Numbers, Numbers, Numbers.

Geleverd vanaf 2003
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Ik herken het wel hoor Paul, wellicht dat het onderstel van de V50 net ietsjes breder is en in samenwerking met brede banden gevoeliger is voor sporen.
Het lijkt er nu bij mij alleen op bij 215 i.p.v. 205 banden dat het minder geworden is, vreemd maar waar.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

@Paul, volgens mij heeft ie geen xenon dus dat kan het niet zijn. :D
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Haha, ik heb inderdaad geen ksenon. Ik heb me bijna laten overhalen tot een Xenon-achtig setje van €130 met ontstoorders voor de boordcomputer maar ik waag mezelf niet aan dat spul. Ik ben zunig op m'n nieuwe autootje.

Vreemd dat er verschillende ervaringen zijn met die spoorvorming, ik merk het echt behoorlijk. En in tegenstelling tot de ervaringen van mijn naamgenoot heb ik bij de V40 de ervaring dat ik op de snelweg nooit moest bijsturen.

En toen ik toevallig mijn bandjes net even ging controleren zag ik het volgende...

Afbeelding

Levensbedreigend?

Getverdemme, op de snelweg vanmorgen al 2 knallen op het raam en 2 putjes in het voorraam, Gaat lekker!!!!

Oh, by the way. Ik rijdt ook met 205 banden, als het al niet duidelijk was......
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Die band gaat niet meer lang mee zo to zien.
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ja, koordlaag gebroken, iets te hard een stoepje gepakt, aan de velg te zien.
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Best wel vervangen ja, tenzij je op een klapband wacht...
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

It wasn't me...

Straks even langs de garage rijden.

Dit is sowieso de enigste Continental band op de auto. De andere 3 banden zijn allen michelin bandjes.

Dan kan er meteen een nieuw Micheln bandje op van het zelfde type.

het profiel is nog veuuuls te goed om ze meteen alle twee te laten vervangen.

Afbeelding
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Die kan je snel gaan laten vervangen voor je een klapband krijgt.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Morgenochtend :-)

Om.... even kijken, 10:00 olie verversen, uitlekken, koffie, filtertje..kwartiertje.

We maken er 02-05-2009 - 10:20 van Deal? :-)

Daarna op naar Carglass om twee sterretjes te laten plakken.

Opmerkelijk : ik kan me herinneren dat ik met de V40 ook slechts enkele dagen nadat ik deze gekocht had naar Carglass geweest ben.

Gek genoeg zitten deze sterretjes ook nog op nagenoeg dezelfde plek.
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Kan je die band niet afdwingen van de garage waar je die net gekocht hebt?

En is dat in NL APK-goedkeur? Hier raak je niet door de keuring als je 2 verschillende banden op dezelfde as hebt. Je moet identieke banden hebben, met gelijke slijtage...
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hoi Thamar,

Nope! Geen garantie. Ik heb de wagen gekocht zonder verdere garantie.
Hij moet pas in september weer voor de APK.

Vanmiddag een nieuw bandje gehaald van het juiste type zodat ik 4 identieke banden heb.

De beschadigde band was nog erg goed, dus met die slijtage komt het wel goed.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Michelin Primacy heb je nu ? Heb ik nl. ook
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Als je dan nog zo'n last hebt van spoorgevoeligheid, laat hem ook eens vierkant uitlijnen. Wil vaak erg helpen!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Heb ergens een spec sheet gegoogeld van de 6 bak, die zou vrijgegeven zijn tot 400Nm.

Wil dus zeggen dat ie tot 400Nm geen problemen heeft, en waarschijnlijk er net boven ook niet, , maar hangt van je rijgedrag af, wild
schakelen, hoge toeren loslaten erop en je krijgt alles kapot, zelfs bij de standaard 320Nm van de 2.0 D.

380Nm moet kunnen en 185 pk? Dat is er dan nog eentje zonder FAP, ik dacht dat de motors met FAP getuned konden worden tot een 165 PK.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27425
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Een FAP is een roetfilter?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik vind de link tussen PK's en koppel altijd moeilijk uit te leggen.

Mijn ervaring met de T5 is dat de leeeeeeeeeeengte van het toerenbereik het grote verschil maakt. Ik trek in tweede versnelling soepel van 30-110 terwijl een diesel dan al bij de 80 (?) in de begrenzer zit.

Op de snelweg bij een tussensprintje moet ik wel héél erg mijn best doen om een diesel snel af te zijn en ik denk een getunede 2.0D of D5 amper bij te kunnen houden.

(hoewel het me gisteren op de A14 Kortrijk-Gent aardig lukte om die ene Astra voor te blijven, en toen bleek die blauwe zwaalichten aan te kunnen doen...)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Ouch Hans!!!

Was het "moeite doen om de Astra voor te blijven" of "moeite doen om de Astra bij te houden" , heeft het je nog duiten gekost???

verder ben ik op het moment meer dan tevreden met de stampende diesel in het vooronder. De powercurve van een diesel ziet er inderdaad heel anders uit dan van een benzine, veel power onderin, maar na 3000 toeren is de koek op, snelweg sprintjes zijn dan ook erg leuk!!
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik bleef 'm voor. Er sukkelde iemand voor me op de linkerbaan en toen die weg was deed ik pedal-to-the-metal.

Waarschijnlijk vanwege het niet in Alfa of BMW rijden waren de agenten mij gunstig gezindt en kwamen ze naast me rijden om te gebaren dat ik rustiger aan moest doen. Heb mijn schuldigste gezicht op gezet en toen reden ze weer verder. Nog nooit zo gezweet, was even bang dat ik mijn auto achter mocht laten.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Wat een geluk man meestal zijn ze niet zo soepel in Belgie zeker niet met een Hollands kenteken.
Was één V90
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”