Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.11.2005 - 12:02
door Ben
Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
Ik heb nog geen
Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.
Geplaatst: 16.11.2005 - 12:31
door V480-S60
Ben schreef:Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
Ik heb nog geen
Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.
[sarcasme mode] Natuurlijk niet, die moeten we straks vanuit Duitsland importeren. Hier krijgen we hem niet. [einde sarcasme mode] :evil:
Ga er maar niet van uit dat ie in Nederland komt, er is wel vraag naar maar ik ben bang dat het gewoonweg te duur wordt. Je zit in NL dan al gauw op de prijs van een S60.
Met dank aan de BPM.
Een 2.0D automaat is voor NL wel prijstechnisch te doen. Hoe graag ik ook een D5 GearTronic zou willen rijden.
Geplaatst: 16.11.2005 - 15:45
door Ben
Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Geplaatst: 16.11.2005 - 16:14
door V480-S60
Ben schreef:Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Dat zou mooi zijn. Echt waar, en dan ook direct met GearTronic. Ik vrees alleen nog altijd dat ie te duur zal blijken te zijn. Maar waar heb je dat ingefluisterd gekregen??? als ik zo brutaal mag zijn.
Maar veel belangrijker is een 2.0D automaat. (ook zakelijk/bijtellingtechnisch)
Geplaatst: 16.11.2005 - 20:15
door Gijsiejjj
Ik heb echter begrepen dat de C70 weliswaar de bodem deelt met bv de S40, maar het motorcompartiment wel degelijk groter is...
klopt de neus is ook vrij wel identiek . onderstel is ook het zelfde.
ik had liever een langere neus gehad minder bol.
Geplaatst: 25.11.2005 - 16:11
door bart15
Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Geplaatst: 25.11.2005 - 16:17
door V480-S60
Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.
Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
Geplaatst: 25.11.2005 - 18:39
door bart simpson
V480-V40 schreef:
Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.
Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Geplaatst: 25.11.2005 - 20:07
door vOlOv
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden

)
Geplaatst: 25.11.2005 - 22:36
door bart simpson
vOlOv schreef:bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden

)
Je hebt een punt....
Geplaatst: 26.11.2005 - 14:41
door V480-S60
vOlOv schreef:bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden

)
Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie.
(BPM)
Geplaatst: 26.11.2005 - 15:20
door bart simpson
V480-V40 schreef:vOlOv schreef:bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden

)
Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie.
(BPM)
Ik denk dat de aanpassing van of de geartronic naar de 2.0-D of de aanpassing van de 2.0D naar de geartronic zoveel duurder is als de D5 dan maar pakken icm de geartronic dat dat de overweging zal zijn geweest..
Geplaatst: 29.11.2005 - 19:00
door vOlOv
"...180BHP 'D5' TURBODIESEL INTRODUCED TO VOLVO V50 SPORTSWAGON - 28 November 2005..."
mods edit
Dit bericht was al geplaatst maar door mij even in de koelkast gezet.
sorry maar op dat bericht rust een embargo tot 1 december.
En het is een ongeschreven wet dat een embargo gerespecteerd wordt.
Op 1 december wordt het in een nieuw topic geopenbaard

Geplaatst: 30.11.2005 - 20:54
door marwin
Check dit bericht maar
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4258
En dan nog even laten chippen, race diesel !!!! :evil:
Geplaatst: 30.11.2005 - 21:48
door Ben
En het hele verhaal staat inmiddels in een eigen topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3006