Mijn 2e S60 kopen
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Voor 1 maand is het te duur. Als het em wordt, moet er over gehandeld worden. Waar zijn de groene 2.4T's met handbak. Kan een s60 van automaat overgezet worden naar handbak?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Ik heb ook een GT, vind het zalig rijden. (ook ik ben een beetje lui aangelegd
) Zelfs de manual stand gebruik ik regelmatig, al reageert die wel een beetje traag. (gewoon alles een halve seconde eerder doen
)
De automaat schakelt nog steeds soepel. Heel af en toe lijkt hij even te zoeken en loopt het toerental op tijdens het schakelen, laat daarom de automaat waarschijnlijk flushen bij de volgende beurt. (120k gereden nu)
Heb trouwens wel de stop-neutral eruit laten halen door de dealer, zodat de automaat gewoon in versnelling blijft als je stilstaat. (software update)


De automaat schakelt nog steeds soepel. Heel af en toe lijkt hij even te zoeken en loopt het toerental op tijdens het schakelen, laat daarom de automaat waarschijnlijk flushen bij de volgende beurt. (120k gereden nu)
Heb trouwens wel de stop-neutral eruit laten halen door de dealer, zodat de automaat gewoon in versnelling blijft als je stilstaat. (software update)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
tja... weet niet waar je dan mee gereden hebt maar vind mijn dieseltje met GT toch aardig strak rijden, turrlijk ben ik niet het 1e weg bij het stoplicht..., maar wat ik heb begrepen komt de 2.5T aardig op het zelfde neer, zeker na tuningVolvopa schreef:Dan ben ik even spelbreker.
Na 2x een auto te hebben gehad met ene automaat ben ik (voorlopig) genezen. Als je een bedaarde rijstijl hebt dan is die automaat natuurlijk prima en zal ook het 10 ..15% hogere verbuik nog niet eens zo opvallen.
Echter als je van opschieten houdt dan hebben de meest automaten die nare eigenschap dat ze traagheid vertonen. Zeker in een inhaalactie bijv. (met of zonder kickdown) kan een automaat nog wel eens "twijfelen" en net niet die versnelling geven die je wenst. Soms kan dat leiden tot grootlicht signalen van de achteropkomer.
ik heb de S60 2.5T gereden met automaat en was er niet kaport van (om bovengenoemde redenen). Een V70 2.5T met 6 traps geartronic voelt overigens véél beter aan.
Mijn advies: zoek even door dan vindt je vast wel een 2.5T of T5 met handbak. Maar nogmaals als je een bedaarde rijstijl hebt gewoon nemen natuurlijk.

XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
hep ie nog fotoos??????? 
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
ik ben helemaal voor de combi 2.4T en automaat ! Een hele goede combinatie, waar je heerlijk rustig kunt rijden, maar ook een stoplichtsprintje kunt winnen van de meeste petjes.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
foto
Score 4 voor en 3 tegen
Score 4 voor en 3 tegen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Met de beste wil van de wereld ga je het met een schakelbak niet redden tegen de GT.aertssenhjc schreef:2.4T ideaal!!!! ik krijg er nog niet genoeg van....lekker rustig cruisen en als het nodig is al die petjes met rookende banden in zijn 2 achterlaten.
Zo snel kan je niet schakelen.

Menig GTI petje ziet de achterzijde.
Edit: 5 voor - 3 tegen :roll:
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Maak er maar 8 voor - 3 tegen van
Na de automaat van mijn S80 nu een paar maanden een GT in mijn XC70.
Ik wil echt niet meer anders.
Na de automaat van mijn S80 nu een paar maanden een GT in mijn XC70.
Ik wil echt niet meer anders.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
alhoewel huidige S60 een schakelbak heeft prefereer ik een automaat
gaan voor die S60
9-3
gaan voor die S60
9-3
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Dus 9 bedaarde en 3 sportieve rijders in dan mijn conclusie. 
De door een aantal gemelde traagheid is dan ook voortdurend vervelend als je sportief rijdt.
Een GT sneller schakelen dan een handbak???? Dacht het niet.
9-100%
Wel een heel speciale kleur trouwens. Ik lees overigens tussen de regels door dat je met je hart al hebt besloten om hem te gaan kopen maar dat je nog op zoek bent naar de ratio. Ik zou zeggen neem de moeite niet en ga hem gewoon ophalen.

De door een aantal gemelde traagheid is dan ook voortdurend vervelend als je sportief rijdt.
Een GT sneller schakelen dan een handbak???? Dacht het niet.
9-100%
Wel een heel speciale kleur trouwens. Ik lees overigens tussen de regels door dat je met je hart al hebt besloten om hem te gaan kopen maar dat je nog op zoek bent naar de ratio. Ik zou zeggen neem de moeite niet en ga hem gewoon ophalen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
:razz:
Het is nog niet besloten. Ik wil eigenlijk nog paar dingetjes weten.
1.. Stel, ik rijdt 80km/h met de GT in de manual 5e versnelling. En geef stevig gas. Hoeveel 'slipt' zon bak normaal? Ik wil juist kunnen genieten van het lage koppen zonder dat de bak dit gaat omzetten in teveel extra toeren.
2.. Super glad ijs, met een handbak kan ik prima in de 5e met 260km/h op de teller leuke donuts maken of juist heel voorzichtig een helling oprijden. Gaat dat nog lukken?
3.. Stel ik doe eens kinderachtig :roll: En geef veel gas bij wegrijden. Nooit meer een piep? :oops:
4.. Hoeveel kost een GT in onderhoud, de Handbak met haar dure vliegwiel is iets wat ik 100% begrijp. Jammerdan, 1800 euri is nog te overzien. Mocht er iets mis gaan met de GT, dan is het vaak bak-einde?... Handbakken kunnen vaak gewoon 300PK of meer aan zonder daar echt van onder de indruk zijn. Misschien wil ik de 2.4T langs hartog of zip of een andere (chip)tuner brengen om er 240PK van te maken.... Tegelijk ben ik dan bang om de GT te vermoorden. Misschien is het mijn angst voor het onbekende, maar dit wordt een klein beetje bevestigd toen ik op zweedse sites ging kijken met wat mogelijk is met een automaat en wat mogelijk is met een handbak. Handbakken zijn op te voeren tot 300+pk en de GT/AUT's stoppen daar. Nee, geen polonaise met de Volvo, maar vooral om te kijken welk kaliber hardware is de GT.
edit:
5... Zwart vs dt groen
Het is nog niet besloten. Ik wil eigenlijk nog paar dingetjes weten.
1.. Stel, ik rijdt 80km/h met de GT in de manual 5e versnelling. En geef stevig gas. Hoeveel 'slipt' zon bak normaal? Ik wil juist kunnen genieten van het lage koppen zonder dat de bak dit gaat omzetten in teveel extra toeren.
2.. Super glad ijs, met een handbak kan ik prima in de 5e met 260km/h op de teller leuke donuts maken of juist heel voorzichtig een helling oprijden. Gaat dat nog lukken?
3.. Stel ik doe eens kinderachtig :roll: En geef veel gas bij wegrijden. Nooit meer een piep? :oops:
4.. Hoeveel kost een GT in onderhoud, de Handbak met haar dure vliegwiel is iets wat ik 100% begrijp. Jammerdan, 1800 euri is nog te overzien. Mocht er iets mis gaan met de GT, dan is het vaak bak-einde?... Handbakken kunnen vaak gewoon 300PK of meer aan zonder daar echt van onder de indruk zijn. Misschien wil ik de 2.4T langs hartog of zip of een andere (chip)tuner brengen om er 240PK van te maken.... Tegelijk ben ik dan bang om de GT te vermoorden. Misschien is het mijn angst voor het onbekende, maar dit wordt een klein beetje bevestigd toen ik op zweedse sites ging kijken met wat mogelijk is met een automaat en wat mogelijk is met een handbak. Handbakken zijn op te voeren tot 300+pk en de GT/AUT's stoppen daar. Nee, geen polonaise met de Volvo, maar vooral om te kijken welk kaliber hardware is de GT.
edit:
5... Zwart vs dt groen
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Volvopa schreef:Dus 9 bedaarde en 3 sportieve rijders in dan mijn conclusie.
De door een aantal gemelde traagheid is dan ook voortdurend vervelend als je sportief rijdt.
Een GT sneller schakelen dan een handbak???? Dacht het niet.
9-100%
Wel een heel speciale kleur trouwens. Ik lees overigens tussen de regels door dat je met je hart al hebt besloten om hem te gaan kopen maar dat je nog op zoek bent naar de ratio. Ik zou zeggen neem de moeite niet en ga hem gewoon ophalen.
Mijn idee!!! wat een ouwe lulle hier zeg

Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Koplampen lijken nieuwer dan die van mijne met 197k. (minder steenslag) Maar dit kan ook schadeherstel zijn?
Hoe kan ik betrouwbaar de kilometers controleren. Stof in het clima ventilatortje?
Stof is ook zo variabel. Dat wordt het vast niet. Banden, ook niet. Beetje lastig.
Hoe kan ik betrouwbaar de kilometers controleren. Stof in het clima ventilatortje?

s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb net in een XC90 GT gereden, met 111.000 km op de klok en toch vind ik hem niet super soepel schakelen. De ene keer wel, maar dan kom je bijvoorbeeld van een rotonde en geef je (voorzichtig, dat ook nog!) wat gas bij en dan toch even "boick" bij het oppakken. In een ritje van ca 25 minuten, toch ca 6 a 7 keer een kleine "boick" bij het schakelen en dan vooral van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Zoals ik al eerder schreef: Ik kan het zelf netter...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 27.01.2007 - 18:18
KM is toch via de computer uit te lezen? Dacht dat daar niet mee te sjoemelen was..
Volvo C70 T5 Automaat - Comfort-Line - Luxury-Line - Exclusive-Line - RTI - 80.000km
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Heb in het verleden zowel GT als handgeschakelde gereden,maar prefereer toch een handgeschakelde bak.
Om te cruisen een automaat,om actief te rijden een handgeschakelde,ongetwijfeld!
Met handschakeling heb je toch meer troeven in handen,bij heel actief rijden.
Wanneer bij de geartronic,de zelfschakelfunctie sneller moest reageren dan nu het geval is ,zou de balans voor mij misschien overslaan,maar nu??
HANDSCHAKELING
Grtn Eddy
Om te cruisen een automaat,om actief te rijden een handgeschakelde,ongetwijfeld!
Met handschakeling heb je toch meer troeven in handen,bij heel actief rijden.
Wanneer bij de geartronic,de zelfschakelfunctie sneller moest reageren dan nu het geval is ,zou de balans voor mij misschien overslaan,maar nu??
HANDSCHAKELING
Grtn Eddy