Wat is goed?

Geleverd vanaf 2003
T4Freak
2nd Gear member

Zouden ze met een derde auto misschien nog zakken naar 350.

Als een reclame stunt voor hun zelf en het forum?
V50R-enik
3rd Gear member

haha - waarschijnlijk niet, ze hebben pas over 3-4 weken plek voor een tuning dus werk genoeg (of vakantie). Reclame via het forum hebben ze al een tijd meen ik dus denk dat we dan bij een relatief nieuw bedrijf meer kans hebben (chip4tuning ed) maar ik blijf toch liever bij Hartog.

Inmiddels heeft de andere forummer afgehaakt (zal geen namen noemen Remmm) :wink: , mijn afspraak staat iig voor 25 juli.
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
remmm
5th Gear member

Bedankt vriend :) Ik wacht met spanning de resultaten af van de andere forummers :P
T4Freak
2nd Gear member

remmm, //mag ik vragen waarom je er alsnog vanaf hebt gezien?
evv25
1st Gear member

Grootje,

Ik kom jou ook steeds bij dezelfde onderwerpen tegen.
Als we nu eens samen de jackpot winnen dan veranderen we meteen hetzelfde denk ik.
remmm
5th Gear member

T4Freak, ik heb er vanaf gezien omdat ik

a) toch een beetje een schijterd ben. Het is een lease-auto en ook al is de kans klein dat er iets mis gaat. Ik het risico liever niet neem

b) Ik heb ook nog wat andere prive-uitgaven staan en ik kan mijn geld helaas maar 1x uitgeven.

Dus als ik a) niet was geweest en b) genoeg had gehad dan had ik het wel met Renik tegelijk laten uitvoeren. Ik ga in ieder geval mee even kijken hoe het werkt bij Renik zijn auto... Wie weet dat ik in de toekomst alsnog besluit om het te doen. Ik zou het overigens ook bij Hartog laten doen.
T4Freak
2nd Gear member

hahaha ik ken het probleem, zelf net weer een baan gevonden en alleen nog wachten op het uwv, dan heb ik misschien weer wat centen over voor de auto.

Ondanks alles blijf ik mijn hobby vertroetelen.

Zie bv ook http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30490
Grootje
3rd Gear member

zijn wel onderwerpen die ik leuk vind!! hahaha
Als ik de jackpot win dan koop ik meteen een nieuwe...
V50R-enik
3rd Gear member

Grootje schreef:zijn wel onderwerpen die ik leuk vind!! hahaha
wat? een onderwerp of een nieuwe jackpot? :scratch: \:D/

lama - het is warm vandaag... :wink:
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
kmser
4th Gear member

Persoonlijk heb ik tuning al overwogen, maar durf ik het niet echt. Wat met de garantie als er iets misloopt? In de garage waar ik mijn wagen gekocht heb hebben ze er wel niets op tegen, want toen ik informeerde naar een v70 2.0d zeiden ze dat die niet veel moest onderdoen voor een d5 als er een chip inzat. Mijn huidige garage denkt daar wel anders over denk ik. Maar een beetje extra kracht lijkt me wel aangenaam, al vrees ik dan nog meer te verbruiken en misschien nog meer boetes te krijgen.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50R-enik
3rd Gear member

kmser schreef:Persoonlijk heb ik tuning al overwogen, maar durf ik het niet echt. Wat met de garantie als er iets misloopt? In de garage waar ik mijn wagen gekocht heb hebben ze er wel niets op tegen, want toen ik informeerde naar een v70 2.0d zeiden ze dat die niet veel moest onderdoen voor een d5 als er een chip inzat. Mijn huidige garage denkt daar wel anders over denk ik. Maar een beetje extra kracht lijkt me wel aangenaam, al vrees ik dan nog meer te verbruiken en misschien nog meer boetes te krijgen.
Verbruik blijft hetzelfde of gaat omlaag (in verhouding natuurlijk want als je steevast harder gaat rijden na de tuning gaat je gemiddeld ook meer verbruiken dan dat je daarvoor deed). Boetes heb je (bijna altijd) zelf in de hand. Garantie wordt door bepaalde tuners overgenomen en schijnt 'onzichtbaar' te zijn, of dit ook werkelijk zo is don't know... maar gezien het aantal gechipte wagens lijkt het risico bij maatwerk mij iig minimaal.

2.0d schijnt best wat aan te kunnen en erbij te krijgen al wordt het geen D5 (de topsnelheid van een gechipte 2.0 ligt al beduidend lager dan de std. D5) - ik rij zelf elke week in Duitsland dus daar kan ik me nog even uitleven en mis ik momenteel net even dat beetje extra. Voor alleen rijden in NL moet je het meer om het soepeler rijden en beetje extra trekkracht doen denk ik.

Blijft altijd een keuze/mini-gok!
Grootje
3rd Gear member

remmm schreef:T4Freak, ik heb er vanaf gezien omdat ik

a) toch een beetje een schijterd ben. Het is een lease-auto en ook al is de kans klein dat er iets mis gaat. Ik het risico liever niet neem

b) Ik heb ook nog wat andere prive-uitgaven staan en ik kan mijn geld helaas maar 1x uitgeven.

