Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:32
door RPS
Ed, waar zit die droger dan?
Ik heb vast aan de condensor wel een soort van droger zitten.
Bedoel je deze?
Zal wel even een foto van mijn oude maken.
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:45
door RPS
Hier is het goed te zien
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:45
door Bobbl
edraket schreef:RPS schreef:Ik heb zojuist de condensor eruit gehaald.
Een werkje van niets !!!
Morgen een nieuwe halen, eronder zetten en weer laten vullen.
En als het goed is kan deze jongen vrijdag weer in een gekoelde auto rijden.
Mijn condensor is trouwens van Volvo, niet van Nissens( staat er in ieder geval niet op)
Ik zou ook zeker de droger vervangen. Als het systeem open is geweest moet deze altijd vervangen worden.
Condensor + droger + verzendkosten kost 171,- euro bij Winparts.
Is een droger/filter, dus altijd vervangen!
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:45
door edraket
Hij zit aan de bijrijderskant aan de condensor vast. Hiervoor kun je het best een nieuwe bestellen.
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:46
door RPS
En zo kun je het onder de auto weghalen.
Wel even de auto opkrikken.
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:50
door RPS
Dan is dat dus inderdaad de droger.
Ik ga er morgen 185 euro incl. BTW voor betalen.
Uit voorraad leverbaar.
Winparts is iets goedkoper, maar er zitten geen pakkingen/afdichtingen bij.
En ik moet de zending afwachten.
Geplaatst: 21.04.2009 - 21:51
door RPS
Is trouwens tevens de lagedrukbeveiliging.
Geplaatst: 21.04.2009 - 22:06
door toppertje
edraket schreef:toppertje schreef:ik heb vorig jaar mijn condensor vervangen
dit was een"hella"
en koste 156euro
Zaten alle o-ringen nieuw bij de condensor, of moet je die er apart bij kopen?
was geheel compleet.
incl. de droger.
Geplaatst: 21.04.2009 - 22:49
door edraket
RPS schreef:Dan is dat dus inderdaad de droger.
Ik ga er morgen 185 euro incl. BTW voor betalen.
Uit voorraad leverbaar.
Winparts is iets goedkoper, maar er zitten geen pakkingen/afdichtingen bij.
En ik moet de zending afwachten.
heb je dat bij Winparts nagevraagd? Dat was dus ook nog mijn vraag. Het gaat alleen om 4 o-ringen als ik het goed heb.
Waar haal jij het dan vandaan?
Geplaatst: 22.04.2009 - 19:29
door 24AB2
1 - t.a.v. apparaat (bij)vullen AC : tjsa , kan alleen afgaan op datgene wat ik gezien en gehoord heb ( kan als je het wilt weten wel even terug gaan en het model / type navragen )
2 - zijn afbeeldingen voor het vervangen van de condenser ( wel gezien dat ik er 1 vergeten ben ( klaarblijkelijk hoef je alleen de onder beschermplaat weg te halen voor het verwijderen van de condenser ( zag op een foto dat je het complete voorfront / bumper had verwijderd
3 - zag dat een topic van mij is verwijderd ( wellicht zag de Admin/Mod dit als reclame hetgeen mij bevreemd aangezien ik niet in die branche werkzaam ben en alleen de prijs van het bijvullen heb genoemd ( = 55 euro ex ) en niet de garage waar ik het heb laten doen )
Geplaatst: 22.04.2009 - 19:54
door edraket
RPS schreef:Hier is het goed te zien

Sjips, heb net de condensor eruit gehaald, en zie dat er bij mij een ander type is geplaats. De droger is veel langer en een soort van geintegreerd naast de condensor. Morgen wordt de winparts condesnor en droger afgeleverd, ben bang dat het een teleurstelling wordt. Mijn auto is MY2006.
Geplaatst: 23.04.2009 - 19:08
door RPS
Het is weer in orde !!
Ik kan weer gekoeld rijden.
Demonteren en inbouwen steldt niets voor.
Ik moest alleen de leiding vanaf mijn oude droger naar de koppeling overzetten. De nieuwe aansluiting was kleiner.
Verder zat alles erbij. Ik heb de condensor gehaald bij Autotemp in Hengelo .
In totaal heeft dit grapje mijn € 275,- gekost incl. vullen van koudemiddel en olie.
Jongens dit is voor een ieder aan te raden.
Om op de vraag van Edraket terug te komen: Ik heb een mail naar Winparts gestuurd, deze hadden de ringen niet in het assortiment zitten.
Vandaar ben ik naar Autotemp gegaan. Is mooi in de buurt en op vooraad.
Geplaatst: 23.04.2009 - 19:22
door Gast
edraket schreef:Sjips, heb net de condensor eruit gehaald, en zie dat er bij mij een ander type is geplaats. De droger is veel langer en een soort van geintegreerd naast de condensor. Morgen wordt de winparts condesnor en droger afgeleverd, ben bang dat het een teleurstelling wordt. Mijn auto is MY2006.
Je hebt vast wel meer foto's gemaakt van de demontage.
ZIEN.....

