Volvo V50

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
DouweS40
3rd Gear member

sequence schreef:
Bij een zwaarder gemotoriseerde auto slijten onderdelen harder en kan bijv een uitlaat een duurder model zijn.
Ben ik het niet mee eens, een 2.0D heeft ook zwaardere onderdelen in de motor. Bovendien slijt een 1.6D die er harder voor moet werken ook meer...
Daar heb je gelijk in, ik bedoel eigenlijk meer de banden en de remmen, die vangen meer vermogen op en kunnen daardoor harder slijten.

Wat jij zegt klopt ook, de motor bij de 2.0 D is sterker en zal bij dezelfde belasting als bij een 1.6 langer mee kunnen gaan.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Summum
6th Gear member

Pr0fane schreef:Mijn ouders hebben het de komende dagen erg druk dus ik ben even namens hen op zoek geweest.

Bij ons in de buurt zit een betrouwbaar ogende Volvo dealer.
Ben er even binnengelopen en daar stond deze schoonheid:

Volvo V50 1.8 Kinetic benzine uit 2005 in de kleur Dawn Blue Pearl.
De auto heeft 103732km gemaakt en beschikt over devolgende opties:
-Elektrische ramen voor en achter
-Lichtmetalen 16" velgen
-Trekhaak (afneembaar dacht ik)
-Wartewerend glas
-2 airbags voor, zijairbags voor, gordijn airbags voor en achter
-Automatic Climate Control
-Cruise control
-Midden armsteun voor en achter
-Roof rails
-ECC (is dat niet hetzelfde als automatic climate control :P?)
-Air Quality System
-Bekerhouder in tunnelconsole
-Bluetooth telefoonvoorziening
-SIPS
-WHIPS hoofdsteunen voor.
-Normale hoofdsteunen achter
-Performance audio
-Anthraciet stoffen interieur
-12 maanden garantie (staat wel op de lijst in de showroom maar NIET op de uitdraai waardoor ik twijfel of dit wel het geval is)
-De volvo is dealer onderhouden

Phew dat is een hele lijst.
De auto moet 15.950 euro kosten.

Ons uiterste budget is echter 14.000. M'n ouders willen simpelweg niet meer uitgeven aan een auto.

Denken jullie dat we af kunnen dingen tot dat bedrag.. zou dat eerlijk zijn :P of is de auto met deze opties simpelweg al niet duur met 16.000 euro? .

Andere belangrijke vraag:
Zit een 1.8 benzine bij 103732 kilometer dicht in de buurt bij eventuele dure reparaties / beurten?

Vriendelijke bedankt weer jongens.
Phew.. als het aan mij lag had ik gespaard voor een RDesign... wat een geweldige auto is de Volvo V50 Rdesign :O

En het interieur is van ongelovelijk hoogwaardige kwaliteit. Had ik ook niet verwacht.
Het lijkt me niet de beste aanbieding van de week. Zoek eens op occasionsites en je ziet echt wel goedkopere V50's met meer uitrusting. Bij een dealer betaal je natuurlijk wel wat meer dan bij een algemeen autobedrijf, maar daar koop je hopelijk een stuk service en betrouwbaarheid mee.

De door jou genoemde opties zijn bijna allemaal standaard op iedere V50 (zoals genoemde airbags, el. ramen rondom, SIPS, WHIPS, cruise control). ECC (Electronic Climate Control) is inderdaad hetzelfde als Automatic Climate Control.

Kleur en interieur zijn natuurlijk smaakgebonden, maar zelf zou ik altijd een aluminium interieur willen (standaard is Bauxite, een donker grijs). Ook zou ik goed letten op de audioinstallatie. De Performance audio is hjet basissysteem met 4 speakers en weinig vermogen. Ik hoor veel mensen klagen over de nmatige kwaliteit van dit systeem. Als je graag muziek luistert onderweg is een High Performance systeem aan te bevelen, met 8 speakers en 4x40W vermogen. Top is de Premium audio met 11 speakers en dolby surround. Als je de radio aanzet kun je in het display zien welk systeem er in zit.

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze opties:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vzsnfjofatay
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfigjl1fhtkf
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=veokin1xxcx1 (2.4i 170pk)
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Bart
8th Gear member

Ik rol ! schreef:@ Thamar en alle anderen die de 'leaserijders' over 1 kam scheren. Foei!
Er zitten hele slechte berijders tussen, dat geloof ik direct. Maar de gemiddelde leaserijder met een Volvo is echt geen knaapje van 20 die de auto afragt omdat het geen eigendom is. Dan kom je eerder in de Seat Leon, BMW 1 serie, Golf en dergelijke. Daarnaast kost een leaseauto iedere maand een hoop geld en zijn leasemaatschappijen erg streng (geworden) als het gaat om schade die voorkomen had kunnen worden. Ze weten de berijder en zijn portemonee te vinden hoor! De belangrijke zaken, die ook al eerder genoemd zijn blijven ook voor een ex-leaser belangrijk.
Helemaal mee eens Rob. Deze leaserijder stond vorige week zijn V50 te poetsen op de poetsmeeting alsof hij er zelf 40 mille voor had neergelegd ;-)
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Bart
8th Gear member

Ik rol ! schreef:@ Thamar en alle anderen die de 'leaserijders' over 1 kam scheren. Foei!
Er zitten hele slechte berijders tussen, dat geloof ik direct. Maar de gemiddelde leaserijder met een Volvo is echt geen knaapje van 20 die de auto afragt omdat het geen eigendom is. Dan kom je eerder in de Seat Leon, BMW 1 serie, Golf en dergelijke. Daarnaast kost een leaseauto iedere maand een hoop geld en zijn leasemaatschappijen erg streng (geworden) als het gaat om schade die voorkomen had kunnen worden. Ze weten de berijder en zijn portemonee te vinden hoor! De belangrijke zaken, die ook al eerder genoemd zijn blijven ook voor een ex-leaser belangrijk.
Helemaal mee eens Rob. Deze leaserijder stond vorige week zijn V50 te poetsen op de poetsmeeting alsof hij er zelf 40 mille voor had neergelegd ;-)
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Pr0fane
1st Gear member

Summum schreef:
Pr0fane schreef:Mijn ouders hebben het de komende dagen erg druk dus ik ben even namens hen op zoek geweest.

Bij ons in de buurt zit een betrouwbaar ogende Volvo dealer.
Ben er even binnengelopen en daar stond deze schoonheid:

Volvo V50 1.8 Kinetic benzine uit 2005 in de kleur Dawn Blue Pearl.
De auto heeft 103732km gemaakt en beschikt over devolgende opties:
-Elektrische ramen voor en achter
-Lichtmetalen 16" velgen
-Trekhaak (afneembaar dacht ik)
-Wartewerend glas
-2 airbags voor, zijairbags voor, gordijn airbags voor en achter
-Automatic Climate Control
-Cruise control
-Midden armsteun voor en achter
-Roof rails
-ECC (is dat niet hetzelfde als automatic climate control :P?)
-Air Quality System
-Bekerhouder in tunnelconsole
-Bluetooth telefoonvoorziening
-SIPS
-WHIPS hoofdsteunen voor.
-Normale hoofdsteunen achter
-Performance audio
-Anthraciet stoffen interieur
-12 maanden garantie (staat wel op de lijst in de showroom maar NIET op de uitdraai waardoor ik twijfel of dit wel het geval is)
-De volvo is dealer onderhouden

Phew dat is een hele lijst.
De auto moet 15.950 euro kosten.

Ons uiterste budget is echter 14.000. M'n ouders willen simpelweg niet meer uitgeven aan een auto.

Denken jullie dat we af kunnen dingen tot dat bedrag.. zou dat eerlijk zijn :P of is de auto met deze opties simpelweg al niet duur met 16.000 euro? .

Andere belangrijke vraag:
Zit een 1.8 benzine bij 103732 kilometer dicht in de buurt bij eventuele dure reparaties / beurten?

Vriendelijke bedankt weer jongens.
Phew.. als het aan mij lag had ik gespaard voor een RDesign... wat een geweldige auto is de Volvo V50 Rdesign :O

En het interieur is van ongelovelijk hoogwaardige kwaliteit. Had ik ook niet verwacht.
Het lijkt me niet de beste aanbieding van de week. Zoek eens op occasionsites en je ziet echt wel goedkopere V50's met meer uitrusting. Bij een dealer betaal je natuurlijk wel wat meer dan bij een algemeen autobedrijf, maar daar koop je hopelijk een stuk service en betrouwbaarheid mee.

