Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02.06.2009 - 13:14
door Christopher
Iets van een heel andere strekking, maar toch met hetzelfde resultaat. Parrot heeft nu ook een serie carkits met ingebouwde USB-MP3 speler en iPod aansluiting, maar dus ook gewoon de handsfree om mee te bellen.

Parrot Website
Even kijken bij de 9*00 serie

Geplaatst: 02.06.2009 - 17:47
door Thamar
Hans, je moet op voorhand 2 9-volt connectors hersolderen, dan is het plug and pray.
Je moet de 9v aansluitingen in 2 snijden, de 2 mannekes aan het vrouwtje van de antennekabel en de 2 vrouwtjes aan het manneke van de antennekabel solderen.

Je kan die dan gewoon op de ruit prikken en de andere kant op de bestaande connector prikken. Als je geen te dikke vingers hebt dan moet je niet heel de boel slopen.
Op die manier kan je ook makkelijk alles verwijderen en riskeer je ook niet dat je een verkeerde kabel doorsnijdt.

Geplaatst: 02.06.2009 - 19:24
door ArthurPeters
Hallo Helv,

ik heb zelf in mijn auto een Parrot MKi9100 carkit liggen waar je een: USB stick aan kan sluiten, een aux ingang en een iPod/iPhone.
Geluidskwaliteit is prima en er komen steeds betere updates uit.
Het geluid komt over 4 boxen.

Heb je er gelijk een carkit in ;)

Kosten zijn zo'n 125 euro totaal.

Geplaatst: 02.06.2009 - 20:15
door 360Degreez
Zit het antenne boeltje bij de V50 op dezelfde plek? (bestuurderszijde achter)

Ik zit er erg aan te denken de Kenwood oplossing eens in te bouwen.
Een 6CD wisselaar inbouwen kost bij Volvo een slordige €715,- plus de kosten voor de apparatuur en inbouw bij Volvo-Tech.

Even offtopic : Ik kom wat tegenstrijdige berichten tegen met betrekking tot de temperatuur sensor (de mijne geeft een verkeerde waarde op het dashboard) komt deze temperatuur nu van de sensor achter de radio (roostertje) of van de sensor in de spiegel?

Al zit 'ie toch stiekem in de spiegelzit, in welke spiegel zit 'ie dan en is die eenvoudig zelf te vervangen?

Thanks!

Geplaatst: 02.06.2009 - 20:34
door sequence
Temp weergave is altijd de buitentemp volgens mij, de linkerspiegel heeft een puntje onder de voet. Is dat soms de sensor ?

Antennekastje zit dacht ik links, hoewel de antenne zelf rechts in de ruit zit heb ik daar geen kastje gezien bij monteren van de kabelboom voor de trekhaak.

Maar heb je dan een basic radio in de V50 terwijl het verder zo'n luxe uitvoering is ???

Geplaatst: 02.06.2009 - 21:26
door 360Degreez
Ja en nee.

High Performance audio : Ja
USB / AUX Imput : Nee

Modelletje 2005. Toen bestond er nog geen USB en MP3 bij Volvo..... (Snauw...)

Geplaatst: 02.06.2009 - 21:30
door Frederik Welvaert
antenne zit in de rechter achterruit, waar je de lijntjes ook in ziet, het "bakje" ervan zit vlakbij de aansluiting (bij mij zit tussen die aansluiting en het antennekastje maar een paar cm kabel)

Geplaatst: 02.06.2009 - 22:13
door sequence
Ok Paul, dan bedoel je met de ombouw naar 6cd wisselaar een wisselaar die mp3 kan lezen ? Want een wisselaar heb je nu dan toch ook al ?

Heb overigens ook een V50 van 2005, zonder usb en mp3.....

Geplaatst: 02.06.2009 - 22:35
door 360Degreez
Thx Fred, eerst even een mannetje-vrouwtje stekkertje voor een 9v batterij halen, eurootje bij elkaar! ;-) (Gouden tip!)

Seq, er is geen CD wisselaar met MP3 ondersteuning voor de V50 uit 2005, de CD wisselaar leest alleen ouderwetse audio cd's.

Eerst van de week even naar de dealer voor het GPS probleem, daarna ga ik zelf in de garage een nieuwe temperatuur sensor monteren en meteen even kijken voor die FM modulator.

