achterspoiler?

Geproduceerd bij NedCar in Born
locus
3rd Gear member

Helaas ben ik er nog steeds niet aan toegekomen om er zelf een te maken en ook mijn oog viel destijds op bovenstaande advertentie. Echter, kun je voor minder dan 70 euries zelf een spoiler fabriceren ?

Heeft iemand nog een telefoonnummer of de website waar bovenstaande advertentie naar verwees?
[/quote]
mjvv
1st Gear member
Contacteer:

locus schreef:

Helaas ben ik er nog steeds niet aan toegekomen om er zelf een te maken en ook mijn oog viel destijds op bovenstaande advertentie. Echter, kun je voor minder dan 70 euries zelf een spoiler fabriceren ?

Heeft iemand nog een telefoonnummer of de website waar bovenstaande advertentie naar verwees?
[/quote]

http://www.paxtuning.nl.

Ik ga er zelf 1 bestellen, ik laat wel weten of het wat is.
V40 1.9d Phase II
arnoud
8th Gear member

Die spoiler van paxtuning ziet er verdacht hetzelfde uit als mijn originele Volvo spoiler...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
locus
3rd Gear member

http://www.paxtuning.nl.

Ik ga er zelf 1 bestellen, ik laat wel weten of het wat is.
THXS, dan wacht ik je bevindingen met de spoiler & leverancier af!
mjvv
1st Gear member
Contacteer:

Die spoiler is prima. Hij is volledig identiek aan de originele, zelfs het Volvo logo en het type nummer staan erin. Ik was voor €68,- klaar incl. verzendkosten. De spoiler is mooi afgewerkt, past perfect en staat dik in de spuitplamuur. Ik heb hem mooi vlak geschuurd en net met Motip verf gespoten. Nog even afspuiten met blanke lak en dan kan hij erop. De lijmvlakken heb ik wel kaalgeschuurd, zodat de kit goed kan hechten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1.9d Phase II
arnoud
8th Gear member

Wordt deze alleen gelijmd of ook geschroefd?

Misschien is de originele plakset (bestaande uit 3 delen dubbelzijdige tape (2x uiteinden, 1x voor boven de sproeier (enkelzijdig)) bij Volvo te bestellen als die er niet bij zit?
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
R-killer
1st Gear member

Bedenk wel, dat als je een achterspoiler op een V-model monteerd, dat je achterruit flink vies wordt.Heb hem zelf binnen het uur weer een keer door de wasstraat kunnen rijden na een boete, omdat de nummerplaat achter niet meer te lezen was.
Trouwens Volvo-Klein Zweden is wel redelijk aan de prijs met zijn onderdelen.
Henk
Rather push my Volvo, than drive a Yap
arnoud
8th Gear member

R-killer schreef:Bedenk wel, dat als je een achterspoiler op een V-model monteerd, dat je achterruit flink vies wordt.Heb hem zelf binnen het uur weer een keer door de wasstraat kunnen rijden na een boete, omdat de nummerplaat achter niet meer te lezen was.
Ik heb met mijn V40 een heel andere ervaring. Volgens mij blijft de achterruit juist schoner hoor....

Volgens Volvo:

"De dakspoiler heeft een elegant en sportief ontwerp en volgt de lijnen van de auto. Dit zorgt voor een aantrekkelijke verlenging van de daklijn. Verbetert luchtstroom boven de achterruit."

En als ik naar de foto's van de meeting van afgelopen zondag in Eindhoven keek was de V40 zonder spoiler de vuilste :) Maar dat kan ergens anders aan liggen :D
locus
3rd Gear member

Ziet er idd erg goed -lees origineel uit. Ben nu ook zeer benieuwd of de spoiler voorzien is van een mogelijkheid om hem vast te schroeven of dat verlijmen de enige optie is. En 68 euro incl verzenden...gosh daar kan je hem bijna zelf niet voor maken.

Hou ons op de hoogte over het spuitwerk en vastzetten! :P
mjvv
1st Gear member
Contacteer:

Spoiler inmiddels gespoten en op de wagen gelijmd. Er is geen mogelijkheid om deze spoiler te schroeven, de leverancier adviceerde ook om hem te lijmen. Bij de lokale automaterialen zaak (Otomax Alkmaar) een tube spoilerlijm (polurethaan kit) gehaald. Volgens hun was dit er prima geschikt voor en hoefde de spoiler niet geschroefd. Ik heb de lijmvlaken op de spoiler helemaal schoongeschuurd en ook de lak waar de spoiler op de auto kwam even met korrel 400 geschuurd. Daarna alles ontvet en de spoiler erop gelijmd. Hij zit er prima op, de lijm is nu aan het uitharden.
V40 1.9d Phase II
marcelg
4th Gear member

mjvv schreef:Die spoiler is prima. Hij is volledig identiek aan de originele, zelfs het Volvo logo en het type nummer staan erin. Ik was voor €68,- klaar incl. verzendkosten. De spoiler is mooi afgewerkt, past perfect en staat dik in de spuitplamuur. Ik heb hem mooi vlak geschuurd en net met Motip verf gespoten. Nog even afspuiten met blanke lak en dan kan hij erop. De lijmvlakken heb ik wel kaalgeschuurd, zodat de kit goed kan hechten.
68 euro incl verzendkosten? op de website staat ie voor 70euro excl verzend :?

denk dat ik er ook 1 ga bestellen, neem aan dat het niets uitmaakt of je een ph1 of ph2 hebt?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
arnoud
8th Gear member

Nee, de achterklep van beide is identiek.
mjvv
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb idd €68,- betaald incl verzendkosten. Toen ik via de mail om meer info vroeg, gaven ze zelf aan dat ik hem goedkoper kon krijgen. Hij zit er inmiddels perfect op, zie ook de bijgevoegde foto's
V40 1.9d Phase II
mjvv
1st Gear member
Contacteer:

Nog even een foto vanaf de achterzijde.
V40 1.9d Phase II
arnoud
8th Gear member

Komt bij jou de spoiler ook tegen de antenne aan als je klep helemaal open staat? Bij mij wel, en ik heb dan ook al een klein spoortje waar de verf vanaf gesleten is voordat ik er een andere antenne op gezet heb....