De door jou genoemde opties zijn bijna allemaal standaard op iedere V50 (zoals genoemde airbags, el. ramen rondom, SIPS, WHIPS, cruise control). ECC (Electronic Climate Control) is inderdaad hetzelfde als Automatic Climate Control.

Kleur en interieur zijn natuurlijk smaakgebonden, maar zelf zou ik altijd een aluminium interieur willen (standaard is Bauxite, een donker grijs). Ook zou ik goed letten op de audioinstallatie. De Performance audio is hjet basissysteem met 4 speakers en weinig vermogen. Ik hoor veel mensen klagen over de nmatige kwaliteit van dit systeem. Als je graag muziek luistert onderweg is een High Performance systeem aan te bevelen, met 8 speakers en 4x40W vermogen. Top is de Premium audio met 11 speakers en dolby surround. Als je de radio aanzet kun je in het display zien welk systeem er in zit.

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze opties:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vzsnfjofatay
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfigjl1fhtkf
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=veokin1xxcx1 (2.4i 170pk)
Oh. Ik was me er niet van bewust dat de meeste van die opties helemaal geen opties waren :P. En daarnaast dacht ik dat Performance de middelste ipv de basis set was.

Ik denk dat ik deze meneer even voor het blok ga zetten en hem ga vragen dat wij hem of voor 13500 willen hebben. Of voor 15.950 maar dan moet hij er wel park distance control, betere audio en audio control via het stuurwiel (zit er OOK niet in) inbouwen.

Klinkt dat plausibel?
De auto staat volgens de RDW pas sinds 07-04-09 op naam van laatste eigenaar (en dat is dus de garage me dunkt).

Als deze meneer niet hapt gaan we gewoon verder kijken.
Hoe zit het met kopen bij een BOVAG garage? Heb je dan altijd 6 / 12 maanden garantie?
Mijn ouders zijn bezig met het aanschaffen van een Volvo V50 1.8 bj2005.
Heeft u aandachtspunten, tips of andere suggesties? PM me dan :)!
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Ik scheer niet alle leaserijders over dezelfde kam hoor, ik zeg gewoon dat je er nog wat extra geluk mee moet hebben omdat er een deel zijn die het zich echt niet aantrekken.
Paul
Geartronic member

Je kan geen andere audio erin zetten dus dat gaat je niet lukken.
PDC wel
Stuurwiel bediening ook.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Pr0fane
1st Gear member

Paul schreef:Je kan geen andere audio erin zetten dus dat gaat je niet lukken.
PDC wel
Stuurwiel bediening ook.
Weet je dat zeker?! Lijkt me erg raar dat je geen audio upgrade kunt laten inbouwen postfabriek Als dat wel zo is heb ik toch wel een klein manco aan het merk Volvo gevonden :P

Hoe weet je dat zo zeker trouwens?
Zelf ook (slechte?) ervaring mee?
Mijn ouders zijn bezig met het aanschaffen van een Volvo V50 1.8 bj2005.
Heeft u aandachtspunten, tips of andere suggesties? PM me dan :)!
sequence
5th Gear member

Het performance systeem is niet zo geweldig inderdaad, wat je kunt doen is extra tweeters bij de spiegels laten plaatsen, dan is het goed te doen.

Een andere upgrade gaat denk ik niet, upgraden naar High Performance incl unit en versterker achterin plus de speakers zal indien het mogelijk is een beste duit kosten......
V40 T2 Nordic+
Paul
Geartronic member

Pr0fane schreef:
Paul schreef:Je kan geen andere audio erin zetten dus dat gaat je niet lukken.
PDC wel
Stuurwiel bediening ook.
Weet je dat zeker?! Lijkt me erg raar dat je geen audio upgrade kunt laten inbouwen postfabriek Als dat wel zo is heb ik toch wel een klein manco aan het merk Volvo gevonden :P

Hoe weet je dat zo zeker trouwens?
Zelf ook (slechte?) ervaring mee?
Nee geen slechte ervaringen mee, maar ga al tijdje mee met Volvo en dat is gewoon niet meer. Ook bij andere merken overigens hoor.

En inderdaad ik heb daarvoor een C30 Base laten staan bij een handelaar.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”