Pagina 2 van 3

Geplaatst: 23.06.2009 - 11:35
door ajschot
Ow hmmm Carglass?? nou Autotaalglas kan er ook wat van....

2 sterretjes, " we proberen deze ochtend nog bij u langs te komen" nou ja 6,5 uur later kwamen ze hoor... en ja ondertussen was het langzaam gaan scheuren dus de ruit moest vervangen worden (lekker voor hun rekening!!) nu goed...
vandaag vervangen, " meneer doordat we wat roest hebben weggehaald omdat de ruit aleens vervangen is ben ik uitgeschoten met de staalborstel en er zijn wat lichte krasjes ontstaan die ga ik zo voor u wegwerken." Lichte krasjes??? vlak van 5 bij 3 cm waar er bijna geen lak meer over is!!!
Nou goed dat kreeg hij natuurlijk niet weggewerkt. " Brengt u de auto donderdag maar langs dan zorg ik da het goed komt, de buren (autoschadeherstelbedrijf) gaan we dit wegwerken met spotrepair" euhmmm... mijn vraag aan jullie:
Dit zal je toch altijd blijven zien of niet??

Dan als ik eindelijk na bijna 2 uur op mijn werk (duurde 1 ur en 3 kwartier voor ze het hadden gefixed. Zie ik dat het niet bij die plekken gebleven is. Overal rondom mijn ruit krassen en kleine deukjes/putjes.
Ik weer bellen met Autotaalglas, "Meneer dat kan niet or ons komen eigenlijk, want alleen met de borstel, ja dat kan wel eens gebeuren dat we uitschieten. Maar die krassen zijn vreemd dat kan niet door ons komen. Weet u we kijken donderdag wel en ik ga nog wel even met de monteur overleggen."
Ik vind het hoogst amateuristisch. Daarnaast hadden ze mijn dashboard en de middenconsole niet schoongemaakt en hadden ze alleen het vloertje en de stoelen uitgezogen.
We gaan donderdag zien wat ze gaan doen maar ik moet niet accoord gaan met die spotrepair gebeuren toch?
Ik heb ook mijn verzekeringsmaatsschappij al gebeld en deze zouden de klacht opnemen en ze wilden weten wat er als oplossing gedaan word en hoe, de meneer aan de telefoon vond het wel slordig als ze dit op gaan lossen zodat je de schade blijft zien.

Wie van jullie heeft ervaring met dit soort zaken en wie van jullie weet in hoeverre dit inderdaad netjes kan worden opgelost?
Overgens zit er ook een ratelend geluid bij de ruit wat eerst niet was weet iemand of dit gewoon de lijm is die nog niet helemaal uitgehard is??

Geplaatst: 23.06.2009 - 11:51
door volvo rob
vervelend, maar om nou het hele verhaal 5 x te posten is wat te veel van het goede......

Geplaatst: 23.06.2009 - 12:02
door ajschot
hihi sorry... ha even gekopieert en geplakt... misschien iets te lang mijn toets ingedrukt... excuses daar voor rob

Geplaatst: 23.06.2009 - 17:44
door Gast
Overleg plegen met een Focwa Schadebedrijf en desnoods later ter "keuring" aan hen aanbieden.

Geplaatst: 23.06.2009 - 22:05
door ajschot
ja het bedrijf waar ze hem gaan herstellen is ook een focwa bedrijff maar volgens mij wil de monteur die de schade heeft aangericht het daar gaan repareren.... ze schijnen wel meer samen te doen...
Maar goe ik rijd langs de dealer en vraag of ze even willen kijken enzo. moet toch nog wat dingen regelen bij de dealer ook.

Geplaatst: 23.06.2009 - 22:09
door ajschot

Geplaatst: 24.06.2009 - 13:26
door Pitte
Ik heb al 3x mijn voorruit moeten vervangen!!De eerste bij volvo dealer(afspraak nemen, vervangauto regelen,auto naar de dealer en daarna moeten terug gaan voor klapperende sierlijsten enz.)prijs speelt geen rol ik ben verzekerd voor glas-schade en breuk! De tweede en derde keer door Carglass laten doen en dit is zeer eenvoudig,bellen en de volgende dag bij mij thuis ruit vervangen! De technieker had ook alles bij zoals de klipjes voor de sierlijst enz.
De ruit komt ook uit dezelfde fabriek(splintex)als de originele met alle stempels en markeringen maar uitgezonderd het volvo logo!
Dus de verhalen van niet goed,te dun,andere samenstelling,sterkte en weet ik nog veel zijn volledig uit de lucht gegrepen en zijn dan ook onozele roddels.

Geplaatst: 05.08.2009 - 17:18
door interceptor
Mijn ruit (met regensensor) is deze namiddag vervangen door een identieke voorruit , enkel het VOLVO logo ontbreekt.
Prima gedaan in een gewone garage !

Kostprijs : 550 euro , BTW inbegrepen.

Carglas : 789 euro !!!!
Dit maakt een verschil van 239 euro !!!

Geplaatst: 06.08.2009 - 09:39
door Maestro
In mijn ruit zaten bij aanschaf twee sterren. Dan ga je even naar Carglass (na contact met de verzekering) en laat je dat repareren. Eerste reactie: "ik hoop niet dat die reparaties bij ons gedaan zijn..." Bleken al eens een herstelpoging gehad te hebben. Niets meer aan te doen. Omdat er ook wat krassen op de rui zaten, heb ik de hele ruit laten vervangen. Dat is bij Autotaalglas gebeurd. Prima werk, netjes afgeleverd, gratis leenauto en de auto weer schoon. 75 euro eigen risico. Dat was alles.

Geplaatst: 06.08.2009 - 20:29
door obrasp
ajschot schreef:Ow hmmm Carglass?? nou Autotaalglas kan er ook wat van....
Heb het ook een tijdje terug bij Autotaalglas laten doen (vergoed door verzekering). Heb 'm zelf bij de vestiging afgeleverd, kreeg een brommer (lees: Toyota Aygo) ter vervanging mee. Moet eerlijk zeggen dat ze de ruit keurig hebben vervangen.
Kwaliteit zal wel van vestiging tot vestiging verschillen. Dat is bij dealers natuurlijk ook zo. Volgens mij kun je het beter op ervaringen van anderen met een specifieke vestiging afgaan. (daarom is dit forum zo handig) Een algemene aanbeveling voor dealer of glasboer is m.i. niet hard te maken.

Geplaatst: 06.08.2009 - 23:41
door BarnOwl
Het moet niet gekker worden: ik zet vanmiddag mijn auto bij de Gamma neer om wat spullen te halen. Kom terug staat er zo'n knaap van zo'n ruitenherstelbedrijf die beweert dat ik glasschade heb terwijl ik dat helemaal niet heb....

"Jawel", zegt hij, "kijkt u maar" en wijst vervolgens naar een keurig sterretje dat er verdacht rond en vers uitziet. Of ik het maar even gratis ter plekke wilde laten maken...
WTF dacht ik! Nee, dankjewel ik heb geen tijd, en ben weggereden.

Iemand ooit zoiets meegemaakt?

Geplaatst: 07.08.2009 - 15:49
door Voorn
Nee, maar je zou inderdaad denken dat ie man het zelf heeft gedaan.
Als dat zo is dan zat ie zeker om werk verlegen :evil:

Geplaatst: 07.08.2009 - 15:55
door Maestro
Zo worden de meeste anti-virus bedrijven er van verdacht dat ze zelf virussen ontwikkelen..... :oops:

Geplaatst: 10.08.2009 - 10:48
door ajschot
ja dat is wel heel bizar zeg!!!
Gelukkig nooit meegemaakt dat iemand zo een ster opeen in mijn ruit opmerkt zonder dat je dat zelf gezien hebt... wel verdacht.

Trouwens, is nog steeds niets alles bij mij verholpen. Ondertussen is mijn rechtsbijstand nu bezig met de kwestie.
Trouwens kan het zijn dat er bij een V40 als de ruit niet goed afgesloten is er lekkage kan komen bij de bijrijder. De vloer was daar best nat na een fikse regenbui anderhalve week geleden. Het lijkt achter het dashboard vandaan te komen maar kan niet zien waar precies vandaan.

Geplaatst: 10.08.2009 - 21:20
door soldier
Ik moet er ook aan geloven . Mijn huis garage brengt hem ook weg.
Zal zien wat het gaat worden. Regen sensor niet vergeten.
Jullie vernemen hoe het afloopt .

Geplaatst: 02.01.2010 - 20:12
door Claudia
Gisterochtend een vervelende verrassing onder de carport.
In de zijruit zat een barst van boven tot beneden.
Ruit was rood van het vuurwerk.

Scheelt dat het dubbel glas is....alleen de buitenste ruit is gebarsten.
Maar hij zal wel in z'n geheel vervangen moeten.....en nu maar hopen dat we daarvoor verzekerd zijn.
Hier al gelezen dat de Volvo-dealer eerste keus is.

Geplaatst: 02.01.2010 - 20:19
door Gast
Claudia schreef:.....en nu maar hopen dat we daarvoor verzekerd zijn.
Als je All-risk (Casco) verzekert bent, dan wel.... na aftrek eigen risco.
Er zijn volgens mij weinig verzekeringen die vandalisme verzekeren.

Of je buurjongen moet aangeven dat perongelijk ZIJN pijl naar jouw autoruit vloog.
Dan valt het onder zijn WA of van zijn ouders.

Geplaatst: 02.01.2010 - 20:31
door Claudia
Nee...niet all-risk.
Wa+......en helaas geen buurjongen die iets te biechten had.
Kan me daar zo kwaad over maken he!
:angry4:

Geplaatst: 02.01.2010 - 20:35
door Gast
WA+, kijk even je polis na, soms zit daar glasschade bij, alleen de oorzaak is dan denk ik wel van belang.
Vandalisme zit daar waarschijnlijk niet bij in.

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:29
door GerardV70
Gewoon bij de dealer laten uitvoeren. Je kan ze dan altijd aanspreken op eventuele nalatigheden. Ondanks dat de dealer het wellicht uitbesteed blijft deze toch aansprakelijk voor de uitvoering.