Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.02.2009 - 18:47
door Shockwave
Bedankt voor de info. Ik zit nog op school dus grote uitgaven aan de auto zijn niet verantwoord, maar zo'n uitlaat moet te doen zijn. Een nieuwe einddemper zit er een klein jaartje op, voor 100 euro heb ik de mogelijkheid gekregen om de hele middendemper te vervangen, dus dan laat ik hem helemaal vervangen. Ik ben sowieso niet heel goed in gokken

Nu nog hopen op een voorspoedige reparatie en de auto en ik zijn weer blij => dit geluid is niet meer om aan te horen.......
Geplaatst: 25.02.2009 - 10:35
door evanmandos
klinkt wel sportief toch

zeker als je je stationair wat opschroeft, kun je je meten met de golfjes(ja, vooroordeel ja) met olievaten als dempers

ben je wel verplicht een RTC bomberjack en een petje te dragen, ook nog ff shceef in je stoel hangen voor het bijpassende discomfort

Geplaatst: 25.02.2009 - 11:55
door Shockwave
haha

, ik zie mijzelf al rijden. Doe mij maar een full options 440 met een leuke motor, bumerlip eronder, dan kunnen die golfjes het wel vergeten.
Als het geluid nu nog iets zwaarder was en iets wat beschaafder dan had ik het geeneens gerepareerd.
En even voor de goede orde: dit gat is verder toch niet echt schadelijk ofzo => niet erg als ik er nog een stukje mee rijdt?
Geplaatst: 26.02.2009 - 11:03
door evanmandos
Nee hoor, alleen kun je wat vermogensverlies hebben.
gat in de uitlaat is alleen schadelijk als die zich VOOR de kat bevindt, dan krijgt je lambdasonde namelijk verkeerde meetwaarden.
Geplaatst: 04.03.2009 - 21:19
door Shockwave
Zo, probleem gat in de middendemper is opgelost! Omdat mijn vaste monteur met vakantie was had ik vast zelf de middendemper + bijhorende klemmen bestelt. Toen die binnen was kon ik de verleiding niet weerstaan zelf er even naar te kijken. De manier waarop (schrik niet):
Brug gebouwd van stoeptegels, zoals een trappetje, zodat de auto steeds een tegel hoger kwam te liggen. Toen zeil eronder, en toen 1.5 uur eronder gelegen om een 18 jaar oude middendemper eruit te wrikken. Wat zat die vast zeg. De nieuwe middendemper erin zetten was een koud kunstje.
Als laatste de motor gestart: wat klinkt tie weer heerlijk rustig!
Geplaatst: 04.03.2009 - 21:58
door evanmandos2
eej shockwave, welcome to my world
op die manier sleutel ik meestal ook :F heb zelfs al de koppeling op die manier vervangen, maarja, dat is dan weer geen aanrader...
gefeliciteerd met een geslaagde operatie!
PS. als je nou vaker wat aan je auto wilt doen, koop voor 2 tientjes een setje assteunen, stuk makkelijker, en veiliger, een 440 is niet zo zwaar, maar toch stoeptegels willen wel knappen hoor(ja, ervaringsdeskundige), wat lullig als je wagen van je 'brug' afschiet terwijl je eronder ligt, ik preserveer graag auto's maar mensen behouden behoeft toch nog meer prioriteit

Geplaatst: 04.03.2009 - 22:05
door wpee
Als je de koppelingen van de uitlaten goed heet stookt met een brander dan ze vaak eerder los, anders randje open snijden met een haakse slijper. Wel voorzichitig met vonken (ogen en brandstoftank).
Geplaatst: 04.03.2009 - 22:12
door Shockwave
gefeliciteerd met een geslaagde operatie
thanks
maar mensen behouden behoeft toch nog meer prioriteit
Klopt, mar het was een dubbele rij stoeptegels en aan het eind nog paar extra gelegd zodat de auto er niet met klap vanaf kon schieten.
goed heet stookt met een brander
Tja, zulk (geavanceerd

) gereedschap heb ik niet. Ik heb het met een schroevendraaier en hamer gedaan. Daarmee ijzer verbogen en siliconenspray.
Geplaatst: 07.03.2009 - 13:11
door riannesmee
Ik repareerde een gaatje in de uitlaat door een blikje fris open te snijden en dan wikkelde ik deze om de uitlaat. De rest van de uitlaat was nog in uitstekende staat! eerst rond het gat insmeren met muurvuller (of whatever voor smeersel uit de schuur) en dan opengesneden blikje er om heen. vastzetten met grote slangklemmen en klaar was riannesmee! Ik heb daarmee vervangen van de uitlaat ruim 2 jaar uitgesteld tot er geen redden meer aan was en toen pas vervangen!
Geplaatst: 07.03.2009 - 14:38
door Blade
Beun de beun dus.
Geplaatst: 07.03.2009 - 14:42
door Auk
Dat keuren ze bij de APK toch ook niet goed?!
Geplaatst: 07.03.2009 - 16:17
door Wiebe
APK eis, Uitlaat moet van voor naar achter gasdicht zijn. en hij moet deugelijk bevestigd zijn.
Geplaatst: 07.03.2009 - 23:03
door Iroll
Prima oplossing zo'n bierblik. Heb er een keer tijdens een vakantie op de camping de uitlaatdemper van mijn toenmalige Saab 900 mee gerepareerd. Bij de plaatselijke bouwmarkt een paar grote slangenklemmen gehaald en plamuur. Heb er ruim anderjaar, incl.apk, mee rondgereden. Dicht is dicht.
Geplaatst: 08.03.2009 - 09:05
door wpee
inderdaad, gasdicht is de norm.
Alleen het gaatje aan de achterzijde mag open zijn

Geplaatst: 09.03.2009 - 13:48
door Shockwave
Alleen het gaatje aan de achterzijde mag open zijn
toch wel :razz: