Bij een gekochte auto zou je dit zeker kunnen doen. Maar ik begrijp dat PaulS40 een leaseauto rijdt. Dat maakt het juridisch wat gecompliceerder omdat hij zelf geen eigenaar is van de auto en deze ook niet zelf betaald heeft. Feitelijk zou de leasemaatschappij deze actie moeten ondernemen. Het lijkt me dat je je klachten dus het best (ook) bij de leasemaatschappij kunt neerleggen en van hen een andere auto verlangt.fjrene schreef:blijven klagen en de kans geven het te herstellen anders een anderre auto vragen desnoods via een advocaat
Genoeg geweest
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4855
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Een leasemij is doorgaans niet zo voortvarend als een bestuurder.
Mijn v50 heeft de eindstreep van vier jaar ook gehaald.
Als het mijn eigen auto was geweest dan was ie na anderhalf jaar ingeruild.
Ondanks toezegging dat mijn auto bij nog 1 probleem uit de lease zou gaan is deze de keer erna toch wederom voor reparatie aangeboden.
En voor wat betreft volvo versus de dealer wordt de dealer wellicht dom gehouden door volvo. Gelukkig is er dit forum zodat je als volvorijder heel snel heel veel te weten komt over je auto. Dit heeft mij heel veel gesteund met mijn problemen. Op een gegeven moment heb ik de oplossingen maar zelf aangedragen..
Mijn v50 heeft de eindstreep van vier jaar ook gehaald.
Als het mijn eigen auto was geweest dan was ie na anderhalf jaar ingeruild.
Ondanks toezegging dat mijn auto bij nog 1 probleem uit de lease zou gaan is deze de keer erna toch wederom voor reparatie aangeboden.
En voor wat betreft volvo versus de dealer wordt de dealer wellicht dom gehouden door volvo. Gelukkig is er dit forum zodat je als volvorijder heel snel heel veel te weten komt over je auto. Dit heeft mij heel veel gesteund met mijn problemen. Op een gegeven moment heb ik de oplossingen maar zelf aangedragen..
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 11.10.2007 - 13:11
- Locatie: Noord Brabant
Ik begrijp de negatieve reacties niet helemaal. Deze man heeft gewoon heel veel problemen met zijn auto en jullie doen het af alsof het een zeikerd is. Volvo heeft gewoon een slechte auto gebouwd. PUNT UIT. :!: :!: :!: Misschien een harde waarheid voor alle Volvo-fielen op dit forum, maar ook Volvo maakt wel eens hele slechte auto's.
En dat doen inderdaad wel meer merken, maar dat doet niks af aan het feit dat zijn VOLVO gewoon slecht is. En stellen dat wel meer merken slechte auto's bouwen, is al helemaal geen argument om te bewijzen dat je het dan maar moet accepteren. Je zult zo'n auto krijgen als je privé 40.000 euro's hebt afgerekend.
Ik heb zelf ook al heel veel problemen met mijn V50 gehad, hij is inmiddels in één jaar tijd 10 keer in de garage geweest en mijn garage doet wel alles eraan om mij tevreden te stellen. Er zit een fout in de centrale computer en die krijgen ze er niet uit. Volvo Nederland heeft geen oplossing en Zweden zegt gewoon: er zijn twee auto's in de hele wereld waar deze storing in zit en het is te kostbaar om dit nu te onderzoeken en op te lossen. Daar sta je dan mooi met je V50 van 52.000 euro met 72.000 km op de klok waar al na 2000 km deze storing in zat. Ik durf te wedden dat hij er nog in zit als ik hem wegdoe. Is Volvo per definitie daarom een slecht merk: Nee, natuurlijk niet, maar ook ik speel inderdaad met de gedachte of ik geen ander merk moet kopen.
Autofabrikanten blijken zich zelfs vandaag de dag nog niet te realiseren dat de KLANT KONING is. Als je in de supermarkt iets koopt wat niet in orde is, krijg je een nieuw product. Bij auto's moet je maar accepteren dat er gedurende de hele verbruiksperiode aan wordt gesleuteld om een goed product te krijgen.
Kortom: laat alstublieft iedereen op dit forum in zijn of haar waarde en accepteer dat ook Volvo niet foutloos is.
