Olie kwijt!

Geproduceerd bij NedCar in Born
MDA
5th Gear member

Barry (Grillmeister) schreef:
MDA schreef:Even een update hoe het allemaal is afgelopen:

Het was inderdaad de krukaskering. Alles is er af gegaan: bak, koppeling, vliegwiel.

Keering vervangen, checken of het vliewiel niet te veel speling had (was ok). Nu de koppeling er toch af was is meteen ook de koppeling (Platen en drukgroep) vervangen.... 750 euro verder en de V40 kan weer een tijdje goed mee!

:-)
Heb ik ook vorig jaar gehad, bij de superband in leidschendam laten doen, incl nieuwe koppelingsplaten en drukgroep was ik €375,- kwijt.
Bij Niham was ik veel meer kwijtgeweest, die wilde me trouwens gewoon op pad naar Oostenrijk sturen met 5 liter olie in mijn kofferbak omdat ik pas na drieweken geholpen kon worden...
Wow... das niet duur! mijn garage *geen dealer* is normaal gesproken niet duur, maar van 375 sta ik wel te kijken.

Bij mij was het eerst wel een zoektocht naar waar de olie vandaan kwam, dus die uren hebben er ook in gezeten... maar ach: die nieuwe koppeling is wel weer heerlijk, en hij kan weer een tijdje mee.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
vin940
4th Gear member

Barry (Grillmeister) schreef:
MDA schreef:Even een update hoe het allemaal is afgelopen:

Het was inderdaad de krukaskering. Alles is er af gegaan: bak, koppeling, vliegwiel.

Keering vervangen, checken of het vliewiel niet te veel speling had (was ok). Nu de koppeling er toch af was is meteen ook de koppeling (Platen en drukgroep) vervangen.... 750 euro verder en de V40 kan weer een tijdje goed mee!

:-)
Heb ik ook vorig jaar gehad, bij de superband in leidschendam laten doen, incl nieuwe koppelingsplaten en drukgroep was ik €375,- kwijt.
Bij Niham was ik veel meer kwijtgeweest, die wilde me trouwens gewoon op pad naar Oostenrijk sturen met 5 liter olie in mijn kofferbak omdat ik pas na drieweken geholpen kon worden...
En is wel een behoorlijke garage om voor dat soort daar te laten doen....
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Ik ben niet enthousiast over alles wat ze daar doen maar dat was wel goed en goedkoop te regelen.. (wellicht een vriendenprijsje omdat mijn pa daar kind aan huis was/is)
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
ketfenger
Starter

Ik heb ook last gehad van olielekkage. Oplossing was ... nieuwe rubber voor olievuldop. Artikelnummer voor V40 fase 1 (1997) is 940096, prijs € 3,40. De oude rubber was hard geworden en de olie perste zich naar buiten. Na vervanging van het rubber was de olielekkage verholpen. Vervolgens bij de autowassette de onderkant schoongespoten. Lekkage verholpen en geen verbrande olielucht meer.
beginner
1st Gear member

Nu heb je wel de oliekeerring vervangen omdat ie er uit lag, maar wat was de oorzaak dat ie er uit lag? Te hoge carterdruk omdat je oliecarterventilatie verstopt zit?
Als dat zo is dan ligt ie binnen aanzienlijke tijd er weer uit.
MDA
5th Gear member

Oei... oud topic van mij dat ineens weer boven komt drijven.

Nee, de carterventilatie is niet verstopt. De keering was gewoon versleten. Vanaf de dag dat ik em had heeft ie wel wat olie verbruikt, maar wel een gewone hoeveelheid (1 liter iedere 5 a 10.000 km). Toen het snel erger begon te worden zijn we echt naar de bron gaan zoeken, en dit bleek het te zijn. Nu, 1 jaar en 25.000 km verder is het nog steeds allemaal prima, en hij verbruikt echt geen druppel olie. Tussen de beurten door wel gecheckt, maar hij had echt geen druppeltje nodig.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”