Geplaatst: 23.04.2009 - 19:49
door edraket
Niet van de demontage. Ik zal wel een fotootje maken van de condensor met geintegreerde droger. Maar ik denk niet dat dat voor jou van toepassing is. Jij hebt immers nog het "oude model" motor.
Geplaatst: 23.04.2009 - 19:52
door edraket
RPS schreef:Het is weer in orde !!
Ik kan weer gekoeld rijden.
Demonteren en inbouwen steldt niets voor.
Ik moest alleen de leiding vanaf mijn oude droger naar de koppeling overzetten. De nieuwe aansluiting was kleiner.
Verder zat alles erbij. Ik heb de condensor gehaald bij Autotemp in Hengelo .
In totaal heeft dit grapje mijn € 275,- gekost incl. vullen van koudemiddel en olie.
Jongens dit is voor een ieder aan te raden.
Om op de vraag van Edraket terug te komen: Ik heb een mail naar Winparts gestuurd, deze hadden de ringen niet in het assortiment zitten.
Vandaar ben ik naar Autotemp gegaan. Is mooi in de buurt en op vooraad.
Ik heb vandaag de condensor weer terug gestuurd naar Winparts. Een beetje onnozel misschien, maar ik vind wel dat een onderdelen leverancier moet weten welk type in mijn auto zit. Ben erg benieuwd hoelang het duurt voordat ze mijn geld terug sturen. Heb ook gevraagd of ze de retour porto kosten willen betalen. Is toch redelijk of niet? Als zij iets afsturen moet ik het immers ook betalen.
Als het goed is komt morgen een exemplaar van hella binnen. Deze heeft de geintegreerde droger en zou de juiste moeten zijn.
Geplaatst: 23.04.2009 - 21:57
door Gast
edraket schreef:Niet van de demontage. Ik zal wel een fotootje maken van de condensor met geintegreerde droger. Maar ik denk niet dat dat voor jou van toepassing is. Jij hebt immers nog het "oude model" motor.
MY 2006
Volgens mij is er geen verschil met uitzondering van vermogen.
Geplaatst: 23.04.2009 - 22:01
door RPS
Mij nieuwe condensor is ook een Hella, maar mijn auto is van bouwjaar 2001.
Ed, laat even een foto zien van je oude condensor ! Ben benieuwd.
Geplaatst: 23.04.2009 - 22:28
door edraket
AlexV70 schreef:edraket schreef:Niet van de demontage. Ik zal wel een fotootje maken van de condensor met geintegreerde droger. Maar ik denk niet dat dat voor jou van toepassing is. Jij hebt immers nog het "oude model" motor.
MY 2006
Volgens mij is er geen verschil met uitzondering van vermogen.
Jazeker wel. Ik heb het blok met af fabriek roetfilter. Dat is een gewijzigd blok. Andere injectoren, 6 bak, wervelklep, andere motor sturing, lagere compressie, hogere inspuitdrukken, 30.000 km service interval, andere carter ventilatie en dus blijkbaar ook een andere condensor.
De handgeschakelde is vanaf my2006 met de nieuwe motor uitgerust, de automaat pas vanaf eind 2005.
Geplaatst: 23.04.2009 - 22:35
door Gast
Blijkbaar heb jij je erin verdiept.

Welk motortypenr. heb jij op het distributiedeksel staan?
Mij is namelijk anders verteld, zal binnen kort even in VADIS kijken.
Geplaatst: 23.04.2009 - 22:39
door edraket
Jouw motortype staat niet in Vadis! Die gaat maar tot 2004, of hooguit tot my2005.
Ik heb de D5244T5. Bij MY2006 hebben ze alle 163 pk versies alvast 2.4D genoemd ipv D5. Later volgde de blokaanpassingen. Er zijn ook 2.4D versies in omloop met 163 pk en nog de handgeschakelde 5 bak.
pas met een 6 bak heb je ook het nieuwe blok, zowel aut als handgeschakeld.
Overigens is met de introductie van het nieuwe model ook een long-life olie in samenwerking met Castrol "ontwikkeld". Deze is beter voor het roetfilter en kan tevens dus 30.000 km mee. Die olie is moeilijk aan te komen buiten de dealer, maar heb een goed adres gevonden. Denk dat je met deze olie de interval van een oer D5 ook kunt oprekken tot 30.000 km omdat het principe van het blok niet is veranderd. Dit uiteraard wel onder voorbehoud.
En inderdaad ik heb me erin verdiept