En dat doen inderdaad wel meer merken, maar dat doet niks af aan het feit dat zijn VOLVO gewoon slecht is. En stellen dat wel meer merken slechte auto's bouwen, is al helemaal geen argument om te bewijzen dat je het dan maar moet accepteren. Je zult zo'n auto krijgen als je privé 40.000 euro's hebt afgerekend.
Ik heb zelf ook al heel veel problemen met mijn V50 gehad, hij is inmiddels in één jaar tijd 10 keer in de garage geweest en mijn garage doet wel alles eraan om mij tevreden te stellen. Er zit een fout in de centrale computer en die krijgen ze er niet uit. Volvo Nederland heeft geen oplossing en Zweden zegt gewoon: er zijn twee auto's in de hele wereld waar deze storing in zit en het is te kostbaar om dit nu te onderzoeken en op te lossen. Daar sta je dan mooi met je V50 van 52.000 euro met 72.000 km op de klok waar al na 2000 km deze storing in zat. Ik durf te wedden dat hij er nog in zit als ik hem wegdoe. Is Volvo per definitie daarom een slecht merk: Nee, natuurlijk niet, maar ook ik speel inderdaad met de gedachte of ik geen ander merk moet kopen.
Autofabrikanten blijken zich zelfs vandaag de dag nog niet te realiseren dat de KLANT KONING is. Als je in de supermarkt iets koopt wat niet in orde is, krijg je een nieuw product. Bij auto's moet je maar accepteren dat er gedurende de hele verbruiksperiode aan wordt gesleuteld om een goed product te krijgen.
Kortom: laat alstublieft iedereen op dit forum in zijn of haar waarde en accepteer dat ook Volvo niet foutloos is.
Volvo V70 D5 Momentum MY10
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij zijn er heel wat mensen die dit ook aangeven hoor.RolfV50D5 schreef:Ik begrijp de negatieve reacties niet helemaal. Deze man heeft gewoon heel veel problemen met zijn auto en jullie doen het af alsof het een zeikerd is. Volvo heeft gewoon een slechte auto gebouwd. PUNT UIT. :!: :!: :!: Misschien een harde waarheid voor alle Volvo-fielen op dit forum, maar ook Volvo maakt wel eens hele slechte auto's.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Je moet maar eens zeggen dat ze volgens mij die hele kabelboom in de auto moeten vernieuwen, dat er ergens een breuk zit.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
- Locatie: amstelveen
Hoe vaak ik dit topic ook teruglees....... Uit geen der reacties blijkt dat er gesteld wordt dat de TS een zeikerd is.RolfV50D5 schreef:Ik begrijp de negatieve reacties niet helemaal. Deze man heeft gewoon heel veel problemen met zijn auto en jullie doen het af alsof het een zeikerd is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Zit aan mijn tweede V50,
problemen met de eerste waarschijnlijk evenlang of nog erger dan de topicstarter.
Wagen in fabriek geweest, in garage, problemen steeds opgelost maar kwamen terug na dagen/weken.
Dus wat doe je dan, nog een Volvo of niet?
Ik heb 1 dag gereden met die eerste V50 zonder problemen, dat was dag 1, en die eerste ervaring met Volvo was zo goed, dat ik zonder twijfelen mijn wagen heb ingeruild en toch dezelfde opnieuw genomen heb, geen dag spijt gehad, rij nu 3 jaar met de tweede zonder probleem, voor de dealer was ik met de eerste een slechte klant, want om de week was ie binnen, onder garantie, nu, met de tweede na drie jaar , ben ik nog steeds een slechte klant voor de dealer,want ben al drie keer binnen geweest, 1 keer per jaar voor een onderhoud.
Dus mijn tip; weg met die kist, zo snel mogellijk problemen achter u laten en gewoon een nieuwe kopen/leasen, elk merk maakt zijn blauwe maandag auto, niemand zal dat natuurlijk ooit toegeven.....of goed bezig, blijven vechten tegen de bierkaai.
problemen met de eerste waarschijnlijk evenlang of nog erger dan de topicstarter.
Wagen in fabriek geweest, in garage, problemen steeds opgelost maar kwamen terug na dagen/weken.
Dus wat doe je dan, nog een Volvo of niet?
