ik wil een volvo 740 kopen waar moet ik eigenlijk opletten ?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Guestuser

goeden avond wat betrefd de km stand deze is 205.000km en ik blijf er nog steeds bij dat 1500 euro niet veel is ik heb op marktplaats gekeken daar vragen ze voor een bj 1990 nog tussen de 1500 en 2500 euro en soms zijn ze nog ouder en mijn auto heeft de nodige vernieuwingen gehad
maar we wachten af jullie horen het wel
groetjes
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

eddie schreef:ik weet misschien nog 1
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=51300
AH!
een site waar de breedte wel goed staat!
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Mijn vader had voor zijn v90 een 740 turbo intercooler ('87) op LPG. Na 3 ton is de kop eraf geweest voor revisie en vervolgens is er nog ruim 4 ton bijgezet(in 11 jaar!). Verder 1x ooit turbo kapot geweest (is toen gelast geloof ik)
de 740 loopt dus prima op LPG :D
Ik moet er wel bij vertellen dat op het einde er iedere dag (500km) er 1 liter (ALDI) olie bij moest... :oops:
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

+++t blijft behelpen+++ schreef:
eddie schreef:ik weet misschien nog 1
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=51300
AH!
een site waar de breedte wel goed staat!
Inderdaad een stuk beter leesbaar........
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

corh schreef:goeden avond wat betrefd de km stand deze is 205.000km en ik blijf er nog steeds bij dat 1500 euro niet veel is ik heb op marktplaats gekeken daar vragen ze voor een bj 1990 nog tussen de 1500 en 2500 euro en soms zijn ze nog ouder en mijn auto heeft de nodige vernieuwingen gehad
maar we wachten af jullie horen het wel
groetjes
Dat ze te koop staan is een slecht teken, als de prijs goed is zijn ze snel weg. Persoonlijk vindt ik 1500euro veel geld voor een kale witte. Het bouwjaar maakt niet uit maar met zoveel keuze op marktplaats kun je er maar beter onder gaan zitten met de vraagprijs. Mijn voorkeur zou in ieder geval uitgaan naar een wat completere uitvoering en ze hebben allemaal goed onderhoud gehad....... :?
Gr. Marcel
Guestuser

ik weet niet wat die gene er voor hebben wil,waar ik de link naar gezet heb
hij komt over 6 weken vrij
als je er belang bij hebt kan ik wel even pm'"en naar hem
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

moest ie zitten dan?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Guestuser

grapjas
er staat bij de link dat de auto niet meer nodig is over 6 weken omdat er een nieuwe gekocht word,zodoende
grtz
Gebruikersavatar
Volvokoen
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.02.2006 - 13:34
Locatie: Groningen

Ik heb nog een 740 Sedan Diesel van 1991 gehad met een VW-motor in en met 150000km. Ik hoor iedereen lovend spreken over die 740's, maar geldt dat ook voor die diesels? Want, ik heb die auto aan 175000km mogen wegdoen, omdat er olie in de verbrandingskamer lekte. Die motor was niets waard.
Verder: ook probleem gehad met de brandstofmeter die het begon te begeven. Het hielp wel om hard op het dashboard te slaan...dan sloeg ie opeens wakker :D

De wegligging: hmm, ik dacht dat die goed was totdat ik mijn huidige 760GLE van 1990 gekocht heb. Man, man, wat een verschil: die 760 heeft een supervering en een superwegligging waardoor hij zowel bij lange rechte stukken als in de bochten veel rustiger aanvoelt dan die 740. Die 760 rijdt dan ook echt als een limousine en veel aangenamer dan die S60's en S80's. Verder stuurt die 760 veel directer en scherper dan die 740.

Dus, mijn conclusie is: als je een 760 Estate vindt, dan ben je beter van die te nemen dan een 740, maar misschien zijn anderen het niet met mij eens en dan ben ik wel heel nieuwsgierig waarom.
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

Wij hebben ook een 740 diesel gehad, ne hadden ook veel last met de motor.

Blok vervangen en na verloop van tijd ging deze ook weer stuk,
uit navraag bleek dat de diesel blokken erg onbetrouwbaar waren/zijn.

daarna 740 2.3 carb. gekocht lange tijd meegereden maar zochten er 1 op gas.

Hebben nual ff een 740 2.3 injectie op gas. Loopt perfect maar wordt als het goed is vanmiddag verkocht in verband met aanschaf 850 op gas.

Vonden het altijd wel een goede auto
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20764
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

De 6 cylinder dieselmotoren in de 200 en de 700 serie zijn oorspronkelijk VW blokken. En werden ook geleverd in de VW LT en enige MAN-busjes.

