Welk motortype heeft de voorkeur?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 25.03.2008 - 17:12
Dank voor de adviezen. Grappig trouwens dat Autoweek aan het eind juist adviseert voor de 170pk te gaan - voor dat beetje extra. Ik ga nog maar wat proefrijden en proberen. Ik neig nu naar de 140/170, maar als er een mooie 200pk op m'n weg komt weet ik dat dat ook een degelijke is.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Heb zelf 140, bevalt prima. Misschien beter geen 200 pk te proberen? 170 pk heeft voor mij weinig toegevoegde waarde tov 140 pk:
- niet veel dynamischer
- minder aanbod
- zie reactie bart simpson
De 140 pk leek mij over het geheel genomen toch wat voordeliger dan de 200 pk (denk dan niet alleen aan verbruik, maar ook verzekering, onderhoud, levensduur/afschrijving).
Dus als ik zou mogen kiezen, zou ik dat doen tussen de 140 en de 200.
Wat betreft advies autoweek: het is ook maar wat je bent gewend! Voor mij is de motor ruim sterk genoeg, zeker gezien ik voorheen reed. Maar ik ben geen stoplichtkoning, meer een snelweg cruiser (en pakezel...). En dat gaat beide prima! Ook een sleurhut er achter gaat overigens probleemloos, mocht iemand denken dat dat niet zo goed zou gaan.
- niet veel dynamischer
- minder aanbod
- zie reactie bart simpson
De 140 pk leek mij over het geheel genomen toch wat voordeliger dan de 200 pk (denk dan niet alleen aan verbruik, maar ook verzekering, onderhoud, levensduur/afschrijving).
Dus als ik zou mogen kiezen, zou ik dat doen tussen de 140 en de 200.
Wat betreft advies autoweek: het is ook maar wat je bent gewend! Voor mij is de motor ruim sterk genoeg, zeker gezien ik voorheen reed. Maar ik ben geen stoplichtkoning, meer een snelweg cruiser (en pakezel...). En dat gaat beide prima! Ook een sleurhut er achter gaat overigens probleemloos, mocht iemand denken dat dat niet zo goed zou gaan.
V70 - 140pk - 2003
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ik ben het helemaal met de vorige spreker eens ..
200 pk is mooi als je er een knoert van een caravan achter knupt (140 is anders ook niet kinderachtig)
en 120 km p. uur is de top hier in nederland
Voor mij geen 200 meer ..
heb het hellemaal gehad met geld uit geven
Maar ieder zijn ding
200 pk is mooi als je er een knoert van een caravan achter knupt (140 is anders ook niet kinderachtig)
en 120 km p. uur is de top hier in nederland
Voor mij geen 200 meer ..
heb het hellemaal gehad met geld uit geven
Maar ieder zijn ding
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 25.03.2008 - 17:12
Ik heb geen sleurhut, ben geen stoplichtkoning, maar cruise met 100km/u over snelwegen met een achterbak vol kindershit. En wil niet meer geld uitgeven aan m'n auto dan nodig.
Ik denk dat ik eruit ben en mik op 140pk. Dank voor de -wederom puike- adviezen!
Ik denk dat ik eruit ben en mik op 140pk. Dank voor de -wederom puike- adviezen!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
daar ga je veel plezier van hebben
Volvo for life
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Zekerrrrr. en als je niet tevreden bent kun je nog altijd de software laten aanpassen! Daarbij kun je tegenwoordig ook nog kiezen voor (veel)meer pk's (140 naar 180) of koppel (220 naar 240).
Ik kan je alleen uit eigen ervaring zeggen dat je dat helemaal niet nodig gaat hebben. De 140 rijdt heerlijk soepel en ook in de bergen is het koppel voldoende om lekker door te stomen.
Alleen......soms bij de stoplichten, in een gekke bui.....zou je toch zo'n 200+ motor wensen
Ik kan je alleen uit eigen ervaring zeggen dat je dat helemaal niet nodig gaat hebben. De 140 rijdt heerlijk soepel en ook in de bergen is het koppel voldoende om lekker door te stomen.
Alleen......soms bij de stoplichten, in een gekke bui.....zou je toch zo'n 200+ motor wensen

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Is dat veel euries zo'n software aanpassing van 140 naar 180 of de newton te laten aanpassen ??Zekerrrrr. en als je niet tevreden bent kun je nog altijd de software laten aanpassen! Daarbij kun je tegenwoordig ook nog kiezen voor (veel)meer pk's (140 naar 180) of koppel (220 naar 240).
Ik kan je alleen uit eigen ervaring zeggen dat je dat helemaal niet nodig gaat hebben. De 140 rijdt heerlijk soepel en ook in de bergen is het koppel voldoende om lekker door te stomen.
Alleen......soms bij de stoplichten, in een gekke bui.....zou je toch zo'n 200+ motor wensen
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die upgrade levert ook een 1500t/min hoger toerental op
Volvo for life
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
moet ik dan nog meer trappen om het koppel te berijken
rij namelijk veel met caravan in de bergen
rij namelijk veel met caravan in de bergen
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@janpie, 220Nm haal je nu bij 3500t/min, de 240Nm komt er boven de 4500t/min pas uit
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Je legt 't uit alsof ie dan bij 3500 geen Nm's meer heeft..
