaal van die garage!
Je relais kan niet stuk gegaan zijn door kortsluiting anders was de zekering er wel uit geklapt. Een kapot pomp relais komt vaker voor, zo bijzonder is dat niet. Een beetje garage had dat moeten vinden.
Geplaatst: 17.02.2009 - 12:18
door ALF
Maar al met al, weer een gelukkig persoon waarschijnlijk, dat het met deze relatieve eenvoudige reparatie weer kan rijden.
Geplaatst: 18.02.2009 - 12:07
door Guestuser
Joepie......het probleem is nu helemaal opgelost.
Heb op de sloop een andere stuureenheid voor het brandstofsysteem getest. En wat blijkt, de auto start en rijdt. De stuureenheid is "gewoon" kapot. De werkende eenheid heb ik gelijk ingebouwd.
Nu kan ik weer veel plezierige kilometers maken. Het is wel zonde dat ik € 150, 00 aan de dealer heb betaald voor iets wat niet was........
Wim
Geplaatst: 18.02.2009 - 14:31
door jef
Ik zou toch ff contact opnemen met frank klijn ,,kunnen ze weer wat van leren en misschien ,,heel misschien,, krijg je dan nog wat euro's terug.