Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.05.2009 - 10:21
door Oceanracer
Afdraaien mag niet meer? Weer wat nieuws! De schijven moeten na het afdraaien natuurlijk nog wel voldoende dik zijn, maar wat zou er anders op tegen zijn? Door het afdraaien worden ze natuurlijk wel dunner, waardoor de kans op opnieuw kromtrekken wel wordt vergroot.

Geplaatst: 11.05.2009 - 11:26
door Wolfs XC
Welke diameter schijven heeft een D5 aan de voorzijde? 302 0f 280?

afdraaien

Geplaatst: 11.05.2009 - 11:42
door Amerikaan
Afdraaien mag nog wel maar niet OP de auto zoals door iemand werd gesuggereerd.
Daarmee zou je een naafafwijking kunnen corrigeren..

Geplaatst: 11.05.2009 - 12:08
door Oceanracer
Aha, ik dacht al... :D

Geplaatst: 03.12.2009 - 09:51
door RGiezen
Ik heb een S60 waarbij na 145k de schijven en blokken voor zijn vervangen. Sindsdien elke keer trillingen. Garage weet niet meer wat te doen. Bij nieuwe originele Volvo schijven begint t al na ca 7.000km.
Naven zijn goed. Volvo zegt dat ze het probleem niet kennen. Dit forum lijkt het tegendeel te beweren.

Re: afdraaien

Geplaatst: 03.12.2009 - 10:05
door Ramon&Ramon
Amerikaan schreef:Afdraaien mag nog wel maar niet OP de auto zoals door iemand werd gesuggereerd.
Daarmee zou je een naafafwijking kunnen corrigeren..

Wat is er mis met het afdraaien van schijven aan de auto?
Met de zeer moderne huidige apparatuur is daar niets mis mee.


Het trillen van de remmen na het vervangen van de schijven ligt meestal aan de manier van monteren..vuil of roest niet goed verwijderen is dan de oorzaak.

Geplaatst: 03.12.2009 - 11:08
door edraket
Heb ook nog nooit gehoord dat afdraaien aan de auto niet meer mag. Lijkt me een broodje aap verhaal. Zoals Ramon al zegt zijn de originele schijven erg goed mits ze goed gemonteerd worden. Vaak heb je last van kromme schijven als er immitatie wordt gemonteerd.

Geplaatst: 03.12.2009 - 20:29
door toppertje
schijven draai je toch niet ad auto af?
daar is een draaibank voor toch?

Geplaatst: 03.12.2009 - 20:32
door Amerikaan
Uiteindelijk bleek het toch de naaf te zijn, want het probleem is recentelijk weer ontstaan en opgelost..
De speling mag 0,03 zijn en bleek 0,3 te zijn. Dat kon een Utrechtse Volvo garage niet vinden!

Re: afdraaien

Geplaatst: 03.12.2009 - 21:13
door hadico
Amerikaan schreef:Afdraaien mag nog wel maar niet OP de auto zoals door iemand werd gesuggereerd.
Daarmee zou je een naafafwijking kunnen corrigeren..



Mooiste is juist DAT je een naafafwijking/schijfslingering corrigeerd mits de slingering van de naaf los gemeten binnen de tolerantie valt deze methode word zelfs door VNL aanbevolen bij probleemauto's wat betreft trillingen.