Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10.03.2009 - 21:13
door bart simpson
Je hoeft helemaal niets "aan te gaan bieden" bij Volvo, iedere keer dat een Volvo uitgelezen c.q. geupdate wordt is er een blik te werpen, dat is grofweg bij elke beurt

Geplaatst: 10.03.2009 - 21:56
door Ludo
Ben schreef:Er wordt door de boardcomputers heel veel opgeslagen en zo nodig kán dat door de fabriek worden gelezen.
is het niet zo, dat er enkel actuele informatie word opgeslagen?, bv van de laatste x kilometers.
kan me moeilijk voorstellen dat er een volledige history word bijgehouden, en waarom zou dat dan zijn. ?

Geplaatst: 10.03.2009 - 22:01
door bart simpson
men kan teruglezen dat op (b.v.) de 29ste december 2006 jouw auto om 20.31 inhield en dat daarna op 3 maart 2007 om 6.32 weer het geval was door b.v. een afwijkende lamdawaarde.

Geplaatst: 10.03.2009 - 22:04
door Ludo
ah oke.
beetje modernere technologie dus.


gelukkig word er (nog) niet bijgehouden waar je je op die momenten begaf. :lol:

Geplaatst: 10.03.2009 - 22:06
door bart simpson
zeker geen gsm gebruiker?

Geplaatst: 10.03.2009 - 22:11
door Ludo
bart simpson schreef:zeker geen gsm gebruiker?
jawel, maar Volvo kent mijn nummer niet. :razz:

Geplaatst: 11.03.2009 - 07:14
door asta
@ Ludo

Wees maar blij, anders rijd je vrouw iedere week even ter controle naar de dealer om hem uit te lezen! :D

Geplaatst: 11.03.2009 - 14:39
door Edgar
bart simpson schreef:men kan teruglezen dat op (b.v.) de 29ste december 2006 jouw auto om 20.31 inhield en dat daarna op 3 maart 2007 om 6.32 weer het geval was door b.v. een afwijkende lamdawaarde.
Klopt, ook het plaatsen van een powerbox kunnen ze zo achterhalen.
Vermogens (koppel) toename.

Maar hoe vaak gebeurt dit in de praktijk...?

Geplaatst: 11.03.2009 - 14:52
door bart simpson
als je langskomt voor garantieproblemen zou ik zeggen in alle gevallen, en dan om mee te beginnen

Geplaatst: 11.03.2009 - 15:00
door Edgar
bart simpson schreef:als je langskomt voor garantieproblemen zou ik zeggen in alle gevallen, en dan om mee te beginnen
Als je de tuning bij de dealer koopt waar je je auto hebt gekocht (of tegelijk) zie ik niet in waarom je geen garantie hebt.

Als consument heb ik niets met de importeur of fabriek te maken.

Geplaatst: 11.03.2009 - 15:07
door bart simpson
Daar heb je een punt, kun je je het officiele standpunt van Volvo hierin nog herinneren? die knikkeren een dealer er ook gewoon zo uit als deze tuned met vermeende "Volvogaranties" (en doe de eventuele schadelijke gevolgen ervan probeert af te wentelen op Volvo's garanties)

Maar even terug naar de topic, tuning is dus traceerbaar.

Geplaatst: 11.03.2009 - 15:14
door Edgar
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk de grote dealer bedrijven eruit knikkeren... (die ook tunen)

Maar idd terug naar het topic.

Geplaatst: 11.03.2009 - 16:43
door FrankS60
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27082

Als je dit leest zou je denken dat ze wie dan ook (dus ook de grote jongens) in ieder geval een stevige tik op de vingers zullen geven als er getuned wordt. DWZ dat als je je auto tuned je dus ook mogelijkerwijs af ziet van het aansprakelijk kunnen stellen van Volvo bij ongevallen door technische problemen. Of gaat die vlieger niet op omdat het door een 3e partij is gedaan?

Geplaatst: 11.03.2009 - 19:14
door Johan
Het is een publiek geheim dat de KLPD Volvo's geleverd door Beesd bij Rica zijn getuned. Dit is dus meten met 2 maten.

Geplaatst: 11.03.2009 - 19:22
door FrankS60
Ja welke grote instelling/onderneming/overheid doet dat niet... Als er geldelijk gewin te behalen valt dan gaan alle principes en regels overboord.

Is het trouwens niet door Rica bij Beesd?

Geplaatst: 11.03.2009 - 20:27
door Delta
Bart ???

Geplaatst: 11.03.2009 - 20:36
door bart simpson
Volvopa schreef:Het is een publiek geheim dat de KLPD Volvo's geleverd door Beesd bij Rica zijn getuned. Dit is dus meten met 2 maten.
zijn die "publieke geheimen" ook gebaseerd op harde feiten?

Geplaatst: 12.03.2009 - 16:07
door Sorcerer
FrankS60 schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27082

Als je dit leest zou je denken dat ze wie dan ook (dus ook de grote jongens) in ieder geval een stevige tik op de vingers zullen geven als er getuned wordt. DWZ dat als je je auto tuned je dus ook mogelijkerwijs af ziet van het aansprakelijk kunnen stellen van Volvo bij ongevallen door technische problemen. Of gaat die vlieger niet op omdat het door een 3e partij is gedaan?
Als het gaat om zaken die totaal niets te maken hebben met de tuning, kunnen ze die verantwoordelijkheid niet zomaar van de hand wijzen.

Geplaatst: 12.03.2009 - 16:21
door liquid_force
hoezo kan het dan dat Heico nu wel door dealers in Duitsland geleverd wordt met de gewone garantie?

"Dafür steht die Kooperation zwischen Volvo Car Germany und HEICO SPORTIV. Sollte es zu einem Schadensfall kommen, wird Ihnen eine schnelle Regulierung garantiert - in Umfang und Abwicklung analog der Volvo Neuwagengarantie (gilt für den deutschen Markt). Darüber hinaus sind Leistungssteigerungen von HEICO SPORTIV mit dem Full-Service-Angebot Volvo PRO sowie der Volvo PRO Neuwagen-Anschlussgarantie vereinbar. Das ist einzigartig am Markt. Für Sie bleibt alles dennoch ganz einfach, schließlich haben Sie nur einen Ansprechpartner: Ihren Volvo Vertragspartner."

Geplaatst: 18.03.2009 - 16:14
door Rene68
Het lijkt mij toch sterk dat alles gelogd wordt door de boardcomputer. Dan zou je in je auto een schijf moeten hebben van 1 terrabyte oid. Afwijkingen worden gelogd maar als er niets aan de hand is wordt er ook niks gelogd. Ergo: als je auto voorzien van een aangepast motormanagement systeem en er is niks aan de hand en je zet de fabrieksoftware weer terug kan ook de fabriek dat niet zien. Ben ik, zonder dit te kunnen bewijzen, overtuigd van........

Ja, ik weet het, dat klinkt (en is wellicht) erg eigenwijs maar je kunt niet alles loggen zonder enorme hoeveelheden storage daarvoor beschikbaar te hebben.