Ik heb 1 dag gereden met die eerste V50 zonder problemen, dat was dag 1, en die eerste ervaring met Volvo was zo goed, dat ik zonder twijfelen mijn wagen heb ingeruild en toch dezelfde opnieuw genomen heb, geen dag spijt gehad, rij nu 3 jaar met de tweede zonder probleem, voor de dealer was ik met de eerste een slechte klant, want om de week was ie binnen, onder garantie, nu, met de tweede na drie jaar , ben ik nog steeds een slechte klant voor de dealer,want ben al drie keer binnen geweest, 1 keer per jaar voor een onderhoud.
Dus mijn tip; weg met die kist, zo snel mogellijk problemen achter u laten en gewoon een nieuwe kopen/leasen, elk merk maakt zijn blauwe maandag auto, niemand zal dat natuurlijk ooit toegeven.....of goed bezig, blijven vechten tegen de bierkaai.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 11.10.2007 - 13:11
- Locatie: Noord Brabant
Okay, okay, zat misschien wat eigen frustratie bij. Maar je kunt mij niet vertellen dat de eerste 3 reacties nou enig medeleven met deze man tonen.
Die van mij is net terug van 2 weken in de garage. Word je ook niet vrolijk van. Enig pluspunt is dat ik XC60 heb gereden. Niet verkeerd en zeker een overweging als volgende wagen.
Suc6 met de problemen
Die van mij is net terug van 2 weken in de garage. Word je ook niet vrolijk van. Enig pluspunt is dat ik XC60 heb gereden. Niet verkeerd en zeker een overweging als volgende wagen.
Suc6 met de problemen
Volvo V70 D5 Momentum MY10
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Wat ik idd niet begrijp is dat er geen andere auto aangeboden wordt. Ik had al gezelzen over een product in de supermarkt die klakkeloos omgeruild wordt, waarom niet in dit soort gevallen met een auto?
Zijn er mensen op het forum die dit rechtswege weten? Kan je een nieuwe eisen?
Het is zeer vervelend dit soort gevallen... Succes!
Zijn er mensen op het forum die dit rechtswege weten? Kan je een nieuwe eisen?
Het is zeer vervelend dit soort gevallen... Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03.05.2009 - 23:20
Ik heb hem zonet teruggehad.
Er was een luchtlek in een turboleiding die nu gemaakt is. Verschillende mensen hebben ermee gereden en vinden in tegenstelling tot de technieker van een andere garage dat hij normaal rijdt. Enfin, ze hebben ermee gereden na de herstelling, dat kan natuurlijk al wel eens een verschil maken
Zelf heb ik er nog geen grotere rit mee gedaan dus dat wordt nog even afwachten.
Verder is er nieuwe software op het klimaatsysteem gestoken want mijn klacht was er een die men veel kreeg. -> hoe langer je rijd, hoe kouder de auto wordt en hoe hoger je de temperatuur moet instellen.
Dat zou nu dus opgelost moeten zijn.
En om ook eens iets positiefs te zeggen: er zat buiten m'n weten om, veroorzaakte namelijk geen lekkende lek, een vijs in m'n achterband.
Dat hebben ze toch mooi gezien en hersteld.
Afwachten en zien hoe alles evolueert nu...
Er was een luchtlek in een turboleiding die nu gemaakt is. Verschillende mensen hebben ermee gereden en vinden in tegenstelling tot de technieker van een andere garage dat hij normaal rijdt. Enfin, ze hebben ermee gereden na de herstelling, dat kan natuurlijk al wel eens een verschil maken

Zelf heb ik er nog geen grotere rit mee gedaan dus dat wordt nog even afwachten.
Verder is er nieuwe software op het klimaatsysteem gestoken want mijn klacht was er een die men veel kreeg. -> hoe langer je rijd, hoe kouder de auto wordt en hoe hoger je de temperatuur moet instellen.
Dat zou nu dus opgelost moeten zijn.
En om ook eens iets positiefs te zeggen: er zat buiten m'n weten om, veroorzaakte namelijk geen lekkende lek, een vijs in m'n achterband.
Dat hebben ze toch mooi gezien en hersteld.

Afwachten en zien hoe alles evolueert nu...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 21:17
- Locatie: Zuid Holland - Limburg v.v.
Heb ooit eens héél veel problemen met een Pontiac Transport 3.8 in de lease gehad... En een collega met een Rover Montego diesel. In beide gevallen ben ik dermate boos geweest richting lease maatschappij dat op basis van érg veel tijd besteding langs de vluchtstrook en een dreiging deze uren in rekening te brengen we een andere auto kregen.
Je hebt ( óók Europees dus België) gezien zake gedaan met de lease maatschappij. Zij hebben ( buiten schuld) een inferieure auto geleverd waar jij of je werkgever aan betaald voor een goede auto. Men blijkt niét in staat dit adequaat op te lossen. Dus: nieuwe auto, en de lease maatschappij zoekt het zich maar uit!
Na dik 60 auto's rijd ik mijn 3e (oude) Volvo. Heb van alles gereden van klassiek tot nagelnieuw. Ben nu als zelfstandig ondernemer aan de gang. Met een ouwe 745 en een grote grijns. Kan je verzekeren dat ik heb leren vloeken van Pontiac 1999, Rover 620Di 1996, VW Passat LPG 1994, VW Touran TDI 2005, Audi 4 TDI 2008, VW Polo TDI 2007, Peugeot 309 XRD 1993 enz. En een grote grijns heb gekregen van 5 Passats tussen 1990 en 1995, een Chevrolet Lumina APV 3.1 1995, Rover Montego diesel 1993, Rover 620 DI 1997, Volvo 855 GLT, Volvo V70 TDI, en nóg héél veel meer auto's.
Moraal van 't relaas: Soms tref je het niet en heb je pech met een exemplarisch probleem. Degene met wie je zken doet zal t moeten oplossen met de leverancier. No way dat ík met welk merk dan ook nog 1 mm zou rijden met deze historie. Het is niet zozeer het merk, maar het exemplaar. Er zijn geen écht slechte auto's meer, alleen auto's met vage elektronische storingen...
Gr,JP
Je hebt ( óók Europees dus België) gezien zake gedaan met de lease maatschappij. Zij hebben ( buiten schuld) een inferieure auto geleverd waar jij of je werkgever aan betaald voor een goede auto. Men blijkt niét in staat dit adequaat op te lossen. Dus: nieuwe auto, en de lease maatschappij zoekt het zich maar uit!
Na dik 60 auto's rijd ik mijn 3e (oude) Volvo. Heb van alles gereden van klassiek tot nagelnieuw. Ben nu als zelfstandig ondernemer aan de gang. Met een ouwe 745 en een grote grijns. Kan je verzekeren dat ik heb leren vloeken van Pontiac 1999, Rover 620Di 1996, VW Passat LPG 1994, VW Touran TDI 2005, Audi 4 TDI 2008, VW Polo TDI 2007, Peugeot 309 XRD 1993 enz. En een grote grijns heb gekregen van 5 Passats tussen 1990 en 1995, een Chevrolet Lumina APV 3.1 1995, Rover Montego diesel 1993, Rover 620 DI 1997, Volvo 855 GLT, Volvo V70 TDI, en nóg héél veel meer auto's.
Moraal van 't relaas: Soms tref je het niet en heb je pech met een exemplarisch probleem. Degene met wie je zken doet zal t moeten oplossen met de leverancier. No way dat ík met welk merk dan ook nog 1 mm zou rijden met deze historie. Het is niet zozeer het merk, maar het exemplaar. Er zijn geen écht slechte auto's meer, alleen auto's met vage elektronische storingen...
Gr,JP
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03.05.2009 - 23:20
Bon, ondertussen heb ik er een tijdje mee rondgereden.
Het is duidelijk dat ik nu terug een turbo heb die werkt, optrekken is veel vlotter.
Het klimaatsysteem is een andere zaak. Als dat ding ingesteld wordt op minder dan 28°C blaast het ijskoude lucht, nog meer dan voor de softwareupdate ! :redhotevil:
zucht...
Het is duidelijk dat ik nu terug een turbo heb die werkt, optrekken is veel vlotter.
Het klimaatsysteem is een andere zaak. Als dat ding ingesteld wordt op minder dan 28°C blaast het ijskoude lucht, nog meer dan voor de softwareupdate ! :redhotevil:
zucht...