Welk MY?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Niks hilarisch aan. Is gewoon zo hoor. D5 is een heerlijke motor. En het mooiste is dat je goeie prestaties hebt en toch minder vaak bij de pomp staat :)
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8536
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Hier kan je ook je ogen open voor houden, was vroeger officiele Volvo dealer, nu enkel nog Volvo tweedehands.

http://www.caryncar.com/NL/index.php
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Heb zelf een Rica 2.4D met 198pk, een collega een 2.5T, hij is wat vlotter weg vanuit stilstand, maar met tussenaccelaratie heeft die echt het nakijken.
Het verschil is echter niet groot
Een 2.5T heeft iets meer vermogen, maar een iets lager koppel(tov een getunde diesel)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

bartv70 schreef:
C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Heb zelf een Rica 2.4D met 198pk, een collega een 2.5T, hij is wat vlotter weg vanuit stilstand, maar met tussenaccelaratie heeft die echt het nakijken.
Het verschil is echter niet groot
Een 2.5T heeft iets meer vermogen, maar een iets lager koppel(tov een getunde diesel)
En van dit soort reacties ben ik uitgegaan met mijn reactie. Ik heb overigens zelf een maal proef gereden met een 2.4T, en die was voor het gevoel echt zoveel sterker niet als de 2.5D (gechipt) of een D5 )al dan niet gechipt)
Dusss
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Tuk Tuk V70 schreef:... Als ik het zo begrepen heb is er functioneel gezien niet veel anders of verbeterd bij My04-07 tov de vorige. Dat zal hem dan met name in de opties zitten, die je in beiden tegen kunt komen.
Niemand die even op Volvo kwaal nummer 1 wijst??
Als ik het geld had, zou ik zeker voor de 04 en nieuwer gaan vanwege de gasklephuis problematiek van de eerdere modeljaren.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Volvo heeft veel nr1. kwalen :D
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Toch denk ik dat er in ieder geval op dit forum geen probleem bestaat waar meer topics en posts over bestaan dan over de ETM - gasklephuis problematiek. Een item bij TROS Radar krijg je ook niet voor lullige dingetjes :)
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Aha, die is wakker!
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Wat latere reactie op het bovenstaande. Ik ken zowel de T5 als de D5 en het verschil op de tussenacceleratie is gevoelsmatig kleiner dan je zou denken (of als T5-bezitter wellicht zou willen). De opmerking van Thijs is dus zo gek nog niet.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8536
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn MY2006 hoeft ook maar om de 30.000km onderhoud, daar waar oudere MY om de 20.000km onderhoud vergen.

Alles is afhankelijk van wat je kan vinden en hoeveel je eraan wil besteden.

Mijn MY2006 was niet echt een koopje, maar hij had slechts 35000km, dus in principe ben ik nog jaren gerust (hoop ik toch, want ik vind hem geweldig !)

Hij was ook exact hoe ik hem nieuw zou gekocht hebben, buitenkleur blackcurrant pearl, binnen oak select leder met hout inleg, donkere ramen achter, spoiler etc.. ik heb alleen de iMIV erin hoeven te zetten en klaar.

Ik wou eigenlijk een handgeschakelde, maar toen ik mijne vond was het een 6 speed geartronic, nu 8 maanden later zou ik niks anders meer willen, wat een zaligheid in de file zeg !

Mijn 24D is niet gechipt (163pk) en heb er ook echt geen behoefte aan, ik kan nu al niet voluit optrekken zonder wielspin, dus heb ik geen behoefte aan nog meer koppel of PKs.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

om de 30.000km of 1 x per jaar, rij je niet veel maakt dat ook niet veel uit qua kosten
Volvo for life
Gebruikersavatar
Tuk Tuk V70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.06.2009 - 23:09
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bedankt voor al jullie reacties, ik weet al een stuk meer!
Ik ben maar eens aan het rekenen geslagen. Het blijkt dat ik wel iets meer rijd dan ik dacht (zo'n 17k per jaar). Als ik alles bij elkaar optel, ben ik met de diesel toch een paar honderd euro goedkoper uit per jaar, en een diesel is volgens mij ook qua afschrijving wat voordeliger. Ik heb alleen het onderhoud niet meegeteld, dat vind ik erg lastig in te schatten. Wat zijn jullie ervaringen met jaarlijkse onderhoudskosten voor een 2.4 of 2.5 benzine of een T5 diesel?
Afbeelding & Afbeelding, Sweden rules!

Citroën Visa type barrel
Volkswagen Polo 1.8 SDI
Seat Leon 1.9 TDI
Ford Mondeo TDCI Wagon 1.8 Platinum 260.000

Volvo V70 2.4D Edition II, black stone, MY05, läther, 163pk, 16"; Electra LMvelgen 121.000
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Het zal elkaar niet zoveel ontlopen. Met een diesel rij je doorgaans meer, waardoor er minder tijd zit tussen intervallen en daarmee wordt het onderhoud per jaar duurder. Maar omgerekend naar kilometers zal het qua regulier onderhoud niet veel uitmaken.
Als het gaat om bekende problemen, dan heb je bij de benzineversies kans op de bekende ETM-problemen en met een diesel kans op problemen met injectoren.

Kortom: kies degene die het lekkerste rijdt!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Gebruikersavatar
Tuk Tuk V70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.06.2009 - 23:09
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Dat lijkt me een goed advies!
Wat is ETM? ::?
Afbeelding & Afbeelding, Sweden rules!

Citroën Visa type barrel
Volkswagen Polo 1.8 SDI
Seat Leon 1.9 TDI
Ford Mondeo TDCI Wagon 1.8 Platinum 260.000

Volvo V70 2.4D Edition II, black stone, MY05, läther, 163pk, 16"; Electra LMvelgen 121.000
Gebruikersavatar
Tuk Tuk V70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.06.2009 - 23:09
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Nog één vraag: Wat is de exacte overgangsdatum van type tot MY04 en erna? Als ik eentje zien van 2004 is dat dan altijd het nieuwere type?
Afbeelding & Afbeelding, Sweden rules!

Citroën Visa type barrel
Volkswagen Polo 1.8 SDI
Seat Leon 1.9 TDI
Ford Mondeo TDCI Wagon 1.8 Platinum 260.000

Volvo V70 2.4D Edition II, black stone, MY05, läther, 163pk, 16"; Electra LMvelgen 121.000
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nee, rond september 2004 kwamen de eerste my. 2005-en
Volvo for life
Gebruikersavatar
Tuk Tuk V70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.06.2009 - 23:09
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Ok, dank je. IJzige stilt over ETM :-). Ik heb de hint begrepen, ben even op het forum gaan rondsnuffelen, het is duidelijk nu. Bedankt voor al jullie tips en adviezen, heeft me enorm geholpen! Ik ga de komende periode goed om me heen kijken, en zal foto's posten!
Afbeelding & Afbeelding, Sweden rules!

Citroën Visa type barrel
Volkswagen Polo 1.8 SDI
Seat Leon 1.9 TDI
Ford Mondeo TDCI Wagon 1.8 Platinum 260.000

Volvo V70 2.4D Edition II, black stone, MY05, läther, 163pk, 16"; Electra LMvelgen 121.000
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”