Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01.05.2009 - 07:17
door asta
Ik herken het wel hoor Paul, wellicht dat het onderstel van de V50 net ietsjes breder is en in samenwerking met brede banden gevoeliger is voor sporen.
Het lijkt er nu bij mij alleen op bij 215 i.p.v. 205 banden dat het minder geworden is, vreemd maar waar.

Geplaatst: 01.05.2009 - 10:10
door sequence
@Paul, volgens mij heeft ie geen xenon dus dat kan het niet zijn. :D

Geplaatst: 01.05.2009 - 10:54
door 360Degreez
Haha, ik heb inderdaad geen ksenon. Ik heb me bijna laten overhalen tot een Xenon-achtig setje van €130 met ontstoorders voor de boordcomputer maar ik waag mezelf niet aan dat spul. Ik ben zunig op m'n nieuwe autootje.

Vreemd dat er verschillende ervaringen zijn met die spoorvorming, ik merk het echt behoorlijk. En in tegenstelling tot de ervaringen van mijn naamgenoot heb ik bij de V40 de ervaring dat ik op de snelweg nooit moest bijsturen.

En toen ik toevallig mijn bandjes net even ging controleren zag ik het volgende...

Afbeelding

Levensbedreigend?

Getverdemme, op de snelweg vanmorgen al 2 knallen op het raam en 2 putjes in het voorraam, Gaat lekker!!!!

Oh, by the way. Ik rijdt ook met 205 banden, als het al niet duidelijk was......

Geplaatst: 01.05.2009 - 11:01
door lancer
Die band gaat niet meer lang mee zo to zien.

Geplaatst: 01.05.2009 - 11:46
door Jolly Breeze Racing
Ja, koordlaag gebroken, iets te hard een stoepje gepakt, aan de velg te zien.

Geplaatst: 01.05.2009 - 11:50
door Thamar
Best wel vervangen ja, tenzij je op een klapband wacht...

Geplaatst: 01.05.2009 - 12:05
door 360Degreez
It wasn't me...

Straks even langs de garage rijden.

Dit is sowieso de enigste Continental band op de auto. De andere 3 banden zijn allen michelin bandjes.

Dan kan er meteen een nieuw Micheln bandje op van het zelfde type.

het profiel is nog veuuuls te goed om ze meteen alle twee te laten vervangen.

Afbeelding

Geplaatst: 01.05.2009 - 13:03
door asta
Die kan je snel gaan laten vervangen voor je een klapband krijgt.

Geplaatst: 01.05.2009 - 13:09
door 360Degreez
Morgenochtend :-)

Om.... even kijken, 10:00 olie verversen, uitlekken, koffie, filtertje..kwartiertje.

We maken er 02-05-2009 - 10:20 van Deal? :-)

Daarna op naar Carglass om twee sterretjes te laten plakken.

Opmerkelijk : ik kan me herinneren dat ik met de V40 ook slechts enkele dagen nadat ik deze gekocht had naar Carglass geweest ben.

Gek genoeg zitten deze sterretjes ook nog op nagenoeg dezelfde plek.

Geplaatst: 01.05.2009 - 14:35
door Thamar
Kan je die band niet afdwingen van de garage waar je die net gekocht hebt?

En is dat in NL APK-goedkeur? Hier raak je niet door de keuring als je 2 verschillende banden op dezelfde as hebt. Je moet identieke banden hebben, met gelijke slijtage...

Geplaatst: 01.05.2009 - 16:23
door 360Degreez
Hoi Thamar,

Nope! Geen garantie. Ik heb de wagen gekocht zonder verdere garantie.
Hij moet pas in september weer voor de APK.

Vanmiddag een nieuw bandje gehaald van het juiste type zodat ik 4 identieke banden heb.

De beschadigde band was nog erg goed, dus met die slijtage komt het wel goed.

Geplaatst: 01.05.2009 - 16:44
door sequence
Michelin Primacy heb je nu ? Heb ik nl. ook

Geplaatst: 01.05.2009 - 19:20
door Bart
Als je dan nog zo'n last hebt van spoorgevoeligheid, laat hem ook eens vierkant uitlijnen. Wil vaak erg helpen!

Geplaatst: 07.05.2009 - 16:33
door BG_V50
Heb ergens een spec sheet gegoogeld van de 6 bak, die zou vrijgegeven zijn tot 400Nm.

Wil dus zeggen dat ie tot 400Nm geen problemen heeft, en waarschijnlijk er net boven ook niet, , maar hangt van je rijgedrag af, wild
schakelen, hoge toeren loslaten erop en je krijgt alles kapot, zelfs bij de standaard 320Nm van de 2.0 D.

380Nm moet kunnen en 185 pk? Dat is er dan nog eentje zonder FAP, ik dacht dat de motors met FAP getuned konden worden tot een 165 PK.

Geplaatst: 07.05.2009 - 18:29
door Fredhead
Een FAP is een roetfilter?

Geplaatst: 07.05.2009 - 19:17
door hans98
Ik vind de link tussen PK's en koppel altijd moeilijk uit te leggen.

Mijn ervaring met de T5 is dat de leeeeeeeeeeengte van het toerenbereik het grote verschil maakt. Ik trek in tweede versnelling soepel van 30-110 terwijl een diesel dan al bij de 80 (?) in de begrenzer zit.

Op de snelweg bij een tussensprintje moet ik wel héél erg mijn best doen om een diesel snel af te zijn en ik denk een getunede 2.0D of D5 amper bij te kunnen houden.

(hoewel het me gisteren op de A14 Kortrijk-Gent aardig lukte om die ene Astra voor te blijven, en toen bleek die blauwe zwaalichten aan te kunnen doen...)

Geplaatst: 07.05.2009 - 20:55
door 360Degreez
Ouch Hans!!!

Was het "moeite doen om de Astra voor te blijven" of "moeite doen om de Astra bij te houden" , heeft het je nog duiten gekost???

verder ben ik op het moment meer dan tevreden met de stampende diesel in het vooronder. De powercurve van een diesel ziet er inderdaad heel anders uit dan van een benzine, veel power onderin, maar na 3000 toeren is de koek op, snelweg sprintjes zijn dan ook erg leuk!!

Geplaatst: 08.05.2009 - 00:56
door hans98
Ik bleef 'm voor. Er sukkelde iemand voor me op de linkerbaan en toen die weg was deed ik pedal-to-the-metal.

Waarschijnlijk vanwege het niet in Alfa of BMW rijden waren de agenten mij gunstig gezindt en kwamen ze naast me rijden om te gebaren dat ik rustiger aan moest doen. Heb mijn schuldigste gezicht op gezet en toen reden ze weer verder. Nog nooit zo gezweet, was even bang dat ik mijn auto achter mocht laten.

Geplaatst: 10.05.2009 - 08:55
door D5R-Design
Wat een geluk man meestal zijn ze niet zo soepel in Belgie zeker niet met een Hollands kenteken.