XC 90 importeren vanuit Zweden
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
onbruikbaar als in de zin van het woord dat het niet een klasse-III alarm is wat door verzekeringsmaatschappijen als zijnde alarm wordt geaccepteerd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
"onbruikbaar" betekend in deze dat het aan geen enkele Nederlandse eis voldoet, ergo, onbruikbaar als alarm
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou hem gewoon in NL halen, zeker als je een handbak wilt hebben, ik denk dat daar genoeg dealers vanaf willen. En rij dan daarna gezellig ermee naar Zweden en heb een leuke vakantie 
Je moet neem ik aan ook niks inruilen, is ook voordeel en je wilt geen garantie, nou dan kan er vast wel wat van de prijs af.

Je moet neem ik aan ook niks inruilen, is ook voordeel en je wilt geen garantie, nou dan kan er vast wel wat van de prijs af.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.03.2009 - 08:59
WENSJE, zeg me wanneer je het van plan bent te doen. Ik ben ook al bezig met zweden voor een XC90, sowieso voor de BTW die aanmerkelijk hoger is.XC90 wens schreef:Ik ben van plan een XC90te importen uit Zweden.
Met de huidige koers van de SEK kan het in Duitsland niet goedkoper.
ik heb inmiddels ook een formulier voor een export kenteken.
Het enige wat ik nog mis is een exportverzekering.
Zijn er onder de leden mensen die een maatschappij in zweden kennen die een 30 dagen exportverzekering afgeven?
De nederlandse export kaart is helaas maar 14 dagen geldig.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen? Dan kan ik volgende week hopelijk mijn auto ophalen
Bij BILIA heb ik al een offerte gevraagd en ze merkten op dat de nieuwe diesel binnenkort in de XC90 komt.
Wacht el op je antwoord
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.03.2009 - 08:59
Ja afwijkende specs, maar betere specs dan in NL waar je alles erbij moet kopen. Afgezien van BPM, zuipbelasting en etc. toch altijd goedkoper en met die inruil later valt reuze mee, vooral als je een full loaded versie neemt. Ik heb ervaring, jaren geleden mijn full-loaded BMW uit USA ingeruild; slechts FL1000,00 minder dan NL-BMW.bart simpson schreef:afwijkende specs en niets over bekend in NL, de andere kant uit is het nog veel erger, in Zweden ruilt een Volvodealer een import Volvo niet eens in
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.03.2009 - 08:59
Gelul...Tranport is ferry of rijden max €90,00.. tenij je Volvo 1 op 1 rijdt.....van dealer krijg je export papier €0,00 plus originaliteitspapieren van Volvo Zweden..... via internet geven de dealers graag een offerte... zat Zweedse sites... alarm niet hier geldig is BULSHIT... zelfde klasse, 't is waarvoor je kiest.. klasse 1 t/m 5... standaard US/EU...bart simpson schreef:SEK 200.000,-- is ongeveer € 18.000,--, transport (brandstof, slaapplaats, brug/boot) € 500,-- zomaar. BPM is afhankelijk wat je koopt, maar neem aan € 4.000,-- zit je imho zomaar op € 22.500,-- let er ook op dat in een Zweedse XC90 een voor NL onbruikbaar alarm zit.XC90 wens schreef:bpm is ongeveer 4000 euro en met de huidige koers in totaal dan 20000 euro
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24592
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
reken nog eens goed op een nieuwe, als je hier de grens overkomt krijg je een factuur van de bpm en dan ben je gewoon duurder uit...Knoxxio schreef: Bij BILIA heb ik al een offerte gevraagd en ze merkten op dat de nieuwe diesel binnenkort in de XC90 komt.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een nieuwe XC90 D5 Kinetic handbak met 7 zitplaatsen zal uiteindelijk een mille of 5 goedkoper zijn als je hem in Zweden koopt, daarvan verlies je een groot deel weer bij inruil.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Probeer iets minder hoog van de toren te blazen, door je antwoorden is mij duidelijk dat je er heel erg weinig van af weet.Knoxxio schreef:Gelul...Tranport is ferry of rijden max €90,00.. tenij je Volvo 1 op 1 rijdt.....van dealer krijg je export papier €0,00 plus originaliteitspapieren van Volvo Zweden..... via internet geven de dealers graag een offerte... zat Zweedse sites... alarm niet hier geldig is BULSHIT... zelfde klasse, 't is waarvoor je kiest.. klasse 1 t/m 5... standaard US/EU...bart simpson schreef:SEK 200.000,-- is ongeveer € 18.000,--, transport (brandstof, slaapplaats, brug/boot) € 500,-- zomaar. BPM is afhankelijk wat je koopt, maar neem aan € 4.000,-- zit je imho zomaar op € 22.500,-- let er ook op dat in een Zweedse XC90 een voor NL onbruikbaar alarm zit.XC90 wens schreef:bpm is ongeveer 4000 euro en met de huidige koers in totaal dan 20000 euro
Een XC90 gebruikt op de weg terug gewoon brandstof, de brug en het veer kosten gewoon geld, je stopt onderweg even voor een kop koffie en een hap eten maar je moet ook nog heen naar Zweden, je kan vliegen met de trein of met de bus, om daar iig ook nog een nacht door te brengen, € 500,-- ben je derhalve zomaar kwijt.