Geplaatst: 03.06.2009 - 13:43
door hans98
Het kan altijd mooier

(RS levert niet aan particulieren, maar als iemand een setje wil hebben moet je me even een PM sturen, dan regel ik het)

Geplaatst: 10.06.2009 - 16:58
door M@estro
Is er al iemand met ervaring van de KOS-A210?
http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... /KOS-A210/

Geplaatst: 10.06.2009 - 17:43
door Frederik Welvaert
Ervaringen zullen er nog niet zijn aangezien ze dat ding net op de markt hebben gebracht ;)
Zo te zien is dit de opvolger van de KOS-A200.
Enige verschillen die ik meteen opmerk is dat bij de A210 de afstandsbediening niet meer draadloos is (hoewel dat draadloos even moeilijk is want de kabel van de ontvanger moest ik ook naar voor trekken) en dat er een externe lcd display als optie te krijgen is (wat je eigenlijk niet nodig hebt aangezien ie alles al via rds op je radiodisplay zet)

Geplaatst: 16.06.2009 - 15:10
door Thamar
Ik had bij hogere volumes redelijk wat last van gefluit in de audio, vooral dan als ik aan mijn stuur draaide. De servopomp gaf gelijk een beetje storing door, aardlus dus.
Vandaag een groundloop isolator ertussen gestoken van €10 en de problemen zijn van de baan. Ik wist dat hier het probleem lag, en had de massa al rechtstreeks op het chassis gehangen bij een paar andere massapunten en dit was de laatste oplossing eigenlijk.

Geplaatst: 18.06.2009 - 18:03
door M@estro
Thamar schreef:bij hogere volumes redelijk wat last van gefluit
Had je dat alleen bij de AUX input, of ook met de USB/IPOD aansluiting? Want zo'n groundloop-isolator is alleen maar met cinch (tulp) pluggen te krijgen volgens mij.

Geplaatst: 18.06.2009 - 20:18
door Thamar
Is tulp aansluiting op mijn fm modulator.

Geplaatst: 22.06.2009 - 23:13
door M@estro
ppFreddy schreef:aangezien ie alles al via rds op je radiodisplay zet
Ik ga binnenkort de A210 inbouwen in mijn V50. Ik ben benieuwd welke informatie er over de RDS wordt gegeven. Is ook de regel met Radiotekst (zeg maar de onderste regel) van het display voorzien van informatie met de A200/A210? Misschien kan iemand een paar foto's plaatsen van een werkend systeem?

Geplaatst: 22.06.2009 - 23:24
door VolvoTech
Heb je een CD-Wisselaar in je HP systeem?
Dan is er een goede high-quality oplossing.
Kost wel enorm, maar is dan volledige geintegreerd in de glasvezelbus van je auto, text op je schermpje, bediening via je stuur, etc. etc.

Geplaatst: 23.06.2009 - 08:44
door M@estro
VolvoTech schreef:Heb je een CD-Wisselaar in je HP systeem?
Nee, helaas. Was het maar zo. Dat is ook de reden dat ik voor de A210 zal gaan kiezen. Een wisselaar laten inbouwen en vervolgens met zo'n iMIV kost me minimaal 1000 euro. Dat vind ik (ondanks dat het een erg mooie oplossing is) toch nog wel erg veel geld. Waarom heb je trouwens een wisselaar nodig i.c.m. met de iMIV? Wat gebeurt er als je de iMIV in een auto zonder wisselaar inbouwt?

Er zullen ongetwijfeld meer V50 rijders zijn welke serieus geïnterreseerd in een iMIV-achtige oplossing, maar door de kosten van de wisselaar terugdeinen. Waarom ontwikkelt de fabrikant van iMIV (of is dit al de fabrikant? :? ) niet een stand-alone oplossing? Ik wed dat die razend populair zou worden. :razz:

Of zijn er misschien al ontwikkelingen in die richting? Want dan wacht ik nog even met de A210 :wink:

Geplaatst: 23.06.2009 - 12:07
door VolvoTech
Hoi M@estro,

Is niet de iMIV, maar een andere set.
(iMIV = melbus, werkt prima zonder enige toevoeging aan je auto, als er maar een HU in zit!)

De Unit in jouw geval is niet in te bouwen zonder dat er een wisselaar in je radio unit zit, dit omdat de souce van de wisselaar gebruikt wordt voor activering van de interface.

Geplaatst: 23.06.2009 - 14:58
door M@estro
Volvotech,

Wordt daarmee ook de wisselaar onbruikbaar of begrijp ik dat verkeerd?"

Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd naar wat "screenshots" van zo'n oplossing. Wat komt er allemaal aan info op het scherm voorbij?
Is de oplossing met de KOS-A200 (of KOS-A210) veel beperkter?