Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31.05.2009 - 17:04
door janpie
dat is dus om de 3 a 4 keer per min.

Geplaatst: 31.05.2009 - 19:19
door edraket
janpie schreef:dat is dus om de 3 a 4 keer per min.
Sorry, bedoel geen één Volvo gehad die om de 15-20 seconden aansloeg.

slecht functionerende airco

Geplaatst: 31.05.2009 - 19:40
door S60freerider
Toen ik mijn Volvo S60 kocht, ben ik een aantal keren teruggeweest naar de dealer, omdat de kou na een paar weken niet meer wilde komen.
De airco is toen verschillende malen bijgevuld, maar het euvel bleef bestaan. Gelukkig voor mij en kostbaar voor de dealer werd het uiteindelijk onder garantie opgelost met een nieuwe aircopomp (oude was inderdaad aangetast met een groene verkleuring)
Vanaf dat moment is alles weer zo koud als een Volvo-airco kan zijn!!

Geplaatst: 01.06.2009 - 09:22
door janpie
Sorry, bedoel geen één Volvo gehad die om de 15-20 seconden aansloeg.


oke ike begrijp :P

Geplaatst: 01.06.2009 - 09:41
door Autoshampoo
Na hoelang merken jullie dat het merkbaar koeler wordt in de auto? Nadat wij de raampjes hebben open gehad om de ergste warmte te laten ontsnappen, vind ik het nog aardig lang duren voordat het koud wordt (+/- 10 minuten). Airco heeft net een beurt gehad, dus het lijkt mij dat het verder oke is.

Geplaatst: 01.06.2009 - 10:03
door janpie
Ja een grote ruimte he!! Maar het word in een paar min..
koud

Geplaatst: 04.06.2009 - 22:08
door coolyo0o
mijn airco is ook pas weer gevuld en de koppeling is gesteld, toch duurt het bij mij ook een minuutje of 10 voordat het echt lekker koeler word in de auto,
hiervoor meestal japanse auto,s gehad en die worden wel een stuk kouder.

de airco van volvo vind ik persoonlijk qwa kou tegen vallen, tenminste van de V70 classic S60 en S80 dan want meer heb ik er niet gehad.

Geplaatst: 05.06.2009 - 13:23
door Laurent
Normaal gewoon alleen bijvullen! De S60 airco is normaal echt ijskoud.
Of je moet al andere problemen hebben, bijv. iets met de kleppen van de automatische temperatuurregeling dat hij naast de koude lucht van de airco ook warme lucht mee aanzuigt omdat de kleppen niet helemaal gesloten zijn terwijl ze dit wel moeten zijn als je met op z'n koudst zet.
Nou ja zou het eens kunnen laten checken door de airco iets te laten bijvullen.

Grtz

Geplaatst: 05.06.2009 - 22:25
door Autoshampoo
Die is dus een half maandje terug bijgevuld ;) . Nou ja, hij is koud genoeg voor in Nederland, maar heb ze wel eens kouder meegemaakt. Misschien inderdaad toch die kleppen. De lucht uit de roosters voelen trouwens wel ijskoud, maar heb niet echt het idee dat het de auto in wordt geblazen, zelfs niet met de blower bijna voluit.

Geplaatst: 06.06.2009 - 17:25
door janpie
Maar als het 38 graden buiten is dan wil je toch niet 18gr. in de auto
daar wordt je ziek van

Geplaatst: 07.06.2009 - 00:44
door Ramon&Ramon
Om de koppeling te stellen hoeft de pomp er niet onder uit!
Als die koppeling moeilijk doet is het meestal de magneet spoel waar een onderbreking in zit,als hij warm wordt stopt hij er mee!
Je leest het vaak hier op het forum,het stellen van de koppeling,meestal heeft het totaal geen nut om dat te doen.
Het klakkeloos zo maar bijvullen van de airco is ook niet echt goed te noemen,als je het goed wilt doen en veilig,moet je de airco leeghalen,afpersen,vacumeren en opnieuw vullen,je weet immers niet wat er nog in zit,te veel koude middel brengt schade toe aan het hele systeem.
Er wordt naar mijns inziens te veel foute info gegeven over de aircoinstallatie.
Wat zeer nadelig kan zijn voor je Volvo.
Schoenmaker,blijf bij je leest is een mooi spreekwoord!

Geplaatst: 07.06.2009 - 13:53
door 24AB2
airco vullen is een aantal weken geleden gedaan zoals Ramon&Ramon het beschreven heeft

en natuurlijk wou ik even testen of het allemaal goed werkte
dus blower op max - ECC op min temp.

buitentemp. was op die dag rond de 24 graden
binnen 2 km was het "onaangenaam" koud in de auto

Geplaatst: 19.06.2009 - 19:08
door bertvdboon
bij mijn s80 (jaja ik weet het..) is het echt binnen een minuutje of 2-3 echt heel erg aangenaam. dit bij een buitentemp van 27 graden.

Geplaatst: 27.06.2009 - 22:41
door The Real Master
Ik had ook het probleem van de airco heb mijn S60 ook net anderhalve week, airco deed niks je hoorde hem ook niet aanslaan en blies lauw warme lucht.
Vandaag laaten doen.
Vandaag de airco laten checken en het volgende is allemaal gedaan:
Systeem leeghalen en filteren van koudemiddel
Vacumeren om vocht te verwijderen en lektest van 30minuten
Vullen met nieuw schoon koudemiddel, compressorolie en fluor lekindicator
Controle werking installatie lage/hoge druk en temperatuurcontrole
Reinigen uitwendig van verdamper en desinfecteren met ultrasoon vloeistof
Verwijderen muffe lucht en schimmels
Controle pollenfilter reinigen en bladvrij maken van paravan en luchttoevoeren
Afwatering herstellen

ingevoegd gas 1100g
gerecycled gas 25g
vacumtijd 25mn

leegehaald olie 2cc
bijgevoegde olie 23cc
fluor geinjecteerd 5cc

Als je dus leest wat eruit is gekomen was die gewoon leeg
Hij was dus gewoon helemaal leeg.

En dat voor 100 eurie

Geplaatst: 27.06.2009 - 23:19
door edraket
1100 gram, volgens mij is dat echt teveel. Ik meen dat er maar 750 gram in hoort!

Geplaatst: 27.06.2009 - 23:23
door denkweb
1000 gram, volgens mijn bescheiden mening. Al zijn er wat uitzonderingen op de regel.

Waarom niet een keer naar Car Cool in Uden of Helmond? Gratis controle en een scherpe offerte om het te fixen.

Geplaatst: 28.06.2009 - 00:30
door Gast
edraket schreef:1100 gram, volgens mij is dat echt teveel. Ik meen dat er maar 750 gram in hoort!
Helemaal juist.

Geplaatst: 28.06.2009 - 12:09
door 24AB2
Volvo S60 :
1000 gr koelmiddel
25 gr olie

tenzij de fabrikant van de vul apparatuur het volledig bij het verkeerde eind heeft

Geplaatst: 28.06.2009 - 17:24
door marwess
ja idd de database van sommige vol automatische kasten zijn zeer slecht en kloppen helemaal niet dus pas op met die super deluxe apparaten heb het zelf ervaren bij een robinair kast van 8900 euro nee geef mij maar me eigen spullen daar weet ik zeker van dat de juiste hoeveelheid erin gaat of ik moet het fout doen

gr

martin

Geplaatst: 28.06.2009 - 17:27
door edraket
In het boekje en onder de motorkap staat de vulhoeveelheid. Kijk wel uit met teveel vullen. De installatie (compressor) kan daar echt stuk van gaan!