Je kunt de auto in pricipe 't zelfde blijven rijden maar de motor zal makkelijker naar z'n piek koppel doorlopen.
Je moet dus niks. Kan wel zo zijn dat je nu misschien soms de indruk hebt dat je te snel door moet naar 't volgende verzet. Bij iets meer koppel hogerop kun je dan dus makkelijker door.
Daarbij kan het ook zo zijn dat het koppel iets stijler oploopt naar de hoger liggende nieuwe koppelpiek. Dit zal waarschijnlijk de "oude" koppelpiek iets optrekken van 220 naar misschien 230.
Je kunt de auto in pricipe 't zelfde blijven rijden maar de motor zal makkelijker naar z'n piek koppel doorlopen.
Je moet dus niks. Kan wel zo zijn dat je nu misschien soms de indruk hebt dat je te snel door moet naar 't volgende verzet. Bij iets meer koppel hogerop kun je dan dus makkelijker door.
Daarbij kan het ook zo zijn dat het koppel iets stijler oploopt naar de hoger liggende nieuwe koppelpiek. Dit zal waarschijnlijk de "oude" koppelpiek iets optrekken van 220 naar misschien 230.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, dat is natuurlijk niet zo, bij 3500 t/min heeft hij er nog steeds die 220Nm.
het is alleen niet zo dat je een 140pk die normaal bij 4500 t/min zijn maximale vermogen afgeeft ineens 1 op 1 180pk's laat geven bij hetzelfde toerental, daarvoor moet hij wel 6000 t/min afgeven
het is alleen niet zo dat je een 140pk die normaal bij 4500 t/min zijn maximale vermogen afgeeft ineens 1 op 1 180pk's laat geven bij hetzelfde toerental, daarvoor moet hij wel 6000 t/min afgeven
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Een caravan rij je normaliter niet op PK's .. . :laughing5:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb je zonder meer een punt
Volvo for life
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Nou idd dan help die upgrade niet zo veel voor mij, wand wat voor een versnelling moet je dan wel niet rijden als je 90/100 km,p uur rijdt
om die toeren te halen .
nee laat maar.
Echt een beest was die blok van mijn vorige auto ,193 pk en een awd
die had een koppen van 270 en dat al bij 1800 toeren tot 5000
om die toeren te halen .
nee laat maar.
Echt een beest was die blok van mijn vorige auto ,193 pk en een awd
die had een koppen van 270 en dat al bij 1800 toeren tot 5000
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Varieert tussen de 225 en de 650 euro.janpie schreef:Is dat veel euries zo'n software aanpassing van 140 naar 180 of de newton te laten aanpassen ??Zekerrrrr. en als je niet tevreden bent kun je nog altijd de software laten aanpassen! Daarbij kun je tegenwoordig ook nog kiezen voor (veel)meer pk's (140 naar 180) of koppel (220 naar 240).
Ik kan je alleen uit eigen ervaring zeggen dat je dat helemaal niet nodig gaat hebben. De 140 rijdt heerlijk soepel en ook in de bergen is het koppel voldoende om lekker door te stomen.
Alleen......soms bij de stoplichten, in een gekke bui.....zou je toch zo'n 200+ motor wensen
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ik denk dat ik 'of wie dan ook' er niet veel mee zal opschieten .
Of die gene moet al een stoplicht trekker zijn ,en dat voor dat geld.
Ze hebben mijn in het verleden verteld dat de 140 'met de 200 ' een goede caravan trekker was , en heb ik toen maar gekozen voor een 140 .
en niet voor een 170
Of die gene moet al een stoplicht trekker zijn ,en dat voor dat geld.
Ze hebben mijn in het verleden verteld dat de 140 'met de 200 ' een goede caravan trekker was , en heb ik toen maar gekozen voor een 140 .
en niet voor een 170
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- MaartenV70D5
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 15:54
Als het je toch niets uitmaakt, zou ik me überhaupt niet richten op de motor en puur wachten op een leuke aanbieding. Ik denk dat je dan het meeste hebt aan een leuke uitrusting met weinig kilometers. Als het je hebt over rustig cruisen, denk dan aan bijvoorbeeld cruise-control en een regensensor. Dat zijn echt zaken die het rijden ontspannender maken.
Mocht er toevallig 170PK opzitten, is het toch leuk meegenomen?
Mocht er toevallig 170PK opzitten, is het toch leuk meegenomen?
V70 D5 GT Summum Black Sapphire Edition, Rica 210PK, 475NM, 162.000KM
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Een cruise-control is toch altijd wel aanwezig bij my 2001/2007 ?
Wat echt mooi is is en telefoon is de auto .Dat is pas makkelijk, simkaart er in en klaar .
Wat echt mooi is is en telefoon is de auto .Dat is pas makkelijk, simkaart er in en klaar .
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan