Pagina 2 van 9

Geplaatst: 24.02.2009 - 19:25
door puntnl
bart simpson schreef:
Stevys88 schreef:Neem nu de gewone 1.6D in de C30, deze heeft toch geen bestaansrecht meer, ik kan me geen reden indenken waarom ik hem boven de DrivE zou veerkiezen.
als je een trekhaak wilt
Vind het wel raar dat je met een DRIVe weer geen trekhaak mag hebben, terwijl je er andere wielen, bodykit e.d. zonder problemen wel kan monteren.

Trekkracht blijft hetzelfde toch?


p.s. wat is bij Volvo "vanaf de zomer gemonteerd worden"? MY10 ?? en vanaf wanneer zou dat dan zijn?

Geplaatst: 24.02.2009 - 19:57
door eddy3
Vind dit echt belachelijk,een 1,6 D in een V70 of S80.
Als ze het op zo een manier moeten gaan doen ,is wel heel simpel.
Dit helpt de verkoop naar beneden!
Hogere modellen worden op deze manier nogmaals gedegradeerd.
Voor mij hoeft het niet meer.
Grtn Eddy

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:01
door bart simpson
@ eddy3, je hoeft geen 1.6D te kopen, denk dat de fiscale pk's er juist in Belgiƫ een verkooptopper van maken

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:14
door eddy3
bart,toch denk ik dat ze verkeerd bezig zijn,kleine cilinderinhoud ok,maar het vermogen moet ongeveer hetzelfde blijven.
Ze hebben er niet de geschikte motoren voor.
Neem bv de 2liter diesel,BMW 177 of 163pk.Volvo 136pk.
520d verkoopt hier het tienvoudige van een S80 en V70 2,0d.
Dat die 1,6 d hier een verkoopstopper zou worden,dat zal de tijd uitwijzen,ik betwijfel dit ten zeerste.
Grtn Eddy

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:31
door bart simpson
Ik twijfel daar niet aan, ik lees hier toch ook echt regelmatig de "histerische" reacties als het gaat om de upgrade van de 163pk 2.4D naar 175pk op basis van diezelfde fiscale pk's, de inschrijftax zou zo hoog worden....
Juist Belgiƫ heeft met haar fiscaal systeem baat bij een 109pk diesel.

In NL zijn er de 1e maand van 2009 302 BMW 5 series verkocht, tegen 472 V70/S80's, in heel 2008 waren dat 6304 5 series tegen 4791 V70/S80's, de onderverdeling diesels/benzines kan ik helaas niet voor je maken, op basis van deze getallen lijkt het 'tienvoudige" mij wat erg overdreven

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:33
door volvov70r
Het zou mooi zijn als ze voor de V70 en S80 DRIVe modellen de klant laten kiezen tussen 1.6D of 2.4D

Nu nog dezelfde grap herhalen met een 1.6 benzine met 1 of 2 turbo's en Volvo timmert lekker mee aan de weg.

Ik ben lange tijd sceptisch geweest over of Volvo wel mee zou kunnen komen met bijv. Audi en BMW qua verbruik/prestatie maar ik ben wel positief hierover.
Jammer dat de prestaties er een klein beetje bij inschieten, maar ik vind het wel heel goed dat er dan in plaats van een beetje mee sukkelen en vlees noch vis aanbod, er nu een radicale keuze is gemaakt voor superzuinig. In elk segment de zuinigste klinkt toch wel erg lekker!

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:36
door bart simpson
als er laat dit jaar een 2.0D powershift V70/S80 staat lijkt mij dat een prima combi

Geplaatst: 24.02.2009 - 22:09
door eddy3
In ieder geval:als ik een 1,6d wil,koop ik ongetwijfeld een C30,S40 of V50,zijn uitstekende kombinaties,maar een V70,of S80,baahhhh.
Wie koopt er nu een S80 met de motor van een 207,of een Mini,enz....
Volvo zal hierdoor volledig van klienteel veranderen,en terug het predicaat krijgen van ondergemotoriseerde wagen,back to the roots,met enig verschil,dat het nu geen eigen robuuste producten meer zijn zoals vroeger hun B18,B19 of B20.
Ik vind het een afgang,maar wie ben ik?
GRTN EDDY

Geplaatst: 24.02.2009 - 22:38
door gertvanderspek
Nou Eddy misschien valt het wel mee. Als je een proefrit hebt gemaakt. Het lijkt mij dat ze hier over nagedacht hebben voor het op de markt zetten.

Geplaatst: 24.02.2009 - 23:02
door den toerist
Ik stel me de vraag of deze motoren nog dezelfde levensduur hebben van de huidige en oudere Volvo-motoren (lees: hoeveel 100.000km?)
Daarbij stel ik me ook nog de vraag of die gedownsizde motoren ook nog wel voldoende power hebben om een zware aanhangwagen of caravan te trekken, als je bevoorbeeld de bergen in trekt?
Ik geef grif toe dat ik graag een beetje vermogen op overschot heb om vlot mee te kunnen in het verkeer.

Geplaatst: 25.02.2009 - 08:16
door lancer
Als ik op dit moment naar een nieuwe auto moest gaan kijken, zou het zeker een S80 Drive zijn. Het getal dat de cilinderinhoud aangeeft kan mij namelijk niets schelen, als de auto maar meekomt met het verkeer en niet al te veel lawaai maakt.

Ben benieuwd of ze de S80 en V70 nog in de 20% klasse weten te krijgen als ook deze modellen worden uitgerust met de vernieuwingen van de C30/S40/V50 Drive

Geplaatst: 25.02.2009 - 13:58
door Volvoman
Proefrit!

Geplaatst: 25.02.2009 - 17:41
door Maurice Pierik
Een 1,6 liter diesel voor een V70 en S80 klinkt heel klein. Ook lijken de 109 peekaas wat beperkt. Het koppel bedraagt echter 240Nm/1750rpm, hetgeen meer is dan de oude 2.4 140pk en 170pk benzine-modellen haalden.

En verder ter geruststelling. De Volvo's 740/760 2.4 Turbodiesel (zonder ic) hadden ook 109pk (en maar 205Nm/2400rpm). Dat vonden we ooit snelle diesels.

Geplaatst: 25.02.2009 - 19:31
door ReVo
die velgen van de c30 zijn afschuwlijk :scratch:

Geplaatst: 25.02.2009 - 19:49
door bart simpson
ReVo schreef:die velgen van de c30 zijn afschuwlijk :scratch:
maar leveren wel een lager verbruik op

Geplaatst: 25.02.2009 - 19:51
door Volvoman
Zo van het plaatje zien de velgen onder de grote Volvo's er minder abnormaal uit.

Geplaatst: 25.02.2009 - 21:28
door Casimir
De Volvo's 740/760 2.4 Turbodiesel (zonder ic) hadden ook 109pk (en maar 205Nm/2400rpm). Dat vonden we ooit snelle diesels.
The times they are a-changing...

Geplaatst: 25.02.2009 - 21:48
door bart simpson
tegenwoordig hebben we inderdaad streng gecontroleerde snelheidsbeperkingen

Geplaatst: 25.02.2009 - 22:22
door Paul
Hebben we allemaal de S80 al aandachtig bekeken?

Geplaatst: 25.02.2009 - 22:38
door Volvoman
Ja, mooie S80. Wat heb je ontdekt, Paul?