Pagina 2 van 4

Geplaatst: 22.05.2009 - 21:53
door steven460
Voor 1 maand is het te duur. Als het em wordt, moet er over gehandeld worden. Waar zijn de groene 2.4T's met handbak. Kan een s60 van automaat overgezet worden naar handbak?

Geplaatst: 22.05.2009 - 21:55
door Johras
Ik heb ook een GT, vind het zalig rijden. (ook ik ben een beetje lui aangelegd ;)) Zelfs de manual stand gebruik ik regelmatig, al reageert die wel een beetje traag. (gewoon alles een halve seconde eerder doen :P)

De automaat schakelt nog steeds soepel. Heel af en toe lijkt hij even te zoeken en loopt het toerental op tijdens het schakelen, laat daarom de automaat waarschijnlijk flushen bij de volgende beurt. (120k gereden nu)

Heb trouwens wel de stop-neutral eruit laten halen door de dealer, zodat de automaat gewoon in versnelling blijft als je stilstaat. (software update)

Geplaatst: 22.05.2009 - 21:58
door euerw
Volvopa schreef:Dan ben ik even spelbreker.

Na 2x een auto te hebben gehad met ene automaat ben ik (voorlopig) genezen. Als je een bedaarde rijstijl hebt dan is die automaat natuurlijk prima en zal ook het 10 ..15% hogere verbuik nog niet eens zo opvallen.
Echter als je van opschieten houdt dan hebben de meest automaten die nare eigenschap dat ze traagheid vertonen. Zeker in een inhaalactie bijv. (met of zonder kickdown) kan een automaat nog wel eens "twijfelen" en net niet die versnelling geven die je wenst. Soms kan dat leiden tot grootlicht signalen van de achteropkomer.

ik heb de S60 2.5T gereden met automaat en was er niet kaport van (om bovengenoemde redenen). Een V70 2.5T met 6 traps geartronic voelt overigens véél beter aan.

Mijn advies: zoek even door dan vindt je vast wel een 2.5T of T5 met handbak. Maar nogmaals als je een bedaarde rijstijl hebt gewoon nemen natuurlijk.
tja... weet niet waar je dan mee gereden hebt maar vind mijn dieseltje met GT toch aardig strak rijden, turrlijk ben ik niet het 1e weg bij het stoplicht..., maar wat ik heb begrepen komt de 2.5T aardig op het zelfde neer, zeker na tuning 8)

Geplaatst: 22.05.2009 - 22:01
door euerw
hep ie nog fotoos??????? :wink:

Geplaatst: 22.05.2009 - 22:19
door plim
ik ben helemaal voor de combi 2.4T en automaat ! Een hele goede combinatie, waar je heerlijk rustig kunt rijden, maar ook een stoplichtsprintje kunt winnen van de meeste petjes.

Geplaatst: 22.05.2009 - 22:20
door steven460
foto

Score 4 voor en 3 tegen

Geplaatst: 22.05.2009 - 23:11
door Gast
aertssenhjc schreef:2.4T ideaal!!!! ik krijg er nog niet genoeg van....lekker rustig cruisen en als het nodig is al die petjes met rookende banden in zijn 2 achterlaten.
Met de beste wil van de wereld ga je het met een schakelbak niet redden tegen de GT.
Zo snel kan je niet schakelen. :P
Menig GTI petje ziet de achterzijde. :wink:

Edit:
5 voor - 3 tegen :roll:

Geplaatst: 22.05.2009 - 23:23
door menjo
6 voor - 3 tegen

Geplaatst: 22.05.2009 - 23:23
door M@rcel
Zelf schakelen is zoooooo 1999.

Ik heb inmiddels mijn derde automaat en de 2.5T is echt een fijne motor voor een automaat.

Geplaatst: 22.05.2009 - 23:24
door menjo
7 voor - 3 tegen dus al

Geplaatst: 22.05.2009 - 23:40
door Max
Maak er maar 8 voor - 3 tegen van

Na de automaat van mijn S80 nu een paar maanden een GT in mijn XC70.
Ik wil echt niet meer anders.

Geplaatst: 23.05.2009 - 00:20
door 24AB2
alhoewel huidige S60 een schakelbak heeft prefereer ik een automaat
gaan voor die S60

9-3

Geplaatst: 23.05.2009 - 07:59
door Johan
Dus 9 bedaarde en 3 sportieve rijders in dan mijn conclusie. ;-)
De door een aantal gemelde traagheid is dan ook voortdurend vervelend als je sportief rijdt.
Een GT sneller schakelen dan een handbak???? Dacht het niet.

