Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.03.2009 - 15:15
door Ramon&Ramon
en vergeet de waterpomp niet mee te vervangen
Geplaatst: 11.03.2009 - 19:47
door t5play
de waterpomp....moet dat nou? bij bmw is t een must, maar bij volvo's toch niet?
Geplaatst: 11.03.2009 - 19:51
door bart simpson
moeten is dwang, wat lijkt je zelf verstandig? het is tenslotte jouw auto.
Geplaatst: 12.03.2009 - 14:38
door Ramon&Ramon
Het antwoord hier op is simpel,een BMW is geen Volvo!
Geplaatst: 12.03.2009 - 23:36
door Haenzel
Volgens mijn boekje 120.000 km of 10 jaar. Waterpomp is bij benzine motoren geen must. Bij diesels wel. Indien er geen lekkage sporen zijn en geen bijgeluiden mag de pomp gewoon blijven zitten. Bij de 2e riemwissel wel vervangen.
Geplaatst: 12.03.2009 - 23:40
door Ramon&Ramon
Als je voor die 90 euro het risico wilt lopen,dat de pomp stuk loopt na een paar duizend km,
Dat is ook bewezen namelijk dat dat vaak gebeurd,de riem komt onder een andere spanning te staan,waardoor de lagers van de pomp anders belast worden,met als gevolg een flinke schade van een paar duizend euro..
Geplaatst: 13.03.2009 - 00:06
door den toerist
t5play schreef:de waterpomp....moet dat nou? bij bmw is t een must, maar bij volvo's toch niet?
Die pomp is bij mijn vorige V70 (bouwjaar: mei 1999) gesneuveld na net geen 50.000 km. Bij mijn huidige V70 ( bouwjaar: oktober 1998) is die pomp gesneuveld na 120.000km wel telkens een diesel.
Dus is het beter te voorkomen dan te genezen.