Het Zweedse "alarm" heeft hier GEEN ENKELE STATUS, het is namelijk geen klasse 3, het is derhalve onbruikbaar daar er geen hier vereist certificaat op kan worden afgegeven.
Volvo levert ook in het geheel geen klasse 4 of 5 af fabriek, en dat gaat op voor de hele wereld! Volvo on Call is uit te breiden maar is niet standaard
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24592
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Zodan, misschien een idee om iemand die iemand anders probeert te helpen normaal aan te spreken?Knoxxio schreef:Gelul...Tranport is ferry of rijden max €90,00.. tenij je Volvo 1 op 1 rijdt.....van dealer krijg je export papier €0,00 plus originaliteitspapieren van Volvo Zweden..... via internet geven de dealers graag een offerte... zat Zweedse sites... alarm niet hier geldig is BULSHIT... zelfde klasse, 't is waarvoor je kiest.. klasse 1 t/m 5... standaard US/EU...bart simpson schreef:SEK 200.000,-- is ongeveer € 18.000,--, transport (brandstof, slaapplaats, brug/boot) € 500,-- zomaar. BPM is afhankelijk wat je koopt, maar neem aan € 4.000,-- zit je imho zomaar op € 22.500,-- let er ook op dat in een Zweedse XC90 een voor NL onbruikbaar alarm zit.XC90 wens schreef:bpm is ongeveer 4000 euro en met de huidige koers in totaal dan 20000 euro
De tol van de Malmo brug inclusief overtocht Puttgarden-Rodby is ongeveer 100 euro enkele reis per auto. Rijden naar Goteborg is dan vanaf Gouda 1100 km, met 1:10 verstook je 220 liter benzine a gemiddeld 1,10 ongeveer is 250 euro brandstof.
Boot Kiel-Goteborg kost ongeveer 200 enkele reis.
De bedragen die je noemt kloppen alleen als er een dorpje genaamd "Zweden" bij jou in de provincie ligt...
jouw reactie op het alarm klopt echt niet, dat is niet standaard. Nederland wijkt er op af. Daarbij heb je bv ook met een Duitse redelijk standaard XC90 2.5T het probleem dat de alarmvoorbereiding er niet in zit. Dus de kabels liggen er niet en het plaatje in het dak waar de bewegingssensor achter komt is er net, net als het frame waar die in klikt. Hebben dat al paar keer meegemaakt met klant die auto geimporteerd had. Maar als je het beter weet, zal het mij worst wezen. Maar niet gaan zeuren achteraf, ok?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mods-BREAK
@Knoxxio
Er worden hier allemaal adviezen gegeven door heren die er ECHT verstand van hebben. Om dit dan als gelul te betitelen vind ik een beetje vergaan.
Ik zou het op prijs stellen als je hier even op terug komt.
@Knoxxio
Er worden hier allemaal adviezen gegeven door heren die er ECHT verstand van hebben. Om dit dan als gelul te betitelen vind ik een beetje vergaan.
Ik zou het op prijs stellen als je hier even op terug komt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24592
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dank je Paul
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 12.07.2006 - 21:19
- Locatie: Den Bosch
Er is vandaag een SIRE-campagne gestart waarin ergernissen als hierboven : dus grof woord gebruik en weinig respectvol gedrag het onderwerp is.
Misschien verstandig als bepaalde forummers de SIRE-website even bekijken.
Daarnaast lijkt het mij echt niet goedkoper een zweedse XC90 te importeren, volgens mij vormt BPM het echte struikelpunt...... maar ik heb er dan ook echt geen verstand van !
Misschien eens bij een amerikaanse dealer op de website kijken:
http://www.velde.com/
Misschien verstandig als bepaalde forummers de SIRE-website even bekijken.
Daarnaast lijkt het mij echt niet goedkoper een zweedse XC90 te importeren, volgens mij vormt BPM het echte struikelpunt...... maar ik heb er dan ook echt geen verstand van !
Misschien eens bij een amerikaanse dealer op de website kijken:
http://www.velde.com/
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)