Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12.03.2009 - 14:12
door volvov70r
Is die vraag niet redelijk eenvoudig te bepalen dan?
Volvo weet toch precies wie wat rijdt aan nieuw gekochte auto's.
Ik zou het best leuk vinden om paar keer per jaar even een enquetetje in te vullen over mijn aankoopplannen/wensen om Volvo de goede kant op te sturen.
Geplaatst: 12.03.2009 - 14:17
door bart simpson
nee, die verrekte lokale externe factoren als o.a. (NL) CO2 belastingdruk en (NL) bijtelling hebben een grote invloed, op dat ad hoc "microgekloot" van een klein landje kun je als fabrikant haast niet meer anticiperen.
Geplaatst: 12.03.2009 - 14:53
door Johann
XC70T6 was meer voor de US markt daar men daar de 3.2 als een te lichte motor zag voor dit type auto.
Daarbij lijkt het mij uiteindelijk ook de goedkopere oplossing er vanuit gaande dat ook de XC60 alleen met de T6 motor leverbaar is. Uiteindelijk kan men meer van 't zelfde bouwen.
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Geplaatst: 12.03.2009 - 22:01
door Thuurc
Johann schreef:
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...? Het gat vergroten tussen 2.5T en T6? (Waarvan ik niet snap dat deze 'slechts' 285pk heeft)
Geplaatst: 12.03.2009 - 22:12
door bart simpson
Thuurc schreef:Johann schreef:
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?
Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
Geplaatst: 12.03.2009 - 22:34
door Thuurc
bart simpson schreef:Thuurc schreef:Johann schreef:
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?
Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
Ah, toch

. Ik was in de veronderstelling dat het gelijke motoren zouden zijn. Anyway, waarom heeft de XC70/V70/S80 geen T5 achtige motor (qua Pk's)? Heeft dat puur met de T6 te maken die dan overbodig(er) wordt? Of het allemaal te verklaren is weet ik niet, maar nieuwsgierig ben ik wel

Geplaatst: 12.03.2009 - 23:06
door Goelette
is een xc70 2wd niet gewoon een v70 met foute veren? vind het raar dat je een model dat gebaseerd is op een ander model, met als belangrijkste verschil awd en dan de bijbehorende zogenaamde stoere bumpers, gaat downgraden naar wat het eigenlijk daarvoor al was...
of zie ik dat fout?
van een xc60 of xc90 vind ik het wel anders. die mogen van mij best als 2wd. terreinwagens zijn het toch niet, maar dat zijn tenminste gewoon aparte modellen, of ze nou 2 of 4wd hebben ziet verder toch geen mens, en merkt ook niemand. xc70 mag dus ook best als 2wd van mij, maar noem hem dan gewoon V....
(eigenlijk zou een 2wd xc70 de goedkope versie van een 2wd v70 moeten zijn, want hij heeft geen in kleur meegespoten bumpers, maar hij zal wel weer duurder zijn

logica... )
Geplaatst: 13.03.2009 - 06:37
door Johan
bart simpson schreef:Thuurc schreef:Johann schreef:
Heb zelf de 3.2 vanaf het begin een domme zet gevonden daar de 2.5T gewoon een hele mooie en capabele allround motor is. Helemaal als ie gewoon 't zelfde vermogen gaat leveren als in de C30.
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?
Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.
Geplaatst: 13.03.2009 - 07:54
door bart simpson
een C30 T5 is een andere dan een S60 T5, ze heten alleen wel hetzelfde, een DRIVe C30 heet ook hetzelfde dan de nieuw te introduceren S80 DRIVe (al is het verschil daar wel groter)
Geplaatst: 13.03.2009 - 09:13
door ReVo
vroeger had Volvo nog wel een systeem qua type aanduidingen, maar ik snap er nu niet zoveel meer van :S
Geplaatst: 13.03.2009 - 09:15
door Johann
Volvopa schreef:bart simpson schreef:Thuurc schreef:
Dat heb ik nooit gesnapt, 2.5T = T5 of zie ik dat helemaal verkeerd? Waarom levert de 2.5T 210pk en de T5 om en nabij de 240...?
Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.
De "T5" motor in de C30/S40/V50/C70 is gelijk aan de 2.5T motor in de S80/V70NN en zijn in de basis gelijk aan de oudere LPT motoren zoals de S60 2.5T en de XC90 2.5T.
De T5 zoals in de S60, helemaal die van na 2005, is een geheel andere motor qua specs.
De 2.5T heeft in de V70 200 PK maar in de C30 230 PK
Geplaatst: 13.03.2009 - 09:20
door Ben
Tijdens de rondleiding in Gent, eerder deze maand, hoorden we dat er momenteel ca. 43 verschillende motoren worden ingebouwd in de verschillende typen.
Niet alleen per type auto maar ook de bestemming bepaalt welke motor er gebruikt wordt.
Geplaatst: 13.03.2009 - 09:33
door Johann
Ben schreef:Tijdens de rondleiding in Gent, eerder deze maand, hoorden we dat er momenteel ca. 43 verschillende motoren worden ingebouwd in de verschillende typen.
Niet alleen per type auto maar ook de bestemming bepaalt welke motor er gebruikt wordt.
Let er wel even op dat ze het dan over het totale plaatje van de motor hebben incl. de emissie opzet e.d.
De basis motor, zonder de randdelen, kan dat wel gelijk zijn.
Zo zal de 2.0D motor in de V70NN anders van opzet zijn dan die in de V50. Misschien iets andere EGR werking of een ander type turbo er achter om het karakter van de motor iets aan te passen op het gewicht van de auto.
Het blok zelf zal in dat geval weinig anders zijn.
Geplaatst: 13.03.2009 - 13:05
door Johan
Johann schreef:Volvopa schreef:bart simpson schreef:Primair omdat het 2 verschillende motoren zijn
Is dat zo? Ik dacht dat de C30 T5 en S40/V50 T5 = S60/V/XC70/S80 2.5T. Integenstelling tot de T5 uit de vorige V/XC70 zijn deze 2.5T/T5 motoren qua inhoud gelijk. Ook als in Mondeo/S-Max/Focus/Kuga. De vermogens variëren van 200 tot 240 pk. Gewoon kwestie van software lijkt mij.
De "T5" motor in de C30/S40/V50/C70 is gelijk aan de 2.5T motor in de S80/V70NN en zijn in de basis gelijk aan de oudere LPT motoren zoals de S60 2.5T en de XC90 2.5T.
De T5 zoals in de S60, helemaal die van na 2005, is een geheel andere motor qua specs.
De 2.5T heeft in de V70 200 PK maar in de C30 230 PK
Dat zei ik toch ook al?
Geplaatst: 13.03.2009 - 13:13
door bart simpson
de onderblokken zijn volkomen anders
Geplaatst: 13.03.2009 - 20:08
door Johann
bart simpson schreef:de onderblokken zijn volkomen anders
De blokken in de "Ford" Volvo's zijn anders omdat de aansluiting van het koelwater bij deze motoren niet meer in de kop zit maar in het onderblok.
Ook is de carter ontluchting anders en de plaatsing van het oliefilter maar qua opbouw van de cylinders etc. is het blok gelijk aan die in de "Volvo" Volvo's.
Geplaatst: 14.03.2009 - 04:50
door xc-men
Ben schreef:Een XC60 zonder AWD is ook geen XC60
Misschien moet de XC daar maar XO = CrossOver worden.
Of we maken er van: XC70-4 , XC70-2 of de laatste XC70-0 dat is het laatste model van Volvo om nog meer brandstof te besparen.
Als XC-MEN maak het me niet echt uit,het is toch een mooi gezicht als er meer Volvo`s (XC`s) op de weg komen en dat willen ze bereiken met de FWD versie.
Geplaatst: 27.03.2009 - 19:13
door HSRN850
xc-men schreef:Ben schreef:Een XC60 zonder AWD is ook geen XC60
Misschien moet de XC daar maar XO = CrossOver worden.
Of we maken er van: XC70-4 , XC70-2 of de laatste XC70-0 dat is het laatste model van Volvo om nog meer brandstof te besparen.
Als XC-MEN maak het me niet echt uit,het is toch een mooi gezicht als er meer Volvo`s (XC`s) op de weg komen en dat willen ze bereiken met de FWD versie.
Ik vind de zet naar FWD lang niet gek, ze moeten iets tegenwoordig. Een XO vind ik ook wel weer een beetje ver gaan. Maar noem hem dan gewoon weer V70 XC, zoals ze vanuit de V70 Classic ook heette (al had die wel 4WD).
Maar ik denk dat er weinig mensen die auto willen i.c.m. een handbak? Ik snap de reden wel, maar daar zitten er toch niet veel op te wachten denk ik...
Geplaatst: 27.03.2009 - 19:32
door bart simpson
sinds de invoering van de slurptax is zomaar de helft van de XC70 een diesel met een handbak
Geplaatst: 27.03.2009 - 20:37
door HSRN850
bart simpson schreef:sinds de invoering van de slurptax is zomaar de helft van de XC70 een diesel met een handbak
Vind ik wel heel vreemd. Iemand die een nieuwe XC koopt, heeft denk ik in de meeste gevallen een vergelijkbare auto (qua formaat en vermogen) gehad. Daarvan hebben de meeste ook een automaat gehad, ljkt mij. Die zouden nu dus weer gaan schakelen?
Als je via Volvocars.nl bij dealers zoekt naar handgeschakelde XC70's (nieuw model), kom ik er 1 tegen in tegenstelling tot de vele pagina's automaten.