Pagina 2 van 5
Geplaatst: 30.07.2009 - 20:43
door aertssenhjc
Daar ben ik niet mee eens. Maare 2001 2.4? waar blijft mijn sleutel?

Geplaatst: 30.07.2009 - 23:56
door edraket
Groot is hij zeker!
Geplaatst: 31.07.2009 - 11:55
door aertssenhjc
groot is relatief

Geplaatst: 31.07.2009 - 13:36
door edraket
aertssenhjc schreef:groot is relatief

Klopt. Ik bedoel tov van de originele sleutel en ab of klapsleutels tov de concurrent

Geplaatst: 31.07.2009 - 17:53
door Oceanracer
VW heeft idd een schitterende klapsleutel. Dat is heel wat anders dan die baksteen van Volvo. Ik gebruik de losse AB wel.

Geplaatst: 24.11.2009 - 16:59
door marcelV70R
dus als ik het goed begrijp heb je een nieuwe klapgedeelte
met ongeslepen baard, geslepen, en door de dealer ingeleerd voor totaal €130!!
mijn klapgedeelte is nl "lam"
kan nu op E-bay een compleet nieuwe ab met ongeslepen baard kopen
voor €45 incl. codes om hem in te leren(volgens verkoper!!)
is natuurlijk wel veel goedkoper dan de dealer
moet hem alleen ff ergens laten slijpen!!
Marcel
Geplaatst: 24.11.2009 - 17:43
door Welles
Dat er codes bijzitten om in te leren is onzin. Dat kan echt niet anders dan door de dealer die hem aan de computer hangt. Trap er niet in a.j.b.
Geplaatst: 24.11.2009 - 17:54
door JeroenSpock
marcelV70R schreef:Mijn klapgedeelte is nl "lam"
kan nu op E-bay een compleet nieuwe ab met ongeslepen baard kopen
voor €45 incl. codes om hem in te leren
Maar alleen dat bovenste klapdeel vervangen, daarvoor hoeft de code toch niet opnieuw geprogrammeed worden? Die van mij is ook lam, blijft niet meer ingeklapt zitten.
Geplaatst: 24.11.2009 - 18:11
door Welles
Daarvoor hoeft idd de afstandsbediening niet ingeleerd te worden. Maar de nieuwe startonderbreker-chip in het sleutel-deel wel!
Geplaatst: 24.11.2009 - 18:15
door Medusa
De startonderbreker transponder zit mee in het voorste klapgedeelte.
Dus aangezien die wijzigt moet de sleutel opnieuw ingeleerd worden door de dealer.
Geplaatst: 24.11.2009 - 19:47
door aertssenhjc
jep... dit is een deel. Transponder én sleutel..
Geplaatst: 24.11.2009 - 21:04
door JeroenSpock
Ik heb hem losgemaakt om het zand er tussen weg te spoelen met water. De auto start wel gewoon dus ik heb weer mazzel gehad blijkbaar. Ik kreeg het sleutel gedeelte al niet verder los om te kijken of er een veertje ergens niet goed zat ofzo, maar dat ding zit hardstikke vast.
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:05
door Medusa
Zo, ik heb me vandaag een beetje uitgeleefd. Heb een doosje klaspleutels gekocht om uit te proberen en wat blanco lemetten.
Na een hoop gepriel, geboor en gedremel (alle blancos moesten aangepast worden) heb ik nu drie werkende klapsleutels voor de auto.
Voor de geinteresseerden, ik heb nog 2 afgewerkte klapsleutels over. Met blanco lemmet klaar om geslepen te worden en de oude transponder uitgeboord.
Is kwestie van transponder uit sleutel te snijden, in dat gaatje te plaatsen, printplaatje overzetten en sleutel laten slijpen.
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:07
door Medusa
en de rest van de fotos
Geplaatst: 18.12.2009 - 13:34
door ivoandriessen
Is het eenvoudig te doen om een blanco lemmet eraan te zetten? En waar heb je deze vandaan. Heb nog een klapsleutel liggen die ik van een blanco lemmet moet voorzien, maar heb geen diee waar deze te krijgen.
Geplaatst: 18.12.2009 - 13:45
door Medusa
Een uurtje dremelen en vijlen. Je slijpt eerst de sleutel eraf, dan maak je een gleuf in het restant van het knipsysteem. Vervolgens slijp je een stuk van die blanco af en vijl je bij tot dat din in de sleuf past. Vervolgens met wat flux , tin en een brazeerpen de boel in elkaar zetten en rustig laten afkoelen terwijl je het met een tangetje gepositioneerd houdt.
Die blancos koop je bij de sleutelmaker of bij een groothandel.
Geplaatst: 18.12.2009 - 16:05
door s3wage
Is er ook iemand die klapsleutels maakt van gewone sleutels voor A-technischi zoals ik die geen geld als water hebben om volvo nederland te steunen ?
Geplaatst: 18.12.2009 - 17:40
door ivoandriessen
Voor de A-technischi is het in principe ook eenvoudig te doen.
Koop een klapsleutelmet blanco sleutelbaard (hierboven was een aanbieder). Ikzelf heb er via E-bay een uit australië laten komen. Vervolgens laat je de sleutel door een sleutelspecialist graveren/insnijden (erg makkelijk als je de sleutelcode van je auto hebt, stond bij mij in het instructieboekje). Vervolgens snijd je voorzichtig de transponder (het "zendertje" voor je startblokkering) uit een van je oude sleutels en plaats je deze in het sleutelstuk van de klapsleutel.
Er staat een uitgebreide handleiding met foto's bij de handleidingen.
Er komen zo geen technische dingen om de hoek kijken, ik ben in totaal € 60 kwijt geweest. € 40 voor de sleutel en € 20 voor insnijden.
Geplaatst: 18.12.2009 - 17:48
door s3wage
Oke duidelijk ! ik ga er eerst maar is is een klapsleutel zoeken met blanke baard.
Bedankt !en Hoogachtend.
Geplaatst: 06.09.2011 - 11:22
door Morgenstond
Dankzij user CeeBee ben ik ook aan de slag gegaan met dit project. De dealer twijfelt ook erg of het kan, maar volgende week gaan we het zien. Omdat het bij anderen ook gelukt is ga ik ervan uit dat het wel kan.
CeeBee neemt overigens het soldeerwerk voor de paniekknop voor zijn rekening...