Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.03.2009 - 12:10
door BlackcurrantV70
Hoe weet je (behalve het verbruik) wanneer ie regenereert ?

Rij je dan steeds met de BC op huidig verbruik ?

Geplaatst: 29.05.2010 - 00:30
door Dieselross
Loopt een 6 traps geartronic lager in toeren bij bijvoorbeeld 120 km/h dan een 5 traps?
Een 5 traps diesel maakt nog vrij veel toeren vanaf 120 km/h...

Geplaatst: 29.05.2010 - 21:51
door sbv
De 6-traps loopt zeer zeker lager in de toeren scheelt bij 120 denk ik 200 toeren. Op hogere snelheden is het ook wel lekker om die extra versnelling te hebben

Geplaatst: 30.05.2010 - 09:23
door BlackcurrantV70
Mijn schoonvader heeft een XC70 MY04 en ik heb een V70 MY06.

Hij heeft dus een D5 163PK met 5 bak GT en ik een 24D 163PK met 6 bak GT, en ik vind mijn V70 veel rustiger rijden, het motor geluid is ook zachter, minder rauw.

Ik zou voor een 6 bak terug gaan, zonder twijfel, na vervanging van mijn wervelklep heb ik geen problemen meer ervaren.

Geplaatst: 30.05.2010 - 10:32
door edraket
Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik heb een S60 D5 gehad met 5 bak, maar de V70 rijdt zoveel rustiger. En dat komt niet alleen door de 6 bak, maar de hele motor is rustiger. Ik weet dat er veel mensen zijn die het tegeover gestelde beweren, maar ik krijg zelf het idee dat deze mensen lang niet allemaal beide types zelf hebben gehad of regelmatig bereden. Hetzelfde geldt voor het verbruik. Die zou van de oudere types ook lager zijn. Ik heb de ervaring dat het tegenover gestelde waar is. Mijn S60 verbruikte echt een slok meer als mijn V70 die nog zwaarder is ook (1:14 vs 1:16). Dat werd laats in de autoweek ook weer bevestigd. Een S60 D5 rijder (2003) ging samen met een S60 van 2009 naar de nieuwe S60 om te proefrijden. Het verbruik van de nieuwe S60 was ietsje lager, alhoewel het niet zoveel scheelde als bij mijn auto's.

Geplaatst: 30.05.2010 - 12:17
door Dieselross
Maar is het niet zo dat een 6-traps automaat altijd gekoppeld is aan een 185pk motor?
Wellicht een combinatie van 2 factoren waardoor de auto prettiger rijdt...

Geplaatst: 30.05.2010 - 17:28
door sbv
Dieselross schreef:Maar is het niet zo dat een 6-traps automaat altijd gekoppeld is aan een 185pk motor?
Wellicht een combinatie van 2 factoren waardoor de auto prettiger rijdt...
Ik dacht ook aan de 2.4d 163 pk van MY06 en later

Geplaatst: 30.05.2010 - 18:25
door Dieselross
Is die 6-traps ook vanaf 2006 gebouwd dan?

Geplaatst: 30.05.2010 - 20:27
door bart simpson
ja, eigenlijk al vanaf laat 2005 (altijd in combinatie met het rpf)

Geplaatst: 31.05.2010 - 08:37
door Quota
Dus vanaf laat 2005 met RPF is altijd een 6 versnellingen grt.?

Geplaatst: 31.05.2010 - 08:51
door V480-S60
Ja! (voor de 2.4D en D5, 163 Pk en 185 Pk)

Geplaatst: 31.05.2010 - 14:31
door edraket
Ja en dus ook de automaat!