Is die vraag niet redelijk eenvoudig te bepalen dan?
Volvo weet toch precies wie wat rijdt aan nieuw gekochte auto's.
Ik zou het best leuk vinden om paar keer per jaar even een enquetetje in te vullen over mijn aankoopplannen/wensen om Volvo de goede kant op te sturen.
Volvo XC70 ook met tweewielaandrijving
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, die verrekte lokale externe factoren als o.a. (NL) CO2 belastingdruk en (NL) bijtelling hebben een grote invloed, op dat ad hoc "microgekloot" van een klein landje kun je als fabrikant haast niet meer anticiperen.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
XC70T6 was meer voor de US markt daar men daar de 3.2 als een te lichte motor zag voor dit type auto.
Daarbij lijkt het mij uiteindelijk ook de goedkopere oplossing er vanuit gaande dat ook de XC60 alleen met de T6 motor leverbaar is. Uiteindelijk kan men meer van 't zelfde bouwen.
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Daarbij lijkt het mij uiteindelijk ook de goedkopere oplossing er vanuit gaande dat ook de XC60 alleen met de T6 motor leverbaar is. Uiteindelijk kan men meer van 't zelfde bouwen.
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...? Het gat vergroten tussen 2.5T en T6? (Waarvan ik niet snap dat deze 'slechts' 285pk heeft)Johann schreef: Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Primair omdat het 2 verschillende motoren zijnThuurc schreef:Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?Johann schreef: Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Ah, tochbart simpson schreef:Primair omdat het 2 verschillende motoren zijnThuurc schreef:Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?Johann schreef: Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.


Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
is een xc70 2wd niet gewoon een v70 met foute veren? vind het raar dat je een model dat gebaseerd is op een ander model, met als belangrijkste verschil awd en dan de bijbehorende zogenaamde stoere bumpers, gaat downgraden naar wat het eigenlijk daarvoor al was...
of zie ik dat fout?
van een xc60 of xc90 vind ik het wel anders. die mogen van mij best als 2wd. terreinwagens zijn het toch niet, maar dat zijn tenminste gewoon aparte modellen, of ze nou 2 of 4wd hebben ziet verder toch geen mens, en merkt ook niemand. xc70 mag dus ook best als 2wd van mij, maar noem hem dan gewoon V....
(eigenlijk zou een 2wd xc70 de goedkope versie van een 2wd v70 moeten zijn, want hij heeft geen in kleur meegespoten bumpers, maar hij zal wel weer duurder zijn
logica... )
of zie ik dat fout?
van een xc60 of xc90 vind ik het wel anders. die mogen van mij best als 2wd. terreinwagens zijn het toch niet, maar dat zijn tenminste gewoon aparte modellen, of ze nou 2 of 4wd hebben ziet verder toch geen mens, en merkt ook niemand. xc70 mag dus ook best als 2wd van mij, maar noem hem dan gewoon V....
(eigenlijk zou een 2wd xc70 de goedkope versie van een 2wd v70 moeten zijn, want hij heeft geen in kleur meegespoten bumpers, maar hij zal wel weer duurder zijn

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.bart simpson schreef:Primair omdat het 2 verschillende motoren zijnThuurc schreef:Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?Johann schreef: Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een C30 T5 is een andere dan een S60 T5, ze heten alleen wel hetzelfde, een DRIVe C30 heet ook hetzelfde dan de nieuw te introduceren S80 DRIVe (al is het verschil daar wel groter)
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
De "T5" motor in de C30/S40/V50/C70 is gelijk aan de 2.5T motor in de S80/V70NN en zijn in de basis gelijk aan de oudere LPT motoren zoals de S60 2.5T en de XC90 2.5T.Volvopa schreef:Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.bart simpson schreef:Primair omdat het 2 verschillende motoren zijnThuurc schreef: Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?
De T5 zoals in de S60, helemaal die van na 2005, is een geheel andere motor qua specs.
De 2.5T heeft in de V70 200 PK maar in de C30 230 PK
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41416
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Tijdens de rondleiding in Gent, eerder deze maand, hoorden we dat er momenteel ca. 43 verschillende motoren worden ingebouwd in de verschillende typen.
