Inmiddels zijn de foto's overal te zien (autoblog/autotelegraaf....)
Dit nog op autoweek:
In de tijd van mobiele telefoons is het natuurlijk heel erg naïef om een nog niet getoonde auto ongecamoufleerd in een miljoenenstad neer te zetten. Daarom kunnen we er rustig van uitgaan dat Volvo de vernieuwde C70 binnenkort officieel laat zien. Dat duidt op een onthulling op de IAA in Frankfurt (september). De importeur kon ons dit nog niet bevestigen.
De nieuwe Volvo-motoren vinden ook hun weg naar de C70. Dat betekent dat ook de 1,6-liter GTDi-benzinemotor z’n weg naar de coupécabriolet vindt. In de S60 Concept leverde het blok 180 pk, maar het is veilig om te veronderstellen dat de 1,6-liter viercilinder ook met andere vermogens beschikbaar komt. Volgens Volvo ligt het verbruik 20 tot 30 procent lager dan dat van de huidige vijfcilindermotoren.
Wat betreft de S60 is er minder goed nieuws. De auto komt later dan we verwachtten. De belangrijke nieuwe Volvo staat zeker niet op de IAA in Frankfurt en ook een onthulling op de NAIAS in Detroit lijkt geen haalbare kaart. Zodoende is een introductie op de Autosalon van Genève in maart 2010 het meest waarschijnlijk.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Pfffffffff, wat ben ik op gelucht dat ik in januari geen c70 heb gekocht... Een van de redenen was ook dat het huidige uiterlijk niet modern genoeg vond en een facelift verwachtte.
Als ik in januari gekocht had, was ik en 10000 euro duurder uitgeweest (actie modellen waren er toen nog niet) en had ik eind van het jaar in een oud model gereden. pfffffff. Ben blij dat ik niet voor de Volvo ben gegaan. (Maar dit nieuwe model is wel super, maar ja rij nu lekker deze zomer al open)
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift.Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
een bekende van mij (industrieel ontwerper) zei me nadat ze de foto's gezien had dat de huidige C70 meer een klassieker zal gaan worden dan dit nieuwe model ... de achterkant schijnt esthetisch niet helemaal goed te passen ...
liquid_force schreef:een bekende van mij (industrieel ontwerper) zei me nadat ze de foto's gezien had dat de huidige C70 meer een klassieker zal gaan worden dan dit nieuwe model ... de achterkant schijnt esthetisch niet helemaal goed te passen ...
Ik vind "jouw" achterkant ook veel mooier dan die nieuwe. Weer een beetje gerustgesteld?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
De voorkant wordt er niet mooier op, met die grote grille en dito logo. Maar ja, past wel in de huidige ontwerplijn van Volvo.
De aanpassing van de achterlichten kan ik beter verdragen: ziet er strak uit.
Gelukkig is verder de lijn van de auto (zijkant en het dak) hetzelfde gebleven! =D>
Ik ben benieuwd wanneer we deze in de showroom kunnen bewonderen.