Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.05.2009 - 17:43
door Michael Oud
900 serie.

200's roesten zo weg in ons klimaat.

Geplaatst: 27.05.2009 - 23:11
door volvorider
mightyspawn schreef:200 en 700 serie. 700 serie is gewoon een modernere update van de 200 serie. Heb ze beide gedemonteerd tot redelijk op het bot. En bij een hoop dingen denk je van eeej dat is toch weer net iets slimmer gedaan dan bij de 2 serie.
700 serie is echt bedoeld als een segment hoger dan de 200 serie. De 200 serie komt voort uit de 100 serie. De update van de 700 serie is de 900 serie. De 200 serie heeft de productie van de 700 serie overleeft!

Qua sterkste Volvo is de 200 en de 900 serie serieuze kandidaten.

Geplaatst: 27.05.2009 - 23:40
door Wiebe
Pas259 schreef:Ik moet uitkijken naar een auto met gas, 5000/6000 kilometer per maand op benzine is gewoon teveel, zeker voor een student.

Daarom een beetje die vraag, ik twijfel tussen zowat alle Volvo modellen en ik kan maar geen keuze maken. S60 is mooi maar teveel techniek wat kan gaan falen, S70 is mooi en 850 (wat ik nu heb) vindt ik eigenlijk alweer iets te oud.
S40 op LPG G3?

Geplaatst: 28.05.2009 - 09:12
door VolvoKramer
Met 5000 tot 6000 kilometer per maand lijkt me Diesel de aangewezen brandstof. Ook al heb ik goede ervaringen met LPG met dit soort kilometers is diesel volgens mij verreweg het goedkoopste rijden en betrouwbaar.

De 2.5 TDI die in de V70 Classic (en 850) zit lijken wel onverwoestbaar. Is dat geen optie voor je?

Geplaatst: 28.05.2009 - 10:36
door josas
De 200 serie kan zelfs een leeuw op het dak vervoeren..ha ha
Over 30 jaar zeggen we misschien wel dat een S60 of S80 de sterkste/beste was.
Maar de 200 serie is errug fraai!

Geplaatst: 02.06.2009 - 22:24
door Kerel480
Meest verkocht zal iets kleins zijn denk ik en dus geen 900 of 90 serie.
Betrouwbaar is ook vaag denk ik, dat ligt helemaal aan de gaspedaal manager. alles kan kapot!

Dan blijft er alleen nog een stukje kwaliteit over ik denk dat we het in dit forum hier over hebben
Leeftijd, storingen en km stand?? slijtage reken ik niet mee in dit verhaal maar is ook een stukje kwaliteit en afhankelijk van diverse belastingen.


of zit ik er naast.

Geplaatst: 02.06.2009 - 23:43
door mightyspawn
Michael Oud schreef:900 serie.

200's roesten zo weg in ons klimaat.
Helaas alle Volvo's tot 87/88 roesten als de pest als ze niet correct bijgehouden worden. Dus alle holle ruimtes iedere paar jaar een professionele tectyl behandeling geven. Liefst binnen parkeren en iedere week iig de wielkasten en de bodem afspuiten met een harde straal water (geen hogedrukspuit!)

Wel is waar dat de 240 tot 1985 zeker harder roesten dan de eerste 3 bouwjaren van de 7xx (dus 83/84/85). Vorig jaar nog een 240 naar de eeuwige jachtvelden moeten sturen door de roestduivel :(

Zo heb ik een 740 van 1985 die in nieuwstaat is en amper roest vertoond. Binnenkort een identiek exemplaar ophalen die wel een groot blok ellende is qua roest maar wel alle luxe opties heeft.

En van de 900 serie kan men weer zeggen dat ze gevoeliger zijn met storingen ivm meer elektronica. En de onafhankelijke achteras in de latere modellen is ook nogal storingsgevoelig.

Heb diverse Zweedse vrienden die redelijk in het Noorden van het land wonen en allemaal zweren ze op de 2/7 serie gewoon omdat de techniek niet kapot te krijgen is en alles zelf te doen is. Alles is zo simplistisch maar wel oerdegelijk.

Zelfs de reclames/advertenties van toen laten de auto's zien als tanks die onverwoestbaar zijn en waar alles eigenlijk mee gedaan kan worden. Bij wijze van kun je het land er mee ploegen als je dat wilt.






Een 240 vs 3 740's in een snowrace. Met een lekker 80s deuntje eronder.

Wie maakt zulke reclames nog vandaag de dag. Zulke reclames zouden volgens mij tegenwoordig zelfs geweigerd worden op tv ivm bevordering van roekeloos rijgedrag.

Uiteraard zijn de huidige ook oerdegelijk, rij met plezier in een S80 of een V70. Maar het voelt anders. Iets mist er.

Geplaatst: 04.06.2009 - 13:09
door Gustaf Larson
De 700 serie!!! Daar durfde ik alles mee (ook off-road!), zonder ooit bang te zijn dat het kapot ging. En dat wisten ze bij volvo ook, getuige deze film van volvo zelf:

Hoef ik met mijn 440 van nu niet te proberen...

Geplaatst: 02.07.2009 - 23:46
door wardtmar
945 met het K-blok, 96-98 met Low Pressure Turbo en PG, wel om de 10K kleppen stellen. Gewldige mooie auto, maar mijn T6 is wel sneller.

Geplaatst: 11.07.2009 - 20:16
door redrooster
Ik wil hier toch op inhaken. Zelf koop ik nooit een grote Volvo omdat ik mij er niet thuis in voel of het onpraktisch vind. Enige tijd een 240 gereden maar deze ruilde ik in voor een kleiner type.

Altijd wel de houdbaarheid van de series gevolgd. En natuurlijk is het de 200 serie die er boven uit steekt.
Maar de tijd zal het leren. Lang overtuigd geweest van de 700 serie maar nu de 800 serie al lang op de weg zit laat deze zich zien van zijn goede kant. Zo naar mijn mening betere.....

Er zijn genoeg manieren om dit uit te vogelen. Maar als meerdere mensen er met gemak en weinig extra onkosten 6 ton meer rijden dan gaat er een lichtje branden. Ik lees bijvoorbeeld veel "my preview" auto door op autoweek.nl en er zijn tal van onderzoeken.


Ik begin langzaam te vermoeden dat door de tijd heen de 850 toch wel heel sterk is op de weg.

Geplaatst: 14.08.2009 - 17:14
door Polar-lover
Als je de kwaliteit van de carrosserie met die van de motoren kruist, daarbij het comfort optelt en de roest- en milieu-aspecten aftrekt, houd je als vanzelf de 900 serie over. Bij de 900 komt alles tot perfectie, wat Volvo met de 140 begonnen is. Hierna komen andere, moderner Volvo's, maar die zijn toch van een andere orde.

Dus voor mij (persoonlijk) zijn de Volvooste Volvo's:
1. 900 serie
2. 200 serie
3. Amazon

Re: Sterkste/beste Volvo

Geplaatst: 12.03.2018 - 17:19
door Nelleke
https://www.autowereld.nl/volvo/760/2-8 ... -169147372

Deze ook wel erg mooi maar haast te goedkoop. Barst voorruit en lakwerk achterklep.