Niet alleen per type auto maar ook de bestemming bepaalt welke motor er gebruikt wordt.
Niet alleen per type auto maar ook de bestemming bepaalt welke motor er gebruikt wordt.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Let er wel even op dat ze het dan over het totale plaatje van de motor hebben incl. de emissie opzet e.d.Ben schreef:Tijdens de rondleiding in Gent, eerder deze maand, hoorden we dat er momenteel ca. 43 verschillende motoren worden ingebouwd in de verschillende typen.
Niet alleen per type auto maar ook de bestemming bepaalt welke motor er gebruikt wordt.
De basis motor, zonder de randdelen, kan dat wel gelijk zijn.
Zo zal de 2.0D motor in de V70NN anders van opzet zijn dan die in de V50. Misschien iets andere EGR werking of een ander type turbo er achter om het karakter van de motor iets aan te passen op het gewicht van de auto.
Het blok zelf zal in dat geval weinig anders zijn.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Dat zei ik toch ook al?Johann schreef:De "T5" motor in de C30/S40/V50/C70 is gelijk aan de 2.5T motor in de S80/V70NN en zijn in de basis gelijk aan de oudere LPT motoren zoals de S60 2.5T en de XC90 2.5T.Volvopa schreef:Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.bart simpson schreef:Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
De T5 zoals in de S60, helemaal die van na 2005, is een geheel andere motor qua specs.
De 2.5T heeft in de V70 200 PK maar in de C30 230 PK
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de onderblokken zijn volkomen anders
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
De blokken in de "Ford" Volvo's zijn anders omdat de aansluiting van het koelwater bij deze motoren niet meer in de kop zit maar in het onderblok.bart simpson schreef:de onderblokken zijn volkomen anders
Ook is de carter ontluchting anders en de plaatsing van het oliefilter maar qua opbouw van de cylinders etc. is het blok gelijk aan die in de "Volvo" Volvo's.
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Of we maken er van: XC70-4 , XC70-2 of de laatste XC70-0 dat is het laatste model van Volvo om nog meer brandstof te besparen.Ben schreef:Een XC60 zonder AWD is ook geen XC60
Misschien moet de XC daar maar XO = CrossOver worden.
Als XC-MEN maak het me niet echt uit,het is toch een mooi gezicht als er meer Volvo`s (XC`s) op de weg komen en dat willen ze bereiken met de FWD versie.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik vind de zet naar FWD lang niet gek, ze moeten iets tegenwoordig. Een XO vind ik ook wel weer een beetje ver gaan. Maar noem hem dan gewoon weer V70 XC, zoals ze vanuit de V70 Classic ook heette (al had die wel 4WD).xc-men schreef:Of we maken er van: XC70-4 , XC70-2 of de laatste XC70-0 dat is het laatste model van Volvo om nog meer brandstof te besparen.Ben schreef:Een XC60 zonder AWD is ook geen XC60
Misschien moet de XC daar maar XO = CrossOver worden.
Als XC-MEN maak het me niet echt uit,het is toch een mooi gezicht als er meer Volvo`s (XC`s) op de weg komen en dat willen ze bereiken met de FWD versie.
Maar ik denk dat er weinig mensen die auto willen i.c.m. een handbak? Ik snap de reden wel, maar daar zitten er toch niet veel op te wachten denk ik...
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
sinds de invoering van de slurptax is zomaar de helft van de XC70 een diesel met een handbak
Volvo for life
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Vind ik wel heel vreemd. Iemand die een nieuwe XC koopt, heeft denk ik in de meeste gevallen een vergelijkbare auto (qua formaat en vermogen) gehad. Daarvan hebben de meeste ook een automaat gehad, ljkt mij. Die zouden nu dus weer gaan schakelen?bart simpson schreef:sinds de invoering van de slurptax is zomaar de helft van de XC70 een diesel met een handbak
Als je via Volvocars.nl bij dealers zoekt naar handgeschakelde XC70's (nieuw model), kom ik er 1 tegen in tegenstelling tot de vele pagina's automaten.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited