Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.04.2009 - 23:22
door Hapee
@edraket
Dat verwacht ik ook van een serieuze tuner. Maar het mankement doet zich voor bij koude motor (en lage buitentemperaturen). Als we er nu vanuit gaan dat Fasttech met warme motor heeft gemeten? JacoS80 zal naar ze toe gereden zijn, software geladen, proefrit gemaakt. Motor zeker niet koud. Ergo: probleem doet zich niet voor! Of ben ik nu eigenwijs?
Geplaatst: 08.04.2009 - 05:55
door JacoS80
@hapee & @raket,
Inderdaad is de LMM gemeten, bij warme motor, en was deze nog ruim binnen de marges. Ik ga het gewoon proberen baat het niet dan schaadt het ook niet.
Geplaatst: 08.04.2009 - 17:33
door Hapee
We blijven nieuwsgierig
Geplaatst: 08.04.2009 - 18:20
door JacoS80
Na jouw berichtje te hebben gelezen heb ik 'm gelijk ff omgeruild.
Ben benieuwd aankomende dagen, we gaan het beleven.
Geplaatst: 08.04.2009 - 20:19
door edraket
Hapee schreef:@edraket
Dat verwacht ik ook van een serieuze tuner. Maar het mankement doet zich voor bij koude motor (en lage buitentemperaturen). Als we er nu vanuit gaan dat Fasttech met warme motor heeft gemeten? JacoS80 zal naar ze toe gereden zijn, software geladen, proefrit gemaakt. Motor zeker niet koud. Ergo: probleem doet zich niet voor! Of ben ik nu eigenwijs?
Nee hoor, alleen een gezonde dosis achterdocht

Ik denk dat een lmm zowel bij koude als warme motor hetzelfde meet, tenzij de elektrische verbinding toevallig bij koude motor wat minder zou zijn, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Geplaatst: 08.04.2009 - 20:20
door edraket
JacoS80 schreef:Na jouw berichtje te hebben gelezen heb ik 'm gelijk ff omgeruild.
Ben benieuwd aankomende dagen, we gaan het beleven.
Doet het probleem zich voor met redelijk wat turbodruk, of rijd je altijd met een zijden voetje 's als de auto nog koud is. Ik kan me voorstellen dat de laaddruk nog iets hoger is als de motor nog koud is en dan net buiten het kenveld loopt.
Geplaatst: 09.04.2009 - 00:20
door Hapee
@edraket
Je hebt volkomen gelijk. Ik ben wat achterdochtig. Waarschijnlijk komt dat doordat ik nog uit het tijdperk kom dat een monteur geleerd had na te denken en niet alleen maar keek naar de uitslag van de computeranalyse ("ik krijg geen foutmeling, DUS alles is in orde") of op z'n laptop (ja, ik weet ik word een oude z.k

). Nu even terug naar het topic. Temperatuur heeft invloed op alle materialen, zeker op gevoelige metalen als platinum. Het geleidt als de beste, maar als het maar ook enigszins vervuild is gaan er vreemde dingen gebeuren. En daarnaast staan de LMM's van Bosch niet bekend als de meest degelijke (hier spreekt ervaring). Dus het experiment met een andere LMM is meer dan op z'n plaats. Zoals eerder gezegd "baat 't niet, dan schaadt 't niet.
Geplaatst: 09.04.2009 - 06:50
door JacoS80
edraket schreef:JacoS80 schreef:Na jouw berichtje te hebben gelezen heb ik 'm gelijk ff omgeruild.
Ben benieuwd aankomende dagen, we gaan het beleven.
Doet het probleem zich voor met redelijk wat turbodruk, of rijd je altijd met een zijden voetje 's als de auto nog koud is. Ik kan me voorstellen dat de laaddruk nog iets hoger is als de motor nog koud is en dan net buiten het kenveld loopt.
Ik rij 's morgens altijd rustig met een zijden voet probeer ik 'm onder de 2500rpm te houden, het schiet niet op maar ik ben nu eenmaal opgevoed met het idee dat een koude motor eerst rustig warm gereden moet worden.
Geplaatst: 09.04.2009 - 14:25
door JacoS80
Vanmorgen bij 9 graden geen probleem maar goed het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij temperaturen onder de 7 graden. Nu hopen dat het morgenochtend onder de 7 graden is en ik dus positief nieuws te melden heb.
Voor zover deze update.
Geplaatst: 09.04.2009 - 22:34
door Hapee
@ JacoS80
Voorlopig gaat 'ie goed. Maar ................................... eerst beren schieten en dan pas huiden verkopen [-o<
Geplaatst: 20.04.2009 - 23:39
door Hapee
@ JacoS80
Hoe staat 't ermee? Doet 'ie nog steeds?
Geplaatst: 21.04.2009 - 20:33
door JacoS80
Het is nog steeds een dramaatje, er is geen peil op te trekken.
Soms is het dagen weg en dan is het weer 2 ochtenden achter elkaar raak.
Het lijkt met het uitwisselen van de LMM wel wat beter te zijn geworden, daarentegen zijn de buitentemperaturen ook gestegen en is het dus minder koel 's morgens.
Ik weet het ff niet meer, misschien toch de laaddruksensor vervangen.
Geplaatst: 24.04.2009 - 18:39
door JacoS80
Vandaag met een warme motor op de snelweg met een aanhanger achter de auto bij deellast wederom voornoemde storing. Je zou toch zeggen dat het met 19 graden niet echt koud is. De storing treed op bij deellast tussen de 2200 en 2500 toeren.
Wie het weet mag het zeggen.