Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14.11.2005 - 13:23
door fluz
AlexV70 schreef:Bart,
Je hebt weer (groot) gelijk.
Inderdaad :hello1:

Blijft de vraag waarom Xenon (achteraf inbouwen) in ons goed verlichte Nederland en Belgiƫ.

Geplaatst: 14.11.2005 - 13:30
door Paul
Omdat het af en toe heel donker kan zijn! En als je zoals ik heel vaak snachts rijdt is het erg fijn te hebben!
En daarbij geldt hetzelfde als met airco, als je het eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder...

Geplaatst: 14.11.2005 - 13:42
door bart simpson
Paul schreef:Omdat het af en toe heel donker kan zijn! En als je zoals ik heel vaak snachts rijdt is het erg fijn te hebben!...
De Nederlandse en Belgische wegen zijn de best verlichte van Europa, ik mis je punt wat.
Paul schreef:En daarbij geldt hetzelfde als met airco, als je het eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder...
Ik ben wat vertwijfeld nu, je had helemaal geen licht?

Geplaatst: 14.11.2005 - 13:52
door Paul
Ja goed, ik weet best dat er hier een heleboel anti xenon mensen zijn. En ik kan best met jullie punt leven.

Maar bart, rij jij nooit over N wegen? Die zijn hier in Zuid Holland niet altijd verlicht hoor. En ik rij ook heel vaak naar Zeeland en die wegen zijn echt niet overal verlicht.
En ja ik weet dat bijna alle snelwegen verlicht zijn in Nederland, maar ik weet ook wel dat jij beter weet. En jij weet ook echt wel dat er een heleboel onverlichte wegen zijn.

En nog iets, sommige mensen rijden ook vaak in het buitenland. En de Duitse Autobahn is ook niet altijd echt verlicht of wel?

Geplaatst: 14.11.2005 - 14:46
door bart simpson
Paul schreef:Ja goed, ik weet best dat er hier een heleboel anti xenon mensen zijn. En ik kan best met jullie punt leven.

Maar bart, rij jij nooit over N wegen? Die zijn hier in Zuid Holland niet altijd verlicht hoor. En ik rij ook heel vaak naar Zeeland en die wegen zijn echt niet overal verlicht.
En ja ik weet dat bijna alle snelwegen verlicht zijn in Nederland, maar ik weet ook wel dat jij beter weet. En jij weet ook echt wel dat er een heleboel onverlichte wegen zijn.

En nog iets, sommige mensen rijden ook vaak in het buitenland. En de Duitse Autobahn is ook niet altijd echt verlicht of wel?
Het punt van de after market xenon gebruikers is dat het lichtbeeld super zou zijn... en dat klopt uitsluitend stilstaand, de toevoeging van die automatische hoogteverstelling is dat tijdens het rijden dat ook het geval is, dit om medeweggebruikers niet te verblinden.
En juist dat punt mis ik bij de pro xenonlobby, je kunt niet hard maken dat after market xenon voldoet aan juist die eisen die aan farieksxenon
gesteld worden en daardoor vind ik het rommel.
Ik ken ook zat onverlichte wegen maar zie doorgaans toch wel wat ik zou moeten zien, ik hoef niet alles helverlicht te hebben....

Geplaatst: 14.11.2005 - 14:57
door nauticbluepearl
hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?

Geplaatst: 14.11.2005 - 15:25
door bart simpson
Had er misschien verstandiger aan gedaan om "pro xenon lobby" zoals nu tussen haakjes te zetten.

Geplaatst: 14.11.2005 - 15:33
door bart simpson
nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Xenon "af fabriek" is een verantwoorde individuele keuze, xenon achteraf is ALTIJD onverantwoord geknoei van mensen die erbij willen horen.

Geplaatst: 14.11.2005 - 15:51
door nauticbluepearl
OE-Xenon achteraf is nooit geknoei, en slechts dan onverantwoord wanneer de volautomatische systemen die ontbreken niet door handmatig ingrijpen van de bestuurder vervangen worden.
Door de bestuurder zelf te beoordelen of hij tegen deze twee extra taken opgewassen is. Ik denk dat het mij lukt om mijn lampen op hoogte in te stellen en schoon te houden.

Gemeten aan het aantal kappotte en verkeerd afgestelde halogeenkoplampen zal dit niet voor alle bestuurders gelden.

Geplaatst: 14.11.2005 - 15:53
door +++t blijft behelpen+++
nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Het werkt prima..
Zegt de verkoper....


ik vind het zeer vervelend en krijg koppijn van dit soort ondingen.
van mij krijg je dus ook fijn groot licht terug mocht je die dingen hebben.

Geplaatst: 14.11.2005 - 15:59
door nauticbluepearl
In dat geval heb ik nog een stand over...
zal ik dan maar de vestandigste zijn en het bij dimlicht laten?

maar goed ik zou eerst nog xenon moeten inbouwen dus we hebben het over een wel erg fictieve situatie

Geplaatst: 14.11.2005 - 16:38
door bart simpson
nauticbluepearl schreef:OE-Xenon achteraf is nooit geknoei.
OE xenon? kun je ook uitleggen waarom dat dan geen geknoei is?
nauticbluepearl schreef:Door de bestuurder zelf te beoordelen of hij tegen deze twee extra taken opgewassen is. Ik denk dat het mij lukt om mijn lampen op hoogte in te stellen en schoon te houden.
Dus jij compenseert handmatig onder het rijden constant de bewegingen van de auto middels je hoogteverstelling? en nog steeds niks geraakt? knap hoor.

Geplaatst: 14.11.2005 - 18:26
door Paul
Zit bij jou dat knopje onhandig geplaatst dan?

Als je toch weet dat je zwaar beladen bent dan zet je hem toch standje lager? Dat doe ik in ieder geval.
En overigens zijn de fabrieksxenonlampen niet continue bezig zich te verstellen, dan zou je helemaal kierewiet worden van het omhoog en omlaag gaan van de lichten.
Als ik namelijk met de V50 een drempel oprij dan heb ik netzoals met normale H7 lampen even een verblind momentje totdat ik de drempel weer over ben. Xenonlampen gaan dan niet automatisch meteen naar beneden. (for your info)

@Nauticbluepearl hier is een link hoe ze xenon in een XC70 hebben gezet. En hier het hele verhaal

Geplaatst: 14.11.2005 - 19:41
door bart simpson
Paul schreef:Zit bij jou dat knopje onhandig geplaatst dan?
Als je toch weet dat je zwaar beladen bent dan zet je hem toch standje lager? Dat doe ik in ieder geval.
Het "waarom" van die automatische hoogteverstelling lijkt je gezien voorgaand citaat duidelijk te zijn ontgaan.
Paul schreef:En overigens zijn de fabrieksxenonlampen niet continue bezig zich te verstellen, dan zou je helemaal kierewiet worden van het omhoog en omlaag gaan van de lichten.
Dat doet dat systeem juist wel, iedere beweging die geregisteerd wordt door het armpje op je achterdempers wordt automatisch gecompenseert.
Paul schreef:Als ik namelijk met de V50 een drempel oprij dan heb ik netzoals met normale H7 lampen even een verblind momentje totdat ik de drempel weer over ben. Xenonlampen gaan dan niet automatisch meteen naar beneden.(for your info)
Dat klopt inderdaad, toch worden je lampen wel degelijk naar beneden gestuurd, de beweging is op een drempel alleen te groot om deze geheel te compenseren.