Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.03.2009 - 22:06
door sjopper
de carter ventilatie slang is ok, ik bennet naar de garage geweest ....

ik heb net ook die klep eens voorzichtig opgetild, er stond een plasje (waarschijnlijk) brandstof onder, in de behuizing ...
Dat kan toch niet goed zijn???

Geplaatst: 06.03.2009 - 22:18
door sjopper
ik lees net ergens iets over de brandstof retourleiding ....
als die verstopt zit ...... dan heb je ook te veel brandstof.
Hoe zou ik dat nou weer kunnen testen?

Geplaatst: 09.03.2009 - 20:34
door vin940
Hoe gaat het met je volvo, van die retourleiding geen idee??

Geplaatst: 09.03.2009 - 20:57
door sjopper
Nou, best aardig eigenlijk!
Ik ben op meerdere fora bezig mijn probleem te bespreken en dat heeft me gelukkig wel wat verder geholpen.
Inmiddels start ie, maar klimt en daalt ie in toeren.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken: de Kjet, waarschijnlijk de druk regelaar, is vervuild. Zou ook de plunjer nog kunnen zijn.
Ik zoek nu een oplossing om dit schoon te maken.
Ook ben ik bezig met een drukmeter om de brandstof druk in het gehele systeem te kunnen meten.
Valse lucht zou ik inderdaad ook kunnen trekken langs de injector rubbers.
Die ga ik dus laten reinigen, testen en opknappen.
Daarna zien we wel weer verder!

gr.

Aernout

Geplaatst: 09.03.2009 - 21:18
door vin940
Nou blij om te horen dat iets verbetering is gekomen hou ons op de hoogte, mocht je hulp nodig hebben hoor ik je wel

Groetjes Vincent

Geplaatst: 09.03.2009 - 21:24
door sjopper
Leuk om te horen!
Ik merk overal eigenlijk wel dat de gemiddelde volvo liefhebber klaar staat voor een ander! Leuk!
Tsja, ik zoek een manier om de boel schoon te krijgen ...
Eerst maar eens de injectoren

greetz,

Aernout

Geplaatst: 11.03.2009 - 18:57
door vin940
En loopt de zweedse schone al??

Geplaatst: 11.03.2009 - 18:59
door sjopper
ik wacht op mijn injectoren
en dan moet de Kjet nog gereinigd
enig idee hoe ik aan een krukas poelie tegenhouder kom toevallig?

Aernout

Geplaatst: 11.03.2009 - 21:00
door Fat Rat
sjopper schreef:ik wacht op mijn injectoren
en dan moet de Kjet nog gereinigd
enig idee hoe ik aan een krukas poelie tegenhouder kom toevallig?

Aernout
Zou die vraag eens voorleggen bij forumlid Timen... Gewoon ff pb'tje doen ofzo...

Geplaatst: 11.03.2009 - 21:06
door sjopper
hahaha, ik heb hem al een mailtje gestuurd, ik zie he overal voorbij komen met die sleutels ...
was wel een oud topic, ik hoop dat zijn mail adres nog klopt.
maar morgen ga ik even met de slagmoer sleutel aan de gang.
Ik heb er een op perslucht die er nog tussen past ook!
En dan probeer ik ook met een oliefiltersleutel (zo een met een riem en een klem) de poelie een beetje tegen te houden ...
Ik hoop dat het gaat lukken, heb ik ieder geval al de distributie in orde!

Nu nog de Kjet schoon zien te maken.
Mn brandstofdruk/vacuum meter is onderweg, dus dan kan ik ook gaan rommelen om de druk in het systeem te meten.

Als ik pech heb moet ik de .... euh .... nou ja: druk regelaar uit elkaar halen en schoonmaken.

Ik had al bedacht om via de slangen van de injectoren carb reiniger te injecteren met een injectie naald oid, en dan met perslucht doorblazen en tegelijkertijd de luchtklep te bedienen om zo de plunjer te kunnen reinigen ..

tot zover.

Geplaatst: 12.03.2009 - 17:05
door sjopper
ik heb een leuk mail contact met Timen gehad! Helemaal top!
Ik heb de poelie er af gekregen met mn halfgare lucht ratel en een oliefiltersleutel!

Geplaatst: 14.03.2009 - 17:16
door vin940
En hoe gaat met de volvo?

Geplaatst: 23.03.2009 - 15:15
door sjopper
HIJ DOET HEEEEEEEEEEEEEEEEEET!

loopt nog niet geheel lekker rond, maar hij start en blijft lopen!

ik heb de drukregelaar uit elkaar gehad en alle troep er uit gehaald, nog even aan de luchtklep gerotzooid, en ja hoor!
Waarschijnlijk toch wijs om de gehele Kjet te reinigen!

Aernout

Geplaatst: 23.03.2009 - 17:19
door vin940
Nou dus er zit al een beetje gang in