Dus als ik a) niet was geweest en b) genoeg had gehad dan had ik het wel met Renik tegelijk laten uitvoeren. Ik ga in ieder geval mee even kijken hoe het werkt bij Renik zijn auto... Wie weet dat ik in de toekomst alsnog besluit om het te doen. Ik zou het overigens ook bij Hartog laten doen.
Remm, Ik weet uit ervaring dat je eventueel je lease auto mag laten tunen, maar dan zullen ze bij de lease maatschappij extra kosten in rekening brengen voor versnelde slijtage enzo. en dat was best veel wat mijn vader toen moest bij betalen. Zal bij elke maatschappij wel anders zijn denk ik..
Grootje
3rd Gear member

V50R-enik schreef:
Grootje schreef:zijn wel onderwerpen die ik leuk vind!! hahaha
wat? een onderwerp of een nieuwe jackpot? :scratch: \:D/

lama - het is warm vandaag... :wink:
Oh over het tunen en opleuken van je volvo! die onderwerpen.
Als ik ooit nog eens geld zou winnen zou ik een nieuwe kopen! haha dat zit er nu nog even niet in..
T4Freak
2nd Gear member

Na veel lezen meningen en allerlei andere commentaar positief en negatief
de stoute schoenen aangetrokken.

Ik heb vandaag mijn bollide laten chippen bij Rica in wateringen.

Standaard had de auto 143pk en 330nm in plaats van de standaard 136pk en 320nm goed ingereden zeg maar.
Hoeveel alles nu is geen idee Roel heeft zoveel vertrouwen in zijn software dat de rollenbank test niet nodig was en ik moet zeggen het bevalt echt super de motor is zelfs rustiger geworden na het tunen.

De rollenbank test na de tuning ging ook niet meer, ik kwam zeg maar binnen vallen ff kijken of hij niet toevallig gechipped was, dat was makkelijker te ondervinden op de bank.
Omdat het nogal druk was ging de auto aan de kant stekker erin en flashen maar.

Tevens heeft Rica nu een eigen tunings-apparaat naast de ppc.
Deze heeft meerdere opties.
Ziet er mooi en professioneel uit.

Ik ben er blij mee met de tunning.
remmm
5th Gear member

Grootje schreef:Remm, Ik weet uit ervaring dat je eventueel je lease auto mag laten tunen, maar dan zullen ze bij de lease maatschappij extra kosten in rekening brengen voor versnelde slijtage enzo. en dat was best veel wat mijn vader toen moest bij betalen. Zal bij elke maatschappij wel anders zijn denk ik..
Grootje, ik heb de lease-maatschappij al gebeld voordat ik wilde beginnen met tunen. Dit omdat mijn vorige auto een VW Passat ook gechipped was via de dealer en dus goedgekeurd was door de lease-maatschappij.

Het was voor de lease-maatschappij ook geen probleem (inderdaad ze gaan dan even opnieuw rekenen) Maar het mocht alleen als de fabrieksgarantie intact blijft. Dus m.a.w. als het mag van Volvo Nederland. Aangezien Volvo Nederland geen goedkeuring geeft voor tunen, houft het feest op. Dit t.o.v. Volkswagen Nederland die daar niet moeilijk over doet mits het via de dealer wordt uitgevoerd en goedgekeurde tuners.

Dus je kan dan eigenlijk alleen "illegaal" je auto laten tunen als je een lease-auto hebt en 75% van de mensen die laten chippen zijn leaserijders en dus illegalen ;)
V50R-enik
3rd Gear member

remmm schreef: Dus je kan dan eigenlijk alleen "illegaal" je auto laten tunen als je een lease-auto hebt en 75% van de mensen die laten chippen zijn leaserijders en dus illegalen ;)
Yeah :evil: !!!

btw - alleen omdat ik in Kenya geboren ben noem jij mij illegaal?! :P
remmm
5th Gear member

Wie de getunede Volvo past trekke hem aan..... (of stapt erin)

Renik heb je daarom een witte v50 ter compensatie? Net zoals ik een zwarte v50 heb :P
V50R-enik
3rd Gear member

remmm schreef:Wie de getunede Volvo past trekke hem aan..... (of stapt erin)

Renik heb je daarom een witte v50 ter compensatie? Net zoals ik een zwarte v50 heb :P
en hij gaat maar door!!! schandelijk haha...
nee hoor ben zelf net zo wit als mn auto (mn ouders werkten 'toevallig' in het buitenland bijna 30 jaar geleden)

(30 :( , nog een heel ander verhaal voor een ander topic) :wink:
remmm
5th Gear member

V50R-enik schreef: en hij gaat maar door!!! schandelijk haha...
Zo bedoelde ik het niet, om nog even een liedje van Micheal Jackson aan te halen in deze tijd, http://nl.wikipedia.org/wiki/Black_or_White
V50R-enik schreef: (30 :( , nog een heel ander verhaal voor een ander topic) :wink:
Dat is pas schandalig om over 30 jaar oud te beginnen, ik heb er al 9 maanden last van..... :(
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”