Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.03.2009 - 14:11
door Gast
Dus met een goed gemotiveerd verhaal zou @pejeb een kans moeten maken?
Bij de RDW zien ze dit toch ook wel in...... :? Desnoods wegen?
Geplaatst: 16.03.2009 - 14:45
door bart simpson
AlexV70 schreef:Dus met een goed gemotiveerd verhaal zou @pejeb een kans moeten maken?
Bij de RDW zien ze dit toch ook wel in...... :? Desnoods wegen?
volgens mij niet, de rdw neemt immers de gebruikte gegevens over van de aangeleverde officiele documenten, als men die niet zou willen hanteren zou het op een individuele typegoedkeuring kunnen uitdraaien, en die zijn reteduur
Geplaatst: 16.03.2009 - 16:32
door Johan
Ja Pejeb ik vrees ook dat je dit gewoon zult moeten accepteren.
Succes in elk geval met de RDW "steggelen" (je zult het nodig hebben).
Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg want nieuw importeren bleek niet lonenswaardig maar idd een 2de hands auto wellicht wel. Er staan genoeg leuke te koop in elk geval met 49% v.d. expats die tot Juni de emiraten verlaten.
Geplaatst: 17.03.2009 - 17:49
door Pejeb
Ik heb al weer het eea aan telefoontjes gepleegd en emailtjes verzonden....
Bij de RDW staan ze me vriendelijk te woord en geven alle uitleg hoe ze aan het gewicht gekomen zijn (weegbrug) en dat is het dan. Heb nog wel een foto gemaakt van de registratiesticker waar de max. toegestane massa op vermeld staat en opgestuurd (oh, dan hebben we dat stickertje even gemist zeker) dus ik ga er vanuit dat de toegestane max.massa op het kentekenbewijs nog wordt opgetrokken.(scheelt al weer 180 kg)
Ten aanzien van de massa ledig voertuig ligt de bewijslast bij mij dus ik moet met een overtuigend document komen (via de NL importeur???) waarin deze massa specifiek genoemd wordt voor mijn auto, het buitenlandse kentekenbewijs bracht daarin geen oplossing omdat het er simpelweg niet op staat.
Mocht het nu zo zijn dat ik daadwerkelijk de beschikking krijg over voornoemd document dan vraag ik mij nog steeds af of dit ook overgenomen gaat worden.
Heb inmiddels contact gehad met de importeur en deze wist mij te vertellen dat het hier gaat om een XC70 met een vergelijkbare type-goedkeuring voor een NL XC70 en dat ze dan eigenlijk ook het gewicht over zouden moeten nemen...en dat is dus niet gedaan. Ik heb de importeur ook allerlei scans van documenten gestuurd dus ben benieuwd wat daar nog uit gaat komen.
Wordt vervolgd.....straks alle in NL geregistreerde XC70 maar terug naar de RDW voor een herweging :shock:
Zijn er nog meer lezers in het bezit van een niet EU typegoedgekeurde Volvo die tegen dezelfde problemen aangelopen zijn?
Geplaatst: 17.03.2009 - 18:47
door bart simpson
Via de Nederlandse importeur krijg je uitsluitend documenten die betrekking hebben op XC70's met markcode 21 (NL) daar is hun typegoedkeuring ook op van toepassiing.
Geplaatst: 17.03.2009 - 19:20
door Gast
Als de importeur iets op wil stellen is @Pejeb weer blij en Volvo NL een klant rijker.

Geplaatst: 17.03.2009 - 20:36
door Pejeb
Bedankt voor je steunbetuiging, en nu maar hopen dat de boodschap tot de juiste kanalen doordringt.
Voor de mensen die zich afvragen waar het gewichtsverschil vandaan komt....ik zou het niet weten....de wagen is niet gepantserd, heeft geen kogelvrijglas en heeft evenmin een Camelbar tegen overstekend woestijnkoeien ](*,)
Geplaatst: 20.03.2009 - 15:47
door Pejeb
Het 'onmogelijke' is mogelijk gemaakt dankzij Volvo Nederland!!!
