Koppeling slipt na tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
eddy3
4th Gear member

Denk toch niet dat de slippende koppeling iets te maken heeft met die 500km rijden getuned?
Taboo heeft volgens mijn mening duidelijk niet bespaard op tuning,is toch door een respectabele firma gedaan.
Waarschijnlijk gewoon pech?
Grtn Eddy
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eddy3 schreef:Stilaan weten we dat al wel hoor!
Grtn Eddy
dat blijkt uit deze topic maar weer
Taboo
2nd Gear member

Ik heb vernomen dat de tuning gebeurd door rico. Ik heb zeker niet bespaard op tuning. Enige oplossing lijkt mij een andere koppeling steken, maar ik twijfel nog tussen een koppeling uit een D5 of een koppeling van sachs. Waarschijnlijk zal een sachs koppeling meer kosten, maar met 460 nm zal dit zeker zijn geld waart zijn. Weet er iemand hoeveel een sportkoppeling kost van sachs of een ander goed merk?
Zou mijn vliegwiel ook aangepast moeten worden of is dit niet nodig bij mijn rijstijl ( heb een normale rijstijl ) ?
Ludo
6th Gear member

eddy3 schreef:,is toch door een respectabele firma gedaan.
nou, lijkt me niks van beide.
een bedrijf dat achteraf verteld:
Taboo schreef:Ze hebben mij verteld dat mijn koppeling te licht is voor 460 Nm
valt eerder onder de noemer zoals dat op de site van Hartog-Tuning te lezen is:

het enige dat slecht is voor uw auto is gebrek aan gezond verstand.
.... Goed uitgevoerde chiptuning is het optimaliseren van uw motorsoftware met respect voor de mechanische begrenzingen van uw motor.
Taboo
2nd Gear member

Ludo schreef:
eddy3 schreef:,is toch door een respectabele firma gedaan.
nou, lijkt me niks van beide.
een bedrijf dat achteraf verteld:
Taboo schreef:Ze hebben mij verteld dat mijn koppeling te licht is voor 460 Nm
valt eerder onder de noemer zoals dat op de site van Hartog-Tuning te lezen is:

het enige dat slecht is voor uw auto is gebrek aan gezond verstand.
.... Goed uitgevoerde chiptuning is het optimaliseren van uw motorsoftware met respect voor de mechanische begrenzingen van uw motor.
Er zijn er zoveel die hun auto laten tunen. Normaal gebeurd de tuning door rica, ik denk wel dat een bedrijf zoals rica respect heeft voor de onderdelen. Het is mijn dealer die mij achteraf kwam vertellen dat mijn koppeling niet sterk genoeg is. Weet iemand in de buurt van Gent een testbank staan en hoeveel dat kost?
Grootje
3rd Gear member

Elke koppeling heeft een max. koppel die hij kan verdragen.
Als je nu alleen de koppeling vervangt. Ben je er nog steeds niet. Je zult ook het vertragend vermogen van je remmen moeten upgraden.

In ned is het zo dat je 40% boven het standaard vermogen van de auto mag zitten. wil je daarboven gaan zal de auto opnieuw door het RDW gekeurd moeten worden.

Ik weet niet wat de wetgeving in Belgie daar over zegt.
edraket
7th Gear member

Taboo schreef:Ik heb vernomen dat de tuning gebeurd door rico. Ik heb zeker niet bespaard op tuning. Enige oplossing lijkt mij een andere koppeling steken, maar ik twijfel nog tussen een koppeling uit een D5 of een koppeling van sachs. Waarschijnlijk zal een sachs koppeling meer kosten, maar met 460 nm zal dit zeker zijn geld waart zijn. Weet er iemand hoeveel een sportkoppeling kost van sachs of een ander goed merk?
Zou mijn vliegwiel ook aangepast moeten worden of is dit niet nodig bij mijn rijstijl ( heb een normale rijstijl ) ?
Ik ben er niet zeker van of je zomaar een andere koppeling kunt monteren. Heb jij daar meer informatie over? De koppeling van de latere D5 gaat denk ik niet passen. Het vliegwiel is anders, en er zit een 6 bak op. Jij hebt als het goed is een 5 bak. Weet niet of de ruimte voor de koppeling gelijk is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
eddy3
4th Gear member

Als ik in Taboo zijn plaats was,zou ik ET raadplegen,hebben zeker een gepaste koppeling.

Grtn Eddy
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Waarom moet Taboo zelf gaan investeren om de gevolgen van een verkeerd geadviseerde "upgrade" te dragen? laat diegene die dit (slechte) advies gegeven heeft over de brug komen, dat was toch een offical dealer?
Volvo for life
Taboo
2nd Gear member

eddy3 schreef:Als ik in Taboo zijn plaats was,zou ik ET raadplegen,hebben zeker een gepaste koppeling.

Grtn Eddy
Wie is ET? Heb daar nog niet van gehoord.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb
Afbeelding
die lui weten idd veel....
eddy3
4th Gear member

Taboo: ET=European Tuning,als ik me niet vergis een medesponsor van dit forum??
Moet eens op hun site kijken,is ook niet zo ver uit Belgie.

Bart:eigenlijk gaat Rica hier in de fout,en niet de dealer.

Grtn Eddy
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Wie voerde het allemaal ook alweer uit? een "respectabele" dealer die in één adem ook nog wist te vermelden dat het bekend is dat de koppeling van een 126pk D het allemaal niet aan kan, toch? ik ageer hier wel eens tegen, lijkt me best terecht als je zo'n triest verhaal leest, laat diegene dit het probleem creëert het ook lekker oplossen
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”