Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16.07.2009 - 15:10
door Sailor
Ik heb net de Lattitude Tour HP 17" besteld, waren eindelijk leverbaar. Ze gaan er dinsdag onder, ben benieuwd!
Geplaatst: 16.07.2009 - 15:37
door Hans
Wat ga je betalen? Als ik het je zo vrij mag vragen?
Geplaatst: 16.07.2009 - 22:31
door Wim J
En dat terwijl ik al weer aan het nadenken ben over winterbanden,....

Geplaatst: 17.07.2009 - 16:06
door Sailor
@hans: EUR 190,00 per band inclusief montage EN uitlijnen. Duur? volgens mij redelijke prijs.
Geplaatst: 19.07.2009 - 21:41
door Kees XC60
Ik zou niet die All seasons nemen, maar zoals hier op het forum vaker wordt gezegd. Voor de Michelins gaan...
Geplaatst: 21.07.2009 - 13:55
door Sailor
Wel, de nieuwe Michelin's (Lattitude HP) ligger eronder! En wauw wat een verschil zeg. Nu merk je pas wat een herrie die Pirelli Scorpions maken. Nu lekker stil in de auto, en in de bochten hangt de wagen veel minder over de wangen van de band. Wel voel je oneffenheden in de weg iets beter heb ik het idee. Ook de trillingen bij 100-120 km/uur zijn nu helemaal weg en de wagen trekt niet meer naar rechts. Kortom zoals Volvo rijden bedoeld is denk ik!
Geplaatst: 21.07.2009 - 22:25
door jeroen cc70
Had exact dezelfde ervaring! Wat een verschil he, niet normaal dat een band zoveel kan doen...
Geplaatst: 22.07.2009 - 08:31
door Sailor
Inderdaad bizar hoeveel een goede band uitmaakt. Het geld dus waard. Schijnt dat deze band ook nog eens een speciale samenstelling heeft en minder snel slijt. Voor de amerikaanse markt garanderen ze zelfs 65.000 miles!
Maar nu rijst de vraag, ga ik nu nog een set winterbanden kopen? Dit zijn all season banden, maar hebben natuurlijk geen M+S* aanduiding. In januari ga ik naar Oostenrijk dus denk dat ik het toch maar doe. Iemand goede ervaringen met een winterband in de maat 215/60/17?
Geplaatst: 22.07.2009 - 09:06
door Paul
Ik zou voor Michelin Alpin gaan.
Overigens bij onze XC zitten nog de pirellis waarmee hij uit de fabriek kwam. Nu staat de auto rond de 110.000km waarvan er denk ik 40.000 met die alpins is gereden. Beide setjes nog helemaal in orde dus die 65000miles zijn zelfs te halen met die lawaaibeesten van Pirellis.
Voor de goede orde welke maat Michelins heb jij, die 17inch?
Geplaatst: 22.07.2009 - 09:14
door Sailor
Hi Paul,
De Pirelli's slijten inderdaad ook niet zo hard. Die van mij konden na 45.000 km ook zeker nog een tijdje mee. Alleen iets schuin afgesleten en trillingen dus daarom toch maar vervangen. Die Alpin's heb ik in het verleden ook gehad, fijne banden. Onder mijn vorige V70 had ik Nokian winterbanden. Een Fins merk dat zo'n beetje de uitvinder van de winterband blijkt te zijn.
Mijn maat is 215/60/R17. Ook 225/60/R17 zou moeten passen.
Geplaatst: 22.07.2009 - 09:27
door Paul
Heel logisch, maar dan kan ik deze michelins doorgeven als ze eronderuit moeten!
Thanks!
Geplaatst: 26.07.2009 - 18:02
door Bover
Dezelfde Michelin Latide heb ik in winerband en zomerband uitvoering. Stil, goed weggedrag.
waarrom uitkijken naar its anders...Ze zijn gewoon goed onder de XC
Geplaatst: 26.07.2009 - 22:29
door Sailor
@ bover: bedoel je nu dat er van de lattitude een zomer en winter versie is (nergens tegengekomen), of dat je er zowel 's winters als zomers mee kan rijden. Uit de specificaties begrijp ik alleen dat de lattitude tour hp een all weather band is, maar dat maakt het nog niet tot een winterband volgens mij.
Geplaatst: 26.07.2009 - 23:59
door PeerTronic
Die Lattitude's (en ja, ik heb nog steeds niet beslist wat ik met de Scorpions ga doen) zijn die wel voor de XC70 geschikt. Snelheidsaanduiding op de Michelin site is H, moet dat niet een V zijn eigenlijk omdat de technische top van een XC70 toch boven de 210km/u ligt?
Geplaatst: 27.07.2009 - 16:14
door Bover
ik heb een versie zonder en met winterclassificatie. Ietsje ander profiel ook.
Geplaatst: 27.07.2009 - 19:10
door Sailor
@peertronic: je hebt gelijk wat betreft de snelheidsindicatie, maar als je daar aan vast houd kom je volgens mij alleen uit op de Scorpions. H kan tot en met 210 km/uur en zelfs dat zal ik er nooit mee rijden. De max gewichtsbelasting schijnt belangrijker te zijn, en dat zit bij de Michelin's gewoon goed. Dit weekeinde veel gereden en ben erg tevreden over de band. Met name het geluidsniveau en stabiliteit in de bochten is een verademing!
Geplaatst: 27.07.2009 - 23:43
door jeroen cc70
Bover schreef:Dezelfde Michelin Latide heb ik in winerband en zomerband uitvoering. Stil, goed weggedrag.
waarrom uitkijken naar its anders...Ze zijn gewoon goed onder de XC
Vraagje: merk je veel verschil tussen de zomer- en winter versie? Hoe meer ik lees op over de sneeuw eigenschappen van de Lattitude Tour M+S, hoe meer ik het idee krijg dat ze in de sneeuw best heel redelijk zouden moeten presteren.
Bijv:
http://www.treadepot.com/group/lathp.html
The inner layer of the Michelin Latitude Tour HP tire, you have a computer-generated double casing profile and the FAZ Technology (Filament At Zero): aramid, nylon, and polyester cords spiral-wrapped around the tire. The outer layer consists of a Dual tread compound technology, Wide circumferential grooves, Highly angled, swept-back tread blocks, Secure Lock Tread Block Technology, and Multiple longitudinal tread pattern features.
* Two different tread compounds are precisely placed to deliver a great balance of wet, dry, and
snow traction, treadwear and fuel economy.
* Efficient water evacuation to combat hydroplaning.
* Improved tread noise performance.
* Optimized footprint shape to provide consistent handling and precise control at high speeds.
* Blocks lock together for increased tread block rigidity when cornering or hard braking.
* Exceptional combination of handling, steering, comfort, and treadwear, and sidewall durability.
*
Improved snow handling.
of:
Designed specifically for drivers of luxury SUVs and crossover vehicles, the Michelin® Latitude® Tour HP tires combine the pristine ride quality of our premier touring tires with the durability of our toughest truck tires. Michelin Latitude Tour HP tires feature newly developed Secure Lock Tread Blocks that remain open during normal driving to deliver optimum all-weather traction, but close and lock under stress, creating a solid tread block that delivers better performance during acceleration, braking, and cornering maneuvers
Rate the Michelin Latitude Tour HP Tires
Dry Wet
Snow Handling Comfort Noise Treadwear Rating
4.3 4.3
3.1 3.7 3.7 4.2 4.2
Rating Scale: 5 - Excellent 4 - Very Good 3 - Good 2 - Satisfactory 1 - Poor 0 - Not Applicable
Lijkt allemaal dus wel mee te vallen in de sneeuw. Of zie ik het verkeerd en is het rijden met deze M+S in de winter(sport) vragen om problemen?
Geplaatst: 28.07.2009 - 15:11
door Sailor
Volgens mij is de Latitude Tour HP zeker geschikt voor in de sneeuw. Het is ten slotte een M+S band. Alleen heeft deze geen sneeuwvlok aanduiding waardoor het niet een winterband pur sang is. Een echte winterband heeft zachter rubber en kleine groefjes in elke nop en houdt in winterse omstandigheden dus langer grip.
Met de Tour HP zul je ook niet snel in de problemen komen. Ik ben er wel van overtuigd dat als het er echt op aankomt (slip of noodstop) de winter versie beter is. De vraag is wat wettelijk kan/mag. De wet schrijft meestal dat je gepast rubber gezien de weersomstandigheden moet hebben. Nu is natuurlijk de vraag wat gepast is. Als je een 2WD auto met winterbanden vergelijkt met een 4WD met M+S is beide denk ik 'passend' in de winter voor wat de wet betreft.
Geplaatst: 28.07.2009 - 15:55
door jeroen cc70
Dat is precies wat ik ook dacht. Ben ook met je eens dat in echte noodsituaties in zwaar winterweerof zeer stijle besneeuwde helling de winter versie van de Lattitude net iets beter zal presteren, logisch.
Wat je schrijft over de kleine groefjes in elke nop, dat heeft de Tour HP toch ook? Of zie ik het verkeerd?
Zo te zien heeft de Alpin HP nog een iets grover profiel en meer groefjes:
Maar ben wel benieuwd naar de capaciteiten van de tour HP in de sneeuw, denk dat die best wel eens heel erg goed zouden kunnen zijn, zoals jij ook al zegt, ze heten niet voor niets M+S en Michelin praat over improved snow handling.
Geplaatst: 28.07.2009 - 20:53
door nicolo
Afgelopen winter met de Tour HP prima de occasionele sneeuw doorgekomen, aangenaam verrast: goede tractie, geen schuivers. Maar uiteraard geen echte "wintersport"band.