Volvo Nederland heeft kontakt gehad met de RDW en om uitleg gevraagd hoe het mogelijk is dat een XC70 met een vergelijkbare europese type goedkeuring zoveel afwijkt.
Lang verhaal...volgens richtlijn, protocol, geen europese voertuiggevens etc.etc.
Volvo Nederland stuurt een document naar de RDW waaruit blijkt dat het gewicht anders en volgens de europese norm is dan neemt de RDW dit over...YESSSS. =D>
Heb m'n kentekenbewijs al in een envelope zitten en deze stuur ik vandaag nog naar de RDW....een kopie van het gerectificeerde kentekenbewijs plaats ik tzt wel op het forum. ::D
Geplaatst: 20.03.2009 - 15:54
door Paul
Kijk zo hoort het! Hulde aan Volvo Nederland!
Geplaatst: 20.03.2009 - 16:55
door Gast
Paul schreef:Kijk zo hoort het! Hulde aan Volvo Nederland!
Inderdaad, dat mag ook wel eens gezegd worden. Netjes van Volvo NL.
Geplaatst: 20.03.2009 - 17:14
door bart simpson
Gefeliciteerd!
Geplaatst: 21.03.2009 - 09:58
door BartS
Heel netjes van Volvo Nederland!
Geplaatst: 05.04.2009 - 08:59
door D5R-Design
Dat noem ik nou klant gericht denken.
Ooit een CVO verklaring nodig gehad voor een import van een Audi TT roadster, kosten bij pon € 250,-.
Beltje naar de dealer in Lingen (DLD)waar ik hem gekocht had, en gratis via Audi Duitsland.
Nee ik ben heel blij dat ik geen volksfiets meer heb.
Hulde aan Volvo Nederland.
Geplaatst: 05.04.2009 - 13:34
door HSRN850
Goed geregeld!
Ik ben wel stom verbaasd dat Volvo-NL dit doet...
Geplaatst: 05.04.2009 - 13:40
door bart simpson
ik eerlijk gezegt ook, het is geen specifiek voor NL gebouwde (gespecificeerde) XC dus ik zou het zeker niet gedaan hebben, niet EG conform is niet EG conform.
Geplaatst: 06.04.2009 - 23:54
door Pejeb
Hoezo niet EG conform???
CERTIFICATE
We hereby certify that the Model Year 2008 Volvo XC70 3.2 with VIN.........manufactured by Volvo Car Corporation, Gothenburg, Sweden in 2008, complied with the following legal requirements and all requirements as mentioned in EEC Directive 70/156*2001/116 with the exception of the label requirements in EEC Directive 76/114*87/354, pertaining to passenger cars, when delivered from the factory. The EC approval that is applicable for the equivalent EU model of the above-mentioned vehicle is e9*2001/116*0065*02/01, dated 2007-11-16.
Aangepaste registratie binnen
Geplaatst: 07.04.2009 - 00:04
door Pejeb
Kijk en daar word ik dus vrolijk van....Volvo Nederland kan voor mij niet meer stuk!!!!!
Bij deze de aangepaste gewichten op m'n nieuwe kentekenbewijs;
Geplaatst: 07.04.2009 - 07:17
door bart simpson
Indrukwekkend stukje tekst, delen lijken idd gelijk te zijn maar zolang niet alles voor 100% gelijk is is hij toch echt niet EG conform.
Vind de actie van Volvo leuk voor jouw specifieke geval maar principieel onjuist, de verschillen zul je gedurende het wagenleven ook zeker tegen gaan komen
Geplaatst: 07.04.2009 - 10:08
door Thijs
Wanneer krijg je er nog meer mee te maken dan? Bij verkoop toch niet lijkt mij???
Geplaatst: 07.04.2009 - 19:33
door Gast
bart simpson schreef:Indrukwekkend stukje tekst, delen lijken idd gelijk te zijn maar zolang niet alles voor 100% gelijk is is hij toch echt niet EG conform.
Vind de actie van Volvo leuk voor jouw specifieke geval maar principieel onjuist, de verschillen zul je gedurende het wagenleven ook zeker tegen gaan komen
Ik ben altijd blij dat jij het weer beter weet.
