Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.07.2009 - 23:35
door maxpower
@Ollecram..

turboslang is idd. kwaaltje.
Gaat vaker kapot door slijten tegen het blok en het uitzetten en inkrimpen door de turbodruk..
Geloof dat als je de 2 belangrijkste slangen zou vervangen je nog geen 100,- kwijt bent voor de slangen.

@Joepdesign..
Renault heeft F9Q motor en Volvo idd. ook een renault motor, maar niet geheel hetzelfde anders zou je zo een F9Q motor erin lepelen aangezien die er toch genoeg liggen.
Ik meen dat Volvo in de D4192T4 115Pk Common Rail Diesel de kop van de Renault motor gebruikt en het onderblok in eigen beheer.
De Renault motors lopen namelijk vaak in de soep (bij normaal en sportief gebruik)
De volvo motors lopen niet vaak kapot, turbo's wel vaker.
Maar dat heeft ook mede met de EGR klep te maken die teveel troep terugzuigt en opnieuw verbrand.

Grtzzz Bjorn

Geplaatst: 08.07.2009 - 09:39
door Ollecram
Ik heb mazzel gehad. Het was inderdaad de bewuste slang.

Voor 100 Euri's klaar :-)

Had vervolgens wat grijzig koelwater. Shit, koppaking....dacht ik...

Bezoek aan garage: nope, geen olie in het koelsysteem.

Gewoon vervuiling van het koelsysteem. Is nomaal bij hoge km-standen volgens de garage (de altijd scherpe en correcte De Pee in Krimpen a/d IJsel). Systeem wordt vandaag gespoeld en klaar is Kees.

Kom ik wederom goed weg.

Zo. met nu 260.000 op de teller nog steeds probleemvrij (klop klop klop....)

Ik rij aankomend weekeinde weer na Spanje.

:P