In principe zijn dit goede blokken. Alleen hebben ze meer preventief onderhoud nodig dan je van een dieselblok zou verwachten. Daarnaast moet je deze blokken rustig warmrijden, en dat is niet vaak gebeurt.
Ik ken er een stuk of wat die zonder problemen meer dan 350.000 hebben gereden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Dat van die 760 sedan kan kloppen, Volvokoen dat was er een met een multilink achteras.

Helaas zitten in ALLE estates een starre as
En 740 estate rijdt dus hetzelfde als een 760 estate.
even afgezien van de motor.

Pas in de latere 940's en 960's estate is er wat gegwijzigd aan de achterwielophanging.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Volvokoen
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.02.2006 - 13:34
Locatie: Groningen

[quote="+++t blijft behelpen+++"]Dat van die 760 sedan kan kloppen, Volvokoen dat was er een met een multilink achteras.

Helaas zitten in ALLE estates een starre as
En 740 estate rijdt dus hetzelfde als een 760 estate.
even afgezien van de motor.

Pas in de latere 940's en 960's estate is er wat gegwijzigd aan de achterwielophanging.[/quote]

Dank je wel. Weer wat bijgeleerd.
Volvo 760GLE B280F PRV-motor, AW71-transmissie van 1990 en 192d km: wit met dunne blauwe zijstreep
cane corso
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
Locatie: poortvliet (zeeland)
Contacteer:

Heb zelf met veel plezier een 940 estate td gereden ; super auto !!!!! nadeel is dat je met een 3500 toeren zo rond de 130/135 rijdt. Maakt dus veel toeren als je wat harder wilt ; voelt dan ook niet meer lekker aan. Of je' mop z'n ziel trapt. Reed er een 50.000 pj mee; ook veel op zonnebloem olie gereden. Verkocht aan een kennis met 500.000 km erop; rijdt ook nog te vreden rond . Rookt wel behoorlijk bij het starten en een l olie op de 1000 km. Meeste 7 en 9 series hebben er te veel km's opzitten en zijn wat uit gewoond. Over gestapt naar V70 tdi ; is gewoon veel comfortabeler . Alleen wat minder bagage ruimte
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
JeeGuu
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:45
Locatie: veghel

Ik rijd al jaren volvo vanaf 1980 en altijd op gas, het rijdt en reed altijd geweldig een beetje vermogens verlies maar dat moet geen probleem zijn, als je wil scheuren moet je iets anders rijden (had als laatste een simca 1308 GT veel pk's pullman bekleding enz reed als een speer en stuurde als een speer en viel na vijf jaar uit elkaar als een speer) Ik snap niet wat er op gas tegen is. In mijn 242 van 76 gas ingebouwd (B20) jaren meegereden, vervolgens 240 van 80 gas ingebouwd (b21) reed prima.vervolgens 740 van 86 carb versie starte op gas deed het ook prima (b23 vialle verdamper) dan 740 inj (b23 ag verdamper)van einde 89 starte op benz dan Gas als je tijdens het overschakelen van benzine naar gas teveel het gas indrukte kreeg je backfire ,ik kan je vertellen het is een klap alsof je het gehele achter terrein verliest . Dus met een injectie motor en verdamper heb je kans op backfire, maar het rijdt zeker niet slecht en het bijkomende is je laat je auto niet staan als je eventjes iets moet gaan halen of iemand vraagt of dat je wil rijden want het kost bijna niets.Gas is bij een al ingebouwde installatie al bij 10000 km per jaar aantrekkelijk. Veel suk6 JeeGuu
cane corso
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
Locatie: poortvliet (zeeland)
Contacteer:

Gas rijdt zeker super ; als een 9 serie neemt zit er vaak een G3 lpg installatie in. Wordt auto rijden nog leuker.
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

cane corso schreef:Gas rijdt zeker super ; als een 9 serie neemt zit er vaak een G3 lpg installatie in. Wordt auto rijden nog leuker.
Ciao Eric
Helaas Pindakaas..

G3 is pas mogelijk vanaf 95 dus die vlieger gaat niet op...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:
cane corso schreef:Gas rijdt zeker super ; als een 9 serie neemt zit er vaak een G3 lpg installatie in. Wordt auto rijden nog leuker.
Ciao Eric
Helaas Pindakaas..
G3 is pas mogelijk vanaf 95 dus die vlieger gaat niet op...
Heb G3 op een 1994 940 gezien, via Lean Mesman uit Son ingebouwd
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

met plaatje er bij?

want het kan alleen van Modeljaar 95
Het wordt wel eens verkocht, maar dat is echt ZELDZAAM.
vaak wordt je opgelicht.

Maar het kan, want Mesman is een goeie gasbouwer
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”