9-100%

Wel een heel speciale kleur trouwens. Ik lees overigens tussen de regels door dat je met je hart al hebt besloten om hem te gaan kopen maar dat je nog op zoek bent naar de ratio. Ik zou zeggen neem de moeite niet en ga hem gewoon ophalen.

Geplaatst: 23.05.2009 - 09:03
door steven460
:razz:

Het is nog niet besloten. Ik wil eigenlijk nog paar dingetjes weten.

1.. Stel, ik rijdt 80km/h met de GT in de manual 5e versnelling. En geef stevig gas. Hoeveel 'slipt' zon bak normaal? Ik wil juist kunnen genieten van het lage koppen zonder dat de bak dit gaat omzetten in teveel extra toeren.

2.. Super glad ijs, met een handbak kan ik prima in de 5e met 260km/h op de teller leuke donuts maken of juist heel voorzichtig een helling oprijden. Gaat dat nog lukken?

3.. Stel ik doe eens kinderachtig :roll: En geef veel gas bij wegrijden. Nooit meer een piep? :oops:

4.. Hoeveel kost een GT in onderhoud, de Handbak met haar dure vliegwiel is iets wat ik 100% begrijp. Jammerdan, 1800 euri is nog te overzien. Mocht er iets mis gaan met de GT, dan is het vaak bak-einde?... Handbakken kunnen vaak gewoon 300PK of meer aan zonder daar echt van onder de indruk zijn. Misschien wil ik de 2.4T langs hartog of zip of een andere (chip)tuner brengen om er 240PK van te maken.... Tegelijk ben ik dan bang om de GT te vermoorden. Misschien is het mijn angst voor het onbekende, maar dit wordt een klein beetje bevestigd toen ik op zweedse sites ging kijken met wat mogelijk is met een automaat en wat mogelijk is met een handbak. Handbakken zijn op te voeren tot 300+pk en de GT/AUT's stoppen daar. Nee, geen polonaise met de Volvo, maar vooral om te kijken welk kaliber hardware is de GT.


edit:
5... Zwart vs dt groen

Geplaatst: 23.05.2009 - 09:25
door aertssenhjc
Volvopa schreef:Dus 9 bedaarde en 3 sportieve rijders in dan mijn conclusie. ;-)
De door een aantal gemelde traagheid is dan ook voortdurend vervelend als je sportief rijdt.
Een GT sneller schakelen dan een handbak???? Dacht het niet.

9-100%

Wel een heel speciale kleur trouwens. Ik lees overigens tussen de regels door dat je met je hart al hebt besloten om hem te gaan kopen maar dat je nog op zoek bent naar de ratio. Ik zou zeggen neem de moeite niet en ga hem gewoon ophalen.


Mijn idee!!! wat een ouwe lulle hier zeg ;) De handbak windt het ECHT van een GT hor.......

Geplaatst: 23.05.2009 - 10:25
door Niels-S60
Let er wel op dat de kilometerstand klopt bij italiaanse import. Als dat in orde is er gewoon voor gaan

Geplaatst: 23.05.2009 - 10:31
door steven460
Koplampen lijken nieuwer dan die van mijne met 197k. (minder steenslag) Maar dit kan ook schadeherstel zijn?
Hoe kan ik betrouwbaar de kilometers controleren. Stof in het clima ventilatortje? :D Stof is ook zo variabel. Dat wordt het vast niet. Banden, ook niet. Beetje lastig.

Geplaatst: 23.05.2009 - 13:22
door Oceanracer
Ik heb net in een XC90 GT gereden, met 111.000 km op de klok en toch vind ik hem niet super soepel schakelen. De ene keer wel, maar dan kom je bijvoorbeeld van een rotonde en geef je (voorzichtig, dat ook nog!) wat gas bij en dan toch even "boick" bij het oppakken. In een ritje van ca 25 minuten, toch ca 6 a 7 keer een kleine "boick" bij het schakelen en dan vooral van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Zoals ik al eerder schreef: Ik kan het zelf netter...

Geplaatst: 23.05.2009 - 13:23
door JJapie
KM is toch via de computer uit te lezen? Dacht dat daar niet mee te sjoemelen was..

Geplaatst: 23.05.2009 - 13:55
door eddy3
Heb in het verleden zowel GT als handgeschakelde gereden,maar prefereer toch een handgeschakelde bak.
Om te cruisen een automaat,om actief te rijden een handgeschakelde,ongetwijfeld!
Met handschakeling heb je toch meer troeven in handen,bij heel actief rijden.
Wanneer bij de geartronic,de zelfschakelfunctie sneller moest reageren dan nu het geval is ,zou de balans voor mij misschien overslaan,maar nu??
HANDSCHAKELING
Grtn Eddy