Afbeelding

En het zal wel meevallen, maar ik hoop echt dat de lijm de spoiler goed vast houdt, als ik zie hoeveel druk er op dat ding komt te staan... Bijvoorbeeld tijdens het droogblazen in de wasstraat (jaja ik weet het) giert het er aardig omheen...

En ik twijfel nu al tijden of ik nu wel of niet de roofrails moet laten zitten...
locus
3rd Gear member

Ziet er goed uit. Heb je hem in 1 of 2x afgelakt? Een zwarte piano inleg vond je blijkbaar niet mooi - of had je haast om de spoiler er zsm op te zetten :)

Hoewel ik weet dat je met die poly lijmen werkelijk van alles aanmekaar vast kunt lijmen, blijft het iets tegennatuurlijks hebben om alleen daar maar op te vertrouwen. Ik zou echter ook niet weten hoe je achteraf alsnog een bout en borgmoer constructie zou kunnen toevoegen.

Ik ben in elk geval om en heb besloten er ook een te bestellen, voor dat geld ga ik me niet nog meer modeleer en schuurwerk op de hals halen.

@arnoudh

thxs voor die antenne opmerking, daar had ik nog niet bij stil gestaan - dat wordt dus ook een kleinere antenne plaatsen

Als je twijfelt over wel of niet roofrails, waarom haal je ze er niet af en rijd je eens een maandje zonder ze om te kijken of je ze mist?

Toen ik mijn auto kocht vond ik het erg jammer dat ie geen roofrails had. Echter, na enige tijd ben je dat kwijt. Persoonlijk vind ik doordat de auto er iets gladder uitziet hij iets stoerder is. Met roofrails lijkt deze toch meer op een ikea pakjesdrager lijkt. No offense, want ik vervoer ook ikea pakjes, meubels or whatever maar dan mbv (volvo) dakdragers - 2e hands gekocht voor maar 35 euries!!
menjo
7th Gear member

Ziet er erg goed en gewoon origineel uit die spoiler.
locus schreef:Ziet er goed uit. Heb je hem in 1 of 2x afgelakt? Een zwarte piano inleg vond je blijkbaar niet mooi - of had je haast om de spoiler er zsm op te zetten :)
Vanaf 2003 hadden die spoilers geen pianoblack inleg meer. Dus voor de "phase 3" look is dit prima :)
locus
3rd Gear member

o dat wist ik nie. Ik vind zo´n piano inleg wel chique, zeker icm andere zwarte accenten op de auto, zoals de bumper en zij stootstrips. Ben dan ook meer een voorstander om deze niet in dezelfde kleur te spuiten als de rest vd carosserie - ging daar laatst niet ook een topic over?
arnoud
8th Gear member

locus schreef:o dat wist ik nie. Ik vind zo´n piano inleg wel chique, zeker icm andere zwarte accenten op de auto, zoals de bumper en zij stootstrips. Ben dan ook meer een voorstander om deze niet in dezelfde kleur te spuiten als de rest vd carosserie - ging daar laatst niet ook een topic over?
De piano-black versie van de spoiler ziet er ook heel anders uit, die heeft een uitstekende rand.

Ik heb bewust dit model gekozen omdat ik niet wist of het zwarte gedeelte al voorgespoten in 't zwart zou zijn, of dat me dat nog een extra kleurgang door de spuiter zou kosten, en dit model spoiler net iets groter is dan het 2002 model, en ik dat mooier vind...

Ik heb inderdaad die twijfels bij de roofrails... Aan de ene kant vind ik het er iets minder kaal uitzien, aan de andere kant is de daklijn zonder mooier... Ik heb die roofrails er op laten zetten toen ik de auto kocht, toen de spoiler er nog niet op zat.... Eén van de redenen dat ik het niet gewoon een keertje doe is dat ik begrepen heb dat als je ze er af haalt dat je de kapjes moet vervangen door nieuwe?
locus
3rd Gear member

o zit dat zo :?
Nou ik denk dat ik die inleg toch piano black ga maken.

Wat betreft het erafhalen van je dakrails: ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij dat deze opdezelfde plek vastgeschroeft zitten als waar ik mijn dakdragers vastzet. En die afdekdopjes zijn iets groter dan M8 en kun je denk ik naar alle waarschijnlijkheid zo bij een dealer halen.

Of bedoel je dat je de beschermkappen van je roofrails kapot moet maken om ze te kunnen verwijderen? Dan zou ik zeggen lekker laten zitten, maar ik kan me deze optie eigenlijk niet voorstellen.

Dan nog eens iets anders - aangezien jij apple fan bent (zelf ook enigzins) ben ik benieuwd of je ook zo´n apple sticker op je auto hebt. Zelf zit ik nu geruime tijd te twijfelen of ik hem zal plaatsen. Ben niet zo´n fan van het bestickeren van auto´s, maar het apple logo is nog wel subtiel......

zijn er eigenlijk meer mensen met een